Creepy Hostel II

29 2 0
                                    

"Hai nama saya Catelyn, boleh panggill Cat." Sebaik sahaja pintu bilik dikuak, dia melihat dua orang sedang berbaring di katil masing-masing sambil membaca buku.

Sepasang mata memandang nya dan terus memberi senyuman. 'Wow, friendly nya.' Ujar hati Catlyn.

"Hai Cat, my name is Antoinette Le Belle. You can call me nette." Senyuman gadis Kacukkan itu sangat menghibur hatinya.

"Hai there, boleh panggil I Chantal short for Chantalle Elaine." Gadis berkaca mata, berambut pendek menghulurkan tangannya.

Senyuman kekok Cat terukir di wajah nya. Mereka saling berjabat tangan antara satu dengan yang lain. Anak mata Catelyn khusyuk memandang sekeliling bilik tersebut.

Terdapat satu katil jenis bunk bed dan selebihnya single bed. Tiga buah almari kecil jenis kayu disusun rapat di setiap penjuru dinding. Sudut belajar pula sudah disediakan bersebelahan dengan almari tersebut.

"Well seems like that is your spot." Ujar Chantal sambil menjuih bibirnya ke arah katil kosong tersebut.

Tanpa sebarang bicara, Cat terus menuju katil baru nya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tanpa sebarang bicara, Cat terus menuju katil baru nya. Luggage besar dihempap ke atas katil, habuk mulai berterbangan.

"Hmm, dah lama katil ni tak berpenghuni." Ujar Catelyn perlahan.

Chantal dan Nette kini kembali meneruskan aktiviti mereka yang tadi tergendala. Catelyn mulai membersihkan katil tersebut dan terus menyusun barang serta pakaiannya.

Seusai sahaja Catelyn menyusun, dia segera melihat jam dinding yang digantung di atas penjuru pintu.

"Waktu mandi bila eh?" Ujar Catelyn.

"6.30pm..." Kini giliran Nette melirik ke arah jam.

"Oh shoot! Almost! Jom g mandi sama-sama." Nette segera menyadarkan Chantal yang masih khusyuk membaca.

'Sama-sama?' Catelyn menggaru kepalanya yang tidak terasa gatal.

'Well, the rules maybe...'

Mereka bertiga terus menghayun langkah menuju ke bilik mandi.

Langkah demi langkah, suara riuh hilai tawa kini kian didengar di hujung telinga Catelyn. Wajah Catelyn bertukar menjadi kebingungan.

' Actually a lot of student here? I thought only a few.' Hati Catelyn kini berdetak laju, tidak tahu apa lagi kejadian baharu yang akan diketahuinya.

Bilik air tersebut dipenuhi dengan gadis-gadis yang hanya bersarungkan bikini, segelintir daripada mereka sedang tertawa riang sambil bermain pancuran air tersebut. Wap air yang terhasil daripada suhu air yang suam-suam panas semakin tebal.

Catelyn hanya tunduk melihat ke bawah lantai simen berhiaskan batu. Keadaan yang dilalui olehnya sangatlah luar dari jangkaan beliau.

"I never did this before..." Suara Catelyn sayup kedengaran.

"Don't worry Cat. Just follow us." Nette dan Chantal tersenyum melihat nya dan terus mengambil tempat yang paling hujung.

Peralatan mandi diletakkan di sudut yang telah disediakan. Perlahan mereka berdua melucutkan pakaian masing-masing, dan kini mereka sama seperti mereka yang lain.

'Bikini?!' Mata Catelyn terbuka luas.

"The rules?" Catelyn memandang tepat ke arah pakaian mereka.

Nette menggelengkan kepalanya. "Nope. Pakai jer apa pun yang kau nak. Tapi dengan cara ni kan bersih sikit. Lagipula orang lelaki kan takde kat sini. Nak risau ape?"

'Hm betul jugak. Next time..'  bisik hati Catelyn sendiri.

Seusai sahaja masa mandi, mereka bertiga menuju ke bilik masing-masing lengkap berpakaian tidur. Masa mereka untuk makan malam bermula pada pukul 7.20Pm.

"Cat, nanti kita amik shortcut eh? Nak ke kantin jauh sikit kalau amik jalan depan." Chantal menoleh belakang untuk memastikan Catelyn mendengar pesanannya.

Catelyn hanya menggangguk.

Suasana malam diterangi cahaya bulan yang sedang mengembang. Pokok-pokok yang tersusun di setiap jalan masih kelihatan. Chantal dan Nette memperkenalkan 'jalan' pendek kepada Catelyn.

Mata Catelyn hinggap di sebuah tasik yang terdapat di bawah perantaraan dua pokok besar.

Catelyn menggosok matanya di sebelah kanan, dia melihat seakan ada kanak-kanak yang sedang bermain di bawah pokok tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Catelyn menggosok matanya di sebelah kanan, dia melihat seakan ada kanak-kanak yang sedang bermain di bawah pokok tersebut. Kanak-kanak tersebut sedang tertawa dan sedang berusaha untuk menangkap antara satu dengan yang lain.

'Tak takut jatuh ke dalam tasik tu ke?.' Catelyn kembali melihat ke arah jalan.

'Eh ni dah malam, sejak bila ada budak kat hostel ni pulak.' Bulu tengkuk Catelyn berdiri. Dia perlahan berpaling ke arah tasik tersebut kembali.

Kanak-kanak tadi kini tinggal bersendirian. Dia perlahan duduk menuding jari ke arah tasik tersebut dan melihat ke arah Catelyn. 'Shit!' Kini langkah Catelyn terhenti. Kaki nya seakan berat untuk meneruskan perjalanannya.

Dia melihat satu tangan sedang meronta-ronta meminta pertolongan. "Budak tu lemas!" Teriak Catelyn.

Chantal dan Nette terkejut mendengar teriakkan Catelyn. "Budak?" Mereka berpandangan sesama sendiri.

Tanpa meneruskan pertanyaan, mereka terus menarik tangan Catelyn untuk berjalan. Badan Catelyn, kaki Catelyn, tangan Catelyn seakan sukar untuk bergerak.

"Catelyn..." Kedengaran suara budak perempuan sedang memanggil namanya.

"Tolong!..."

"Adik..."

"Adik saya lemas.."

"Shit! This is not happening to me! Please! It's not real." Catelyn berusaha menghayun langkahnya mengikut rentak Chantal dan Nette yang sedang berusaha menuntun langkahnya.

Entah mengapa keberadaan kantin terasa jauh daripada yang biasa.

"Tolong Cat, bagi kuat semangat awak!" Bentak Chantal.

----------------------------------------------------------

Saya bukan lah seorang yang pemberani, masa menulis karya ni pun ada rasa meremang juga bila idea muncul di kepala otak. Keadaan tu seakan bermain sendiri di fikiran saya. Update lambat sebab sedang mengumpul semangat untuk menaip.

Ya Tuhan, lindungilah penulis supaya gangguan malam ni tidak terjadi lagi seperti sebelum 3 muka surat tercoret 😩

Keep voting for me!
Xo

T.U.H.S (The Untold Horror Stories)Where stories live. Discover now