Part 29

8.7K 223 18
                                    

Hari persekolahan berjalan seperti biasa. Tiada apa yang istimewa. Apabila waktu rehat bermula, aku melihat Ikram sudah siap ii nak keluar.

"Awal harini. Nak gi mana?" Tanyaku kehairanan.

"Em nak pergi bilik guru sat. Kenapa?" Tanyanya.

"Takda apa." Aku pun bangun dan terus keluar ke tempat bertugas. Harini malas nak makan sebenarnya.

Tiba je aku di tempat bertugas, kelihatan Iwan sudah menunggu aku.

"Eh pengawas baru ke?" Usikku.

"Haah. Tapi saya tak jaga tempat ni, saya jaga orang yang jaga tempat ni" usiknya sambil mengangkat kening. Aku menjeling.

Setelah itu, kami berbual kosong sehingga ketawa besar. Banyak pekara bodoh yang kami sembangkan sehingga pecah perut kami ketawa. Tiba ii,

"Ehem. Err sorry ganggu..." Ikram tiba ii hadir dan mencelah menyebabkan kami berdua tercengang dan terdiam seketika.

"Ouh Ikram. Ha kenapa?" Tanyaku

"Takda. Ingatkan Fad sorang ii. Rupanya ada Iwan. Btw, nah Roti dengan Air Teh Bunga. Jangan lupa makan" katanya sambil menghulurkan makanan itu. Iwan hanya memerhatikan gelagat dia.

"Ouh buat susah ii je lah kauni. Thanks" ucapku lalu menyambut makanan itu.

"K lah. Ikram gi dulu. Bye" katanya sambil tersenyum lalu berjalan meninggalkan kami.

Sebaik sahaja Ikram hilang dari pandangan, aku terus menoleh ke arah Iwan sambil makan roti yang diberikan Ikram. Kelihatan riak wajahnya berubah.

Aku bingung. Aku mendekatinya.

"Hey, what's wrong" tanyaku. Iwan hanya menjeling sahaja.

"Dah kenapa ni?" Tanyaku yang semakin bingung.

"Takda apalah" katanya lalu bangun untuk berjalan pergi. Namun, aku sempat menarik tangannya untuk menghentikan niat Iwan untuk pergi.

"Nak tinggalkan aku ke?" Tanyaku. Riak wajahku juga berubah seakan sedih.

Iwan mengeluh kecil lalu memusingkan badannya menghadap aku. Kedua tanganku dipegang olehnya.

"Aku bukannya nak tinggalkan kau. Aku cuma tak suka lah bila Ikram layan kau macam kau tu Boyfriend dia. Baik sangat dengan kau" luah Iwan.

"Hmmm dia memang macamtulah. Dengan orang lain pun dia mcmtu." Kataku.

"Nanti kalau kau catch feeling dengan dia mcm mana. Dia tu goodlooking" Iwan mencebik.

"Lah cemburu pulakkkk. Don't worrylah. Goodlooking macam mana pun dia, pandangan aku tetap dekat kau tau" kataku sambil mengenyit mata.

Iwan tersenyum bila mendengar ucapanku.

"Kot ye nak dating, cover ii lah sikit. Tengok kiri kanan" tiba ii si Azrul, si Ketua Pengawas yang datang dari celah mana pun tak pasti. Aku tersengih malu ii.

"Kauni Rul, kacau daun betul lah" jeling si Iwan.

"Yelah ii. Aku grklu." Kata Azrul lalu meninggalkan kami berdua.

Azrul senior f5. Seorang ketua pengawas. Tapi dia tahu je hubungan aku dengan Iwan. Mana taknya, kerap dating time bertugas. Tapi dia yang bagi greenlight huhu. 5 minit kemudian, loceng berbunyi menandakan waktu rehat. Kami terus ke kelas.

**************************************

Waktu petang yang santai membuatkan aku menjadi malas. Tiba ii telefonku berdering. Kelihatan nama Ikram di paparan skrin.

Puaskan Lelaki Straight Itu [COMPLETE]Where stories live. Discover now