2.

19 2 10
                                    

Koulu alkoi vartti sitten, istun bussissa. Bussissa joka tuli puolituntia myöhässä. Selaan espanjan kirjaa hajamielisesti, tänään on koe.

Astun kouluun sisälle ja tarkistan lukkarista mikä tunti. Historiaa, luokassa 2045.

"Anteeksi, että olen myöhässä" Sanon ja käyn istumaan keskiriville Karloksen viereen. Hän on koulumme ainoa julkisesti oleva homo. Karlos hymyilee ja jatkaa keskittyneesti tehtävien tekoa.

Tömähdän vessan lattialle istumaan, rustaan matikan läksyjä vihkooni. Sain läksyjen vastaukset Karlokselta, hän on luokkamme paras matikassa ja ylipäätään koulussa. Ollaan tunnettu hänen kanssa eskarista asti, hän on ainoa kaverini tästä koulusta. Ellen käy toisaalla koulua, hän on kuvataide luokalla ja piirtää hemmetin hyvin.

Istutaan bussissa Karloksen kanssa vierekkäin. Haettiin sushia ja nyt ollaan menossa meille, meidän perinne isolla p:llä.

Tungen vikan sushin suuhuni ja käännän radiota kovemmalle. Karlos nauraa ja minä melkeen tukehdun. Olen päättänyt kysyä Karlokselta jotain, enkä tiedä miten hän reagoisi.
Hengitän syvään ja aloitan "Karlos voinks mä kysyä yht asiaa?"
Karlos kattoo mua kysyvästi, mutta huolestuneesti; "Joo tottakai, onks kaikki hyvin?"
Hymyilen Karlokselle; "Joo on, oon vaan nyt pitkää miettiny millon ja miten sä tajusit, että tykkäät pojista?"
Karlos näyttää hämmentyneeltä ja selvästi miettii mitä sanoisi. Lopulta Karlos aloittaa;
"Teresa rakas se oli mulle pitkä prosessi, kesti kaks vuotta hyväksyttää ittelle se, etten ookkaan hetero. Haluisiks vai kertoo mulle jotain tähä liittyvää?"
"Ei en, oon vaan aina miettiny, mut kiitos" hymyilen ja juon lasistani kylmää mehua. Tunnen kuinka poskilleni nousee puna.

Halaan Karlosta ja hän astuu ovesta ulos. Vilkutan vielä keittiön ikkunasta. Huokaisen syvään ja lähden kohti yläkertaa.

Teen kerrankin kaikki läksyt heti illalla, ajattelen, että se tekee minusta jotenkin paremman ihmisen. Ja paskat. Tykkään koulusta ja siellä käymisestä, toisaalta taas en, ristiriitaista. Tuntuu, että ysin oppilaana on vain pakko tykätä. Opettajat kyllä toki tykkäävät minusta, olihan keskiarvoni 9.5 kasiluokalta päästyä, mutta voin kertoa, että tunne ei ole samanpuoleinen opettajia kohtaan. Tai no uskonnon opettajani on ihana, muut ei.

Kirjaudun wilmaan tietokoneellani. Odotan fysiikan kokeen tuloksia kuin kuuta nousevaa. Olen maailman historian huonoin fysiikassa, mutta minulla on hyvät fiilikset kokeesta. Mutta ei, ei vieläkään arvosanoja laitettuna. Noh ehkä huomenna....

Istumme isän kanssa sohvalla ja katsomme kokkisotaa, meidän lemppari ohjelma. Siitä tulee viikottain uusi jakso, katsomme sen tietenkin heti kättelyssä. Juon teetä, kofeiinitonta tietysti. Uniongelmani eivät tykkäisi jos lappaisin kofeiinia kurkustani alas yhdeltätoista illalla. Tai no tuntuu ettei uniongelmani tykkää myöskään kuuden tunnin yöunistani, mutta minkäs teet.

Kello näyttää 0.48, kun vihdoin pääsen sänkyyn. Avaan päiväkirjani niinkuin joka ikinen päivä, se on vain perinne.
31.8
Tiedän, mä vaan tiedän sen, että tykkään tytöistä, mutta en halua. En tiedä miksi en halua, paraskaverinikin on homo! Olen päättänyt, että aikuisena astelen alttarille miehen kanssa ja jaamme tulevaisuuden yhdessä, mutta nyt olen ihastunut tyttöön, TYTTÖÖN?! Mitäköhän isäni ajattelee, kun tuon ekan seurustelukumppanin näytille ja se onkin tyttö? Tai entä Leo, hän saa tietää, että hänen isosiskonsa tykkää tytöistä? Kyllä minä tiedän, että he hyväksyisivät, mutta jotenkin toivon ettei, silloin minulla olisi hyvä syy tykätä pojista. P.O.J.I.S.T.A! Miksi pääni on näin sekaisin?


HEISSAN HÖPÖNASSUT
Haluun muistuttaa, että oman seksuaalisen suuntautumisen kaa on ok kamppailla, joillekki sen on pitempi prosessi ja joillekki lyhyempi. Itekkin olen kamppailut sen kaa aikoinaan!
Ei mulla muuta😁

tytöt ei pussaa tyttöjäOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz