하나 , 使命
"Hyeji!" Perlahan aku membuka mata."Weh, bangun lah cepat!" Katanya sambil mengoyang badan aku.
Terlihat kelabu-kelabu bayang seseorang.
Aku mengosok mata aku untuk melihatnya dengan teliti.
Hilang. Ya, bayang-bayang itu hilang.
Pandangan aku terus tertuju ke arah seorang perempuan didepan aku saat ini.
"Tzuyu?"
"Ya, akulah! Takkan ah perompak. Halah-halah kau ni! Dahla, pergi mandi!" Tzuyu menolak aku ke bilik air.
"Cepat sikit. Nanti lambat pulak kite." Tzuyu keluar dari bilik aku.
Aku membuka semula pintu bilik air tu. Dan melihat sekeliling. Kot kot ada orang. Tapi tiada.
Aku mengerut dahi. Bayangan apa yang aku nampak tu.
__________
Matahari mulai terbenam.
Lantas aku masuk ke dalam kereta.
"Uish Tzuyu, banyak sangat yang kau beli ni. Tak habis ke duit kau?" Aku meletakkan barang-barang itu ke dalam kereta.
"Ey, itu duit aku yang dia guna! Bukan duit dia un." Namja itu menjeling ke arah Tzuyu.
"Eleh, nanti aku ganti ah." Tzuyu mengalihkan pandangannye ke arah tingkap kereta.
"Chan, disebabkan kau tak join pergi shopping tadi. Boleh tak kau drive. Aku penat ah." Kata aku sambil tersengih.
"Ceh, penat habiskan duit aku en!"
"Ehehehe. Jangan marah-marah ye. Nanti cepat tua-"
"Weh Hyeji! Tengok tuuu!! Tengok!" Tzuyu menarik lengan aku menyuruh aku melihat ke arah tingkap kereta yang menampakkan seorang namja.
Aku mengerut dahi.
"Pahal kau ni?" Tanya aku.
"Mamat tu hensem ah!" Katanya sambil tersenyum gatal.
"Eeeee..kau, asal jumpa mamat hensem je nak rembat." Kata Chan yang sudah pakai seatbelt.
"Rembat? Excuse me, aku tak pernah rembat. But diorang nakkan aku." Kata Tzuyu lalu flip hair.
"Tapi en, memang namja tu-" kata aku terpotong oleh Chan.
"Diam Hyeji!"
Aku mengerut dahi. Begitu juga Tzuyu. Tak biasa Chan bersikap camni. Dia tengah datang bulan ke? Takkan.
_________
Aku menghempaskan tubuh aku di katil.
Harini memang penat melayan si Tzuyu shopping.
Aku mengoyangkan kaki aku.
Tanpa pergi mandi. Mata aku mulai layu. Dan akhirnya tertidur sendiri.
Skip, (pagi)
Aku menggeliat sambil melihat sekeliling.
Oh ye, aku tertidur semalam.
Aku melipat selimut aku. Dan pergi ke bilik air.
________
Sepi.
Sekolah Harini sepi je.
Itu membuatkan aku heran. Dan akhirnya memutuskan untuk pergi.
TBC
YOU ARE READING
𝚈𝙾𝚄'𝚁𝙴 𝙼𝙸𝙽𝙴 , 𝕮𝖍𝖆 𝕰𝖚𝖓𝖜𝖔𝖔
Romance❝ 𝓽𝓮𝓻𝓲𝓶𝓪 𝓴𝓪𝓼𝓲𝓱 𝓴𝓮𝓻𝓪𝓷𝓪 𝓶𝓮𝓷𝓮𝓻𝓲𝓶𝓪 𝓼𝓪𝔂𝓪 𝓼𝓮𝓫𝓪𝓰𝓪𝓲 𝓲𝓼𝓽𝓮𝓻𝓲 𝓪𝔀𝓪𝓴. 𝔀𝓪𝓵𝓪𝓾𝓹𝓾𝓷 𝓼𝓮𝓴𝓪𝓵𝓲. ❞ start: 23/08/2021 end: -