12 Mayıs 1980.....
Saat: 19: 54
Denizaltı Eyag/No-462 atlantikte deniz seviyesinin 82 km altında 150 deniz mili hızla her zamanki gibi yoluna devam etmekteydi. O zamanlar İkinci bir kaptan olan David Racer daha 22 yaşında idi. Bu eski bir denizaltı olmasına karşılık dayanıklılığı ve hızı ile şimdiye kadar yapılmış bütün denizaltılardan daha öndeydi. Geminin mürettabatı 6 kişilikti. Bir makina mühendisi , bir motor mühendisi , iki yardımcı , birinci kaptan ve ikinci kaptandan ibaretti.
- Herkes yerlerine geçsin.
Demesiyle bütün mürettebat yerlerine hızlı bir şekilde geçerek bunu söyleyen Birinci kaptan Sertengen'e merak ve korkuyla karışık bakakaldılar. Belli ki bir cevap bekliyorlardı.
- Vy delayete nash Eyag/No-462 proniknoveniya vody. Yesli vy proignoriruyete eto preduprezhdeniye ne neset otvetstvennosti za vse, chto proiskhodit chut' pozzhe v Rossiyskuyu Federatsiyu.( Eyag/No-462 sularımıza izinsiz giriş yapmaktasınız. Bu uyarıyı dikkate almazsanız biraz sonra olacaklardan rusya federasyonu sorumlu değildir.
1. Kaptanın çok soğukkanlı bir kişiliği vardı. Ne yani Rusya bizi tanımıyor muydu yani. Burası açık denizdi ve daha tehdit sınırına bile çok uzun bir mesafe vardı.
Bu denizaltının bir rotası vardı. Ne olursa olsun oraya gitmesi gereken bir gemi vardı , 2. Kaptanının David Racer olduğu...
Hayalet moda geçerek hızımızı yavaşlattık. Olası rotanın üzerinde zikzaklar çizerek devam ediyorduk. Denizin altı mı üstü mü diye sorarsanız denizin altını hiçbirşeye değişmem. O sessizlik , o güzellik ve büyük karaltılar yine o karaltıların birine dalmış ona bakarken radarın acı çığlıklarıyla kendime geldim. Sanki herşey ağır çekimdeymiş gibiydi , yanıp sönen kırmızı ışıklar , kesik kesik gelen siren sesleri , bağırış çığırışlar...
Radara baktığımda bize yaklaşan iki cisim dışında motor tarafına doğru gelen daha hızlı birşey vardı.
Gümmmm... diye bir ses ile birlikte heryerde bir sessizlik olmuştu motorun sesi de kesilmişti tabiki ve buna ek olarakta elektrikler de kesilmişti. Geminin su aldığı apaçık ortadaydı. Bir delik açılmış olmalıydı. Bu hayra alamet değildi...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tutsak Kalanlar...
AdventureDünyanın en iyi denizaltı kaptanı...... Ruhundaki güzellik yüzüne vuran bir biyolog...... İyi olan tek nokta birbirlerini bulmaları...... Fakat..... Yanlış yer ve yanlış gün...... ...