SARI ÇİLEK

49 5 2
                                    

'' Sana çok güzel bir haberim var !''

Off anne yine ne haberi bu ya ? Beni evlendirmeye mi karar verdin şimdi de annecim.

Muhteşem bir Cumartesi günüydü. Televizyonda romantik bir film vardı. O yüzden evlilikten falan bahsettim yoksa ben hiç öyle saçma sapan konuşan birisi miyim canım?

''Evet, öylesin şekerciciğim!'' İç ses sen bir sus Allah aşkına. Ayrıca ''şekerciciğim'' nedir ya! Öf seninle uğraşamıycam, anne hadi anlat şu haberi .

'' Seni bir okulun bursluluk sınavı için yazdırmıştım ya hani şu yatılı olan? İşte seçilmişsin. Şimdi tek yapman gereken sınava girip burs almak. Ama sakın %5 burs falan alıyım deme %100 burs al tamam mı güzel kızım?''

Bu muydu yani, cidden mi! Hem de çok kolaymış gibi bahsetti. Neyse en azından yatılı okulmuş.

Yatılı okul = ablam ve annemden kurtulma style

'' Peki olur. Sınava girmeyi çok isterim. Ama bir şartım var. Televizyonun önünden çekilir misin?''

Oh be sonunda filmi görebildim. Aslında kafamda bir kaç soru var.

''Anne, bu okul burada Ankara'da mı?''

''Ay İrem aşk olsun sana... Yani, şey... Yok tatlım burada değil.'' devam etti'' ama izmir'de yani öyle çok uzağa gitmiyeceksin.''

Anlaşıldı. Peki ya ablam? Melisa da bu sınava katıldı mı?

''Peki ya ablam o da bu sınava katıldı mı?'' Benim inek ama taş ablam sınava katılırsa ben kesin burs kazanamam. Hatta bursu bırak sınava katıldığım için beni dövmeye bile kalkışabilirler.

'' Hayır. Sınav sadece Lise-1'e geçicekler için İremcim.'' Annem lafını bitirip pişmiş kelle gibi sırıtmaya başlayınca tırstım. Annemin sırıtmasının 2 nedeni olabilirdi:

1) Ya burs kazanıp ,o sınava girmem için bana yalakalık yapıyor.

2)Ya da beni öldürmeden önce bana iyi davranıyor ki güvenim ona tam olsun.

'' Kesin 2.si.'' Aha yine başladı iç ses bir sus.

Aman ne diyorum ben . Bunların hepsinin suçlusu bu romantik film. Adamlar orada öpüşürken ben nasıl konuya odaklanabilirim ki?

'' İyi anne. %100 bursta alırım. O okula da giderim sen merak etme.''

Tabii ki de gerçek olamazdı. Çünkü ben ! yıl boyunca ders kaynatma uzmanına dönüşmüştüm. Ve çoğu ders kaynatma uzmanları dersi dinlemez, örnek ben. Hiç sınıfta kalmadan lise 1 e nasıl geçtiğimi bile anlamıyorum.

Aman neyse şimdilik böyle şeyler söyleyeyim. Nasılsa sınavı kazanamam.

Sarı ÇilekHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin