Chapter 3:- First Time

114 11 0
                                    

"Wei betul ker diorang semua cakap kau ni anak buah guru besar ?"soal Jin .Aku diam sambil memandangnya .First Time .First Time dia cakap dengan aku .'Gila ker apa pompuan ni ?Ditanya diam .Macam aku tak wujud pulak pastu pandang pandang aku apahal ?!'desis Jin "Hello "katanya sekaligus menghentikan lamunan ku "Haa'h kenapa ?"soalku "Saja"jawabnya ".

Aku menghulurkan tangan .Nak bejabat tangan lah katakan tapi Miracle (Keajaiban )dia sambut ."Boleh kau jadi kawan aku ?"soalku .Dia hanya mengganguk .

_________________________________

Aku dah makin rapat dengan Jin tapi budak kelas dia cakap Jin ni tak pernah ada kawan sebelum aku datang .Macam hebat pulak aku kan .

"Weik Jin "panggilku tapi dia senyap ."Weik !"kataku sambil menggiyangkan badan dia "Kau nak apa ?!"soalnya sambil menengking .Tengking ?Dia tak pernah tangking aku .

______________________________

Kring ~

Loceng berbunyi menandakan tamat waktu belajar dan masa untuk balik .Aku terus mengemas barang ."Terima kasih cikgu !"kata kami semua .

Semua orang balik ada teman aku balik sorang sorang .Si Jin ni pun sama .Siap ikut aku dari belakang .Ah biarlah dia .

Aku terpaku .Adakah sesingkat ini hidup aku ?

Pin ~

Aku menutup telinga .Tiba tiba ada seseorang menarik tangan aku .Kami berdua sama sama jatuh di bahu jalan .Aku membuka mata pada masa yang sama dia juga membuka mata .Kami saling memandang .Jin ?Jin selamatkan aku .Tiba tiba jantung aku berdegup laju .Aku tak pernah rasa benda ni .Walaupun waktu kita orang berkawan .

Jin POV

Aduh !pahal jantung ni ?Benda ni benda sama macam aku ra bila jumpa Ailee dulu .

End POV

Klik ~

Jin terus menarik tangan aku ri sebuah lorong kecil daripada wartawan sekolah tu ."Kau kenapa hah ?! Nak mati awal ker ?!"soal Jin .Aku menitiskan air mata .Kenapa selemah ini aku bila bersama Jin?Aku tak tahu.

Jin memelukku ."Shh jangan nangis maafkan aku "katanya sambil mengusap kepalaku .

Jin POV

Aik ?Asal senyap jer ni jom kita tengok .Haih minah ni tidur pulak .Aku hantar dia kat guru besar lah senag .

End POV

Aku pun angkat lah Min Ah ni .Ala ala Bridal Style gitu .Ringan jugak minah ni .Makan apa lah kau sampai rigan macam ni .

TOK TOK TOK TOK TOK TOK TOK~

Tiba tiba sorang budak lelaki ni bukak pintu "Noona !"jeritnya .Capang macam yoda lah budak ni "Kau sapa ?Apa yang kau dah buat kat noona Min Ah ?"soalnya "Aku Jin budak sekelas dia .Aku selamat kan dia daripada kena langgar kereta "kataku .Yoda tu dah tersengih ."Hehehe terima kasih selamatkan noona ."katanya "Baekie noona pengsan !"jeritnya lagi .Kemudian keluar seorang budak lelaki ."Jom tolong aku angkat noona "katanya lagi ."Terima kasih yer .Biar kami angkat noona "sambungnya lagi .Aku hanya menurut .

______________________________

BEST TAK ?KALAU BEST BUAT NI

DO VOTE

DO COMENT

FOLOW ME !!

The Miracle (Jin fanfic)Where stories live. Discover now