Leucosia
Adam
Pulanglah ketempat asal mu disini berbahayaAku tidak akan meninggalkamu
Kerana aku mencintaimuPernahkah kalian dengar tentang makhluk Siren iaitu salah satu makhluk mitos yang muncul dalam cerita dari masa lalu.
Sosok ini dicatat sebagai manusia setengah ikan yang sering menyanyi untuk menarik perhatian mangsanya . Mitologi siren juga cukup bervariasi, dengan penggambaran yang berbeda, juga asal-usul dan kepribadian yang berbeda-beda. Tetapi kuperingkatkan untuk segera menutup telingamu rapat-rapat dan jangan sesekali mendengarkan alunan suara mereka kerana itu sama sahaja seperti memberikan nyawamu sendiri.
- Siren Curse -
Kapal para pelayar itu tidak sengaja menabrak sebuah karang besar dan itu telah menyebabkan kapal tersebut karam. Mungkin saja pelayar lain yang lewat disana tidak akan perasan kerana kapal itu sudah hancur tenggelam didalam dasar laut bersama para penumpanngnya.
Pria itu mengerjap manik coklatnya beberapa kali badannya lemah hanya sekadar untuk bergerak, dilihatnya langit yang mendung kehitaman kerana keadaannya sekarang dengan posisi sedang terlentang. Dahinya mengerut merasakan keganjalan kerana tubuhnya sekarang yang seperti umbang-ambing. Dengan sisa tenaga yang ada pria itu cuba bangkit dari posisinya. Seketika bola mata itu terbelalak kaget ketika menatap sekeliling. Adakah ini mimpi pikirnya. Bagaimana bisa? Bagaimana bisa dirinya sekarang berada ditengah laut luas seorang diri beralaskan sepapan kayu yang hanya dapat menampung tubuhnya.
Dentuman guntur sudah berbunyi bersamaan dengan kilatan kilat yang menyambar disekitarnya menandakan ingin hujan. Air disekitarnya sudah bergejolak dengan angin kencang meniup tubuhnya yang masih setengah basah. Pria itu hanya mampu berserah takdirnya kepada tuhan. Dari arah hadapan sebuah ombak besar sedang menuju kearahnya.