Toen ze in de spiegel keken, waren ze niet voorbereid een ander gezicht te zien dat naar hun terugkeek. De prins deinsde terug, een geschokte blik op zijn gezicht. Zij niet. Zij bleef staan. Want ze was maar al te bekend met mijn blauwe ogen, mijn rode wangen. Zelfs de lijnen in mijn gezicht, die ik zo heb geprobeerd te verbergen voor de wereld. Zelfs die kende ze. Niet alleen kennen, ze studeerde mijn imperfecties, onthield ze. Groef ze dieper.
Ik ben altijd jaloers geweest op haar schoonheid, ja, het is waar. Haar lichte huid, zo vlak en zuiver als versgevallen sneeuw op een weiland. Haar lippen, zacht en perfect gekleurd. Haar jeugdigheid. Sneeuwwitje. De perfecte, prachtige dochter van de koning. Maar dat mijn mensen dachten dat ik bereid was daarvoor te moorden? Het doet me pijn. Ik heb zoveel voor mijn onderdanen gegeven, ik gaf zo veel om ze. En er was nog zoveel om te doen en op te lossen. Niet dat ik er nu veel aan kan doen. Vanachter de spiegel.
Ik glimlach naar haar. Ik vergeef haar. Hoop dat ze een ander pad kiest, iets goeds met haar leven zal doen. Haar ogen - het enigste waar je haar schijnbare onschuld niet kan vinden, als je maar goed kijkt - lichten op van verbaasdheid. Even bloeit mijn hoop op. Dan knijpen haar ogen samen, haar lippen in een dunne lijn.
Ik kan alleen toekijken, hoe ze de hand van haar gewonnen prins vastpakt en de tredes afleidt. Ze seint naar één van de dienaren, trouw wachtend aan de zijkant van de zaal. Terwijl haar arm in de lucht hangt, vang ik een glimp van de bloedrode dolk aan haar zij.
Het glas breekt.
***
Dit korte verhaal (of flash fiction) is geschreven voor de wedstrijd georganiseerd bij WattpadFantasyNL ; Rewind the Classics 2021. Gebaseerd op sneeuwwitje & de wedstrijd in mijn categorie gewonnen! Hopelijk heb je er van genoten.
Hou je van classics? Ik heb ook een boek geschreven lichtelijk gebaseerd op Peter Pan, van zo'n 100.000 woorden... Hoef je je in ieder geval niet te vervelen ;). "The other side of the moon" op mijn profiel!
Wees lief voor de persoon in de spiegel! Je verdient al het goede wat jou te wachten staat <3
YOU ARE READING
Short stories | Through space | English & Dutch |
Short StoryThese are my one shots stories!! It might stay at one story haha, I had never written a short story before the first one. The first one is for a competition of sci fi / Fantasy from Wattpad, it's cute, I promise :) The 4th & 5th one are from the c...