4

9.6K 305 4
                                    

Sudah beberapa hari ini Taehyung merasa tidak enak badan. Pada pagi hari dirinya akan merasa mual tetapi ia hanya memuntahkan cairan bening sahaja.

Jungkook yang melihat itu merasa kasihan dengan isterinya itu. Dia udah mau menelepon dr. Jung tetapi Taehyung engak mau dengan alasan hanya masuk angin sahaja.

Tetapi selarang Jungkook akan benar-benar menelepon dr. Jung kerana isterinya tiba-tiba pingsan.

.

.

.

.

.

Setelah dr. Jung memeriksa keadaan Taehyung, Jungkook dengan cepat bertanya pada dr. Jung kerana sungguh dia sedang ketakutan kerana tidak ingin apa-apa terjadi pada isterinya.

"Nyonya Jeon gapapa...Cuma kelelahan sahaja ." jelas dr. Jung apabila melihat wajah panik Jungkook semasa Jungkook melihat ke arahnya.

"Hah... Syukurlah."

"Terus mengapa Taehyung selalu mual dipagi hari".

"Ahh.. Itu kerana bawaan janin yang berada di perut nyonya." Jelas dr. Jung lagi.

"Huh"

Dr. Jung yang melihat wajah bingung Jungkook langsung menjelaskan tentang keadaan Taehyung.

"Nyonya Jeon sedang hamil 3 minggu. Jadi pada awal kehamilan nyonya. Nyonya akan merasakan mual sehingga 3-4 bulan."

"Jinja Taehyung hamil dok".

"Iya tuan Jeon".

Setela itu dr. Jung berpamitan kepada Jungkook untuk pulang. Setelah menghantar dr. Jung di depan. Jungkook terus le kamarnya untuk melihat keadaan isterinya.

Semasa Jungkook measuk ke kamar. Jungkook melihat yang Taehyung sudah bangun dari tidurnya. Jungkook langsung memeluk isterinya dengan erat dan mengumamkan terima kasih.

Jungkook yang melihat wajah bingung isterinya terus mengucup keseluruh wajah isterinya dengan gemas sambil menjelaskan apa yang dr. Jung katakan tadi.

"Sayang kamu hamil." Kata Jungkook dengan wajah bahagianya.

"Hamil" gumam Taehyung dengan wajah blank yang mengemaskan.

"Iya sayang"

"Hisk.. Jadi kita akan punya bayi kookie?" Isak taehyung dengan wajah mengemaskannya itu.

Jungkook hanya menganggukkan kepala nya sahaja sambil memeluk isterinya sayang.

.

.

.

.

.

Tbc........

susu (kookv)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang