عشقت قاسي الحلقه1-الحلقه10

218 8 1
                                    

‏سُبْح ـٱنَ آلّلـہْ وَ بِحَمْدِھ عَـدَدَ خَلْقِـہ وَ رِضَـٱ نَفْسہ
وَ زِنَۃ عَرْشِـہِ وَمِدٱد كَلِماتھ💝

‏ٱسـْـتغـفَر ٱڵـڵـھہٰ ٱڵعَظـيمْ ۆ ٱتُـۆبْ اليـــــهہ

اللهُم صلِّ وسلّم على نبينا مُحمد ﷺ 🌸💚

عندما داليا خرجت من القصر فكانت مضايقه جدا علي ما تفعله والدتها وزوجها وعلي اخواتها الذي لا يفكروا فيها وما حدث معها في الماضي وهي لا احد يهتم بها ولا هي تثق بأحد فهي الان تقضي وقتها
في القاعده في المكان الذي تحبه ويعتبر هذا المكان هو اقرب صديق لها.....
فذهب داليا وجلست علي البحر وهناك رات فتاه جالسه علي البحر وسرحانه هي الاخر فلم تعطي لها
اهميه ونظرت الناحيه الاخري رات الشخص الذي يراقبها فكان ينظر لها وكان رايح لدليا ولكن داليا قررت ان تذهب الي الفتاه الجالسه بمفردها وتجلس معها فذهبت لها داليا وقالت....
داليا باتبسامه...:ينفع اقعد معاكي شويه
الفتاه باحترام....:اتفضلي تعالي اقعدي لوحدي انا اصلا قاعده لوحدي تعالي نتكلم بدل الخنقه الي بقيت فيها....
داليا بهدوء...:لي يعني كل لما تحسي انك مخنوقه تعالي اقعدي علي البحر شويه لوحدك هترتاحي او كلميني اجي اقعد معاكي شويه....
الفتاه بابتسامه...:ماشي طب بقولك تعالي نحكي لبعض اي الي مضايقنا ونحكي لبعض بدل من موت من الحزن.... ياله اتفضلي احكي وانا هحكي بعيدكي....
داليا بابتسامه وحزن علي ما حدث معها من عائلتها....: ماشي انا هبدا احكي " بصي يا ستي اناواحده اهلها اغنيه اووي وعايشين في قصر كبير واحنا من اكبر العائلات في مصر والمفروض نكون مبسوطين بالفلوس الي معنا ونكون قرابيين من بعض بس لا محصلش كده انا من ساعت مولدي مات مفيش حد اصلا بيسال عليا راح سكتت وبدات تدمع......
الفتاه بحزن عليها....: معلش يا حبيبتي كملي الي عشان اخفف عليكي كملي......
داليا بحزن....:بعد كده اهلي عشان معاهم فلوس فكانوا محسسني ان المفروض اكون متكبره مع الناس عشان انا اعلي منهم في المقام لازم اصاحب الي زي بس وكانوا مش بيخلوني اصاحب حد ولا اكلم حد ولااتعامل مع حد وياريت بعد كده هما بيتعملوا معايا لا خالص هما عملين ان كل واحد حر يعمل الي هو عاوزه والمفروض حد منهم حتي يقولي انتي لي متحجبتيش لي لا محدش اساسا بيسال عن البس ولا حتي لما بكون تعبانه واكون قاعده في الاوضه مفيش حد بيسال عليا غير في اول تعبي وبعدين مش بشفهم تاني محدش بقا بيهتم بيا بعد والدي خالص حتي انا مبقتش بثق في حد بعد والدي نهائي
ثم نظرت بجانبها لقيت منظر مستفز جدا......
(عشان بس تبقوا عارفين ومعتبرني مفيش لغز دلوقتي في الجزء ده انا بصراحه مفيش لغز لا انا في الغاز....اسفه اصدقائي&&&&)
~~~~~~~~~~~~
عندما خرج سيف من مكتب حازم وذهب الي مكتب سما لكي يشوفها عامله اي وحالتها عامله ايه دلوقتي دخل عليها لقي شئ محزن جدا...... لقي سما الموظفات مسكنها من يدها وهي تصرخ وتعيط وتقول.....
سما بصريخ....:حرام عليكم سيبوني امشي هو انتوا لي بتحبوني اكون تحت امركم وهي تبكي وتنادي علي والدها وتقول الحقني يا بابا تعالي خدني من هنا ثم نظرت الي الموظفات وقالت لهم بوصوا انا مش هعمل حاجه انا هعقد استنا بابا هنا روحوا اتصلوا قولوا تعالي خد سما هي مستنياك.....
فذهب اليها سيف وهو حزين عليها وعلي ما حدث لها بسببي انا واخويا فقال لها....
سيف بحزن....:سما انتي ممكن تهدي انا هخلي استاذ حازم يجي يتاسفلك ويخليكي تمشي من هنا....
سما بعياط....:ونبي يا استاذ سيف خليني امشي انا مش عايزه استاذ حازم يتاسفلي لا انا عايزه امشي وخلاص مش هعمل حاجه لاستاذ حازم ولا هاجي هنا تاني بس بالله عليكي قوله عشان يمشيني.....

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Jul 26, 2022 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

عشقت قاسيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن