11 JANUARI 2021
KRING KRING
Jam Penggera Berbunyi Menandakan Sekarang Jam 6:30 Pagi Aku Masih Menggeliat Di Atas Katil Tidak Sedar Akan Terlewat Ke Sekolah.
TUK TUK
Pintu Bilik Aku Diketuk Berkali-kali Oleh Atok.
Aku terbangun dan terkejut Melihat Jam Penggera Pukul 6:50, Bersiap-siap Memakai Pakaian Sekolah dan Pergi ke dapur.
Di Meja Makan meminum air suam dan membawa Bekal yang Disiapkan Oleh Atok lalu keluar rumah.
Atok Berpesan Supaya Berhati-hati di jalan Kerana Pagi Banyak Kenderaan Yang Bawak Laju.
"ATOK, NAINA GERAK DULU YA TAKUT LAMBAT KE SEKOLAH JERIT AKU DARI LUAR RUMAH"
Mengayuh Basikal Dengan pantas Kerana Lewat Ke Sekolah aku Berkata "HABISLAH AKU!!! Dah Lambat Bangun, Lewat Datang Pula Tu Mesti Pagar Belakang Pengawal Keselamatan Dah Tutup, Kena Ikut Pintu Utama Dewan Depan Pintu Utama Dah La Hari Isnin.
Ini Kes Aku Tengok Drama Cina Yang Bertajuk "FIGHTER OF THE DESTINY" Yang Dilakonkan Oleh LuHan Ge.
Nak tahu kenapa panggil dia LuHan ge?
sebab aku anggap luhan macam abang aku walaupun luhan tak kenal aku, bagi aku luhan tempat ternyaman untuk melupakan rasa sakit.
Tanpa aku Menyedari Ada Kereta Yang melaju ke Arah Laluan aku.
Aku Menjerit-jerit Terkejut !!! Kaki aku Tiba-tiba Terpaku Tidak Bergerak Untuk Mengelak Kereta Itu dari Merempuh Aku!!!
Kemalangan berlaku, aku Terpelanting Ke Bahu Jalan Akibat Daripada Kemalangan Itu Keadaan Basikal aku Remuk, Bekal Makanan berisi nasi goreng Yang dibawa aku Bertaburan Di Jalan Raya.
Banyak Sekali Darah Yang Mengalir keluar dari badan aku, Tapi Masih Sedar dan aku Agak Panik Seketika Kerana Pertama Kalinya Mengalami Kemalangan Jalan Raya.
Waktu Itu Dalam Samar-samar Penglihatan aku Melihat Bayang Seseorang Datang Ke Arah aku, Menolong aku Untuk Menelefon Ambulans Dan Mengangkat Kepala aku Lalu Meletakkannya Di Pahanya Dan Berkata
BERTAHANLAH ADIK KECIL JANGAN TERLELAP
Aku Cuba Nak Mengeluarkan Kata-kata Kepada Orang Itu Tapi Aku Tak Berdaya, Lalu Aku Menutup Mataku Perlahan-lahan Kerana Tidak Dapat Menahan Rasa Sakit Yang aku Alami.
Aku Bekerja Di Sebuah Hotel 5 Bintang Sebagai Chef, Berumur 19 Tahun Hobi Menonton Cerita Masakan, Suka Menyanyi Lagu K-pop Idol Boyband EXO Dan Menonton Drama.
Aku Tinggal Bersama Ibu Sahaja Kerana Ayahku Telah Lama Meninggal Kerana Kemalangan Jalan Raya Semasa Umur 2 Tahun.
Aku Telah Memiliki Kekasih Bernama ASYAH KAI.
NAK DI JADIKAN CERITA.
Sebelum Kami Bercinta Asyah Adalah Musuh Sekolah Menengah Aku, Asyah Suka Mengganggu Hidup aku Suka Menyorokkan Barang-barang Sampai Pensil Box aku Atas Bumbung.
Aku Sakit Hati, Bila aku lalu Depan Asyah Mesti Dia Tarik Tudung aku, Lepastu Ejek aku Dengan Julukan BIGGSHOW Geramnya.
Aku Ada Kawan Tapi Dia Gelakkan je Bukan Nak Membantu, HAHAHA Kelakar Bila Aku Mengingat Kenangan Itu.
Aku Benci Asyah Dan Tidak Percaya Asyah Menyukai aku Setelah Apa Yang telah Dilakukan Oleh Asyah Memberi Kesan Yang Mendalam Dalam Hati aku, Asyah meluahkan perasaan cinta kepada aku di depan pagar sekolah.
