"Takdir pertemuan kita
pada awalnya?"🍀🍀🍀
Seokjin mengusap dagunya sembari matanya fokus kepada beberapa lembar kertas. Mungkin ibubapa dan adiknya menyangka dia sedang giat belajar, tetapi sebenarnya tidak. Remaja itu sedang meneliti kertas yang mengandungi kegiatan kokurikulum di sekolah. Selain belajar, dia juga diwajibkan untuk mengikuti mana-mana dan kelab dan sukan.
Kelab memasak? Wah, Seokjin tidak menyangka sekolah yang diduduki mempunyai kelab itu. Lagipula dia belajar memasak kerana sering membantu bibiknya di dapur kerana ibunya agak jarang berada di rumah. Meskipun ibubapanya tahu tetapi dia tidak menghalang Seokjin melakukannya kerana masakan Seokjin tidak kalah sedap daripada masakan bibik.
Okey. Kelab memasak menjadi pilihan Seokjin.
Kini, beralih pada sukan. Jujur, Seokjin tidak beberapa menyukai sukan kecuali berjoging kerana ianya pasti melibatkan banyak orang.
Di sekolah itu cuma ada empat kelab sukan iaitu bola sepak, badminton, renang dan bola tampar.
Bola sepak? Agak ramai dan pasti bermain di tempat yang berlumpur jika berlakunya hujan.
Badminton? Pasti tangannya akan patah kerana terlalu banyak memukul dan bergerak sana sini.
Berenang? Seokjin mempunyai kisah silam yang buruk bersama air. Jadi dia tidak akan menyertainya.
Bola tampar? Meskipun Seokjin belum pernah bermain tetapi entah kenapa dia berasa tertarik.
Seokjin tersenyum kecil. Dia harap keputusannya itu adalah terbaik untuknya.
Bunyi ketukan pintu mengalihkan atensi Seokjin. Dia segera mengemas semua kertas dan memasukkannya ke dalam beg. Setelah itu, barulah dia membuka pintu.
"Oh, adik?"
Gadis berumur 11 tahun itu hanya terkekeh sembari memeluk sebuah anak patung alpaca.
"Adik menganggu oppa?"
Seokjin menggeleng. "Ada apa?"
"Adik nak masuk boleh?"
Seokjin tersenyum. Dia mempersilakan gadis kecil itu masuk ke dalam biliknya.
"Kenapa tak tidur lagi? Esok kelas jam 8 pagi kan?" soal Seokjin setelah menutup pintu.
"Adik dah siapkan kerja dan juga modul. Esok baru nak bincang dengan cikgu dekat bilik,"
Seokjin mengangguk kecil lantas dia kembali semula untuk duduk di atas kerusi belajarnya.
"Macam mana sekolah? Best tak oppa?" tanya gadis itu sambil mendudukkan dirinya di atas katil milik Seokjin.
Seokjin tersenyum kecil. Dia sudah mengagak itu tujuan utama sang adiknya itu datang ke sini.
"Hum, boleh lah. Tapi itulah, sebab oppa tak biasa lagi dengan suasana so kena bertahan sikit."
Gadis itu menganggukkan kepalanya tanda faham.
"Oppa dah ada kawan?"
YOU ARE READING
Camaraderie
FanfictionPasukan Bola Tampar Bighit Highschool hampir dibubarkan kerana prestasi pasukan itu semakin merosot. Ditambah pula ketua pasukan mereka berpindah kerana masalah yang sering timbul pada para pemain. Para pemain? Mereka adalah para pelajar yang mempu...