Aku Juga Menyukainya, Cuma aku Was-was Tak Tahu Macam Mana Boleh Terbitnya Cinta Sedangkan Kami Selalu bergaduh, Betul la Kata Orang Dulu-dulu."JANGAN MEMBENCI KERANA LAMA-LAMA AKAN JATUH CINTA"
Tapi Aku Tidak Menerima Atau Menolak Cintanya Hanya Menghindarinya.
Asyah Tidak Berputus Asa dan Mencuba Yang Terbaik Selama Setahun Untuk Membuat aku Menerimanya.
Setelah Setahun Aku Baru Menerima Cinta Asyah, Asyah Terkejut Dan Sangat Gembira Fikirnya aku Akan Menolak Cintanya Setelah Sekian Lama Asyah Menunggu.
Kami Bercinta Selama 2 Tahun, Ibubapa Asyah Penyayang Dan Mereka Menerima Aku, Kami Merancang Menikah Pada Awal Tahun Ini.
Aku Selalu Berpesan Kepada Asyah Supaya Setiap Pagi Mengejutkan aku, Kerana aku Tidak Mahu Lewat Ke Tempat Kerja.
KRING KRING CALL ME BABY, CALL ME BABY
Nada Dering Telefon Aku Berbunyi Nama Tertera "FUTURE HUSBAND♡" aku menjawab panggilan telefon dan mendengar suara berkata
Sayang bangun nanti awak lambat pergi kerja, saya nak pergi kerja ini elok-elok bawa kereta tau sayang.
Aku Terus bangun dan Tersenyum Dapat Panggilan Dari Asyah Tersayang.
PIWIT! penulis pun cemburu tau, takde sape nak panggil penulis sayang ke HAHAHAH...
Okeh jom Sambung balik ye
Aku Segera Bangun Dan Bersiap, Untuk ke Tempat Kerja Risau Jalan raya Akan Jem Jika Terlewat Bergerak.
Memanaskan Enjin Kereta dan Berangkat.
Setibanya Di Lampu Isyarat Merah aku Berhenti Dan Menunggu Lampu Hijau, Sambil Mendengar Lagu Kegemaran Aku Dari Boyband EXO Bertajuk : PROMISE.
Setelah Seminit Kemudian Lampu Pun Hijau, Aku Pun Masuk Gear Dan Bergerak.
TIBA-TIBA
Sebuah Kereta Myvi Melanggar Lampu Isyarat Dan Hilang Kawalan Merempuh Aku, Di Bahagian Tepi Tempat Pemandu Menyebabkan Aku Tersepit Di Kerusi Pemandu Dan Kepala Aku Terhentak Stereng.
Aku Masih Sedar Ketika Itu Ramai Orang Yang Datang Ke Arah Aku, Untuk Menolong Tetapi mereka Tak Boleh Berbuat Apa-apapun Kerana Keadaan Kereta Aku Teruk Di Bahagian Pemandu.
Salah seorang dari Mereka Menelefon Ambulans Dan Bomba Supaya Bergegas ke Tempat Kejadian.
Sambil Menunggu Mereka Menolong aku Apa Yang Patut Dan Memberitahu aku Supaya Kuat Dan Bertahanlah Kerana Ambulans Dan Bomba Akan Segera Tiba.
Penglihatan Aku Samar-samar Kerana Penuh Darah Dan aku pun Pengsan.
MAKLUM LAH BARU PERTAMA KALI MENULIS CERITA ♡♡♡
KOMEN LA DAN SATU LAGI KORANG BOLEH PANGGIL SAYA REN/LIN JANGAN SEGAN² YE ANGGAP JE SAYA NI KAWAN AWAK SEMUA 🤗💓
RAJIN² VOTE DAN KOMEN SUPAYA DAPAT MEMBERI REN/LIN SEMANGAT NAK UPDATE CHAPTER BARU OHO♡♡♡
YOU ARE READING
DUA TAKDIR
FantasiBERITA TERKINI: KEMALANGAN DI JALAN RAYA SETIAWAN NAMA-NAMA MANGSA KEMALANGAN" PRAK! TERDUDUK SESEORANG MENONTON BERITA TERKINI ITU. AKU MOHON JANGAN PERGI MENINGGALKAN DIRIKU! KUATKAH DIA MENGETAHUI BAHAWA ? SLOW UPDATE OHO ♡♡ MULA 30 OGOS 2021 TAM...