Chapter 7:- Let's Start 2

74 9 0
                                    

PIN!!!PIN!!Aku dan 'bekas boyfriend' aku pandang ketepi.Oh!kereta Jin.Nasib ,nasib."Oh.OK nice too meet you bye!"kataku.Fiuh.Satu masalah selesai.Tapi mana dia tahu aku kat mana yer?

"Siapa tu?"tanya Jin ."Dia beaks boyfriend say a"kataku lalu menundukan kepala."Dia nak apa?" tanya Jin "Tangkap saya""Hah?Kenapa dia nak tangkap awak?"soalnya lagi"Saya tak tahu"kataku ringkas Dan padat."Tak apa saya akan lidungi awak"katanya.Aku tersenyum.

"Rumah awak kat mana?"soalnya"Depan jer lagi 3km.Pastu dekat depan tu ada papan tanda.Masuk kawasan yang ada papan tanda tu pastu masuk 6/3 cari rumah warna hijau nombor 25"kataku.
__________________________________

Aku memandang sekilas jam loceng.6.45 masih awal untuk aku bangun lagipun harini hari sabtu.Aku bangun entah kenapa begitu rajin aku harini. Aku mengambil tuala Dan masuk keep dalam bilik air .Aku merendamkan diri .

Aku mengambil dompet dan kunci kereta.Aku sudah berjanji pada diri aku untuk membawa kereta kemana sahaja selepas kejadian aku teserempak dengan Yoongi a.k.a 'bekas boyfriend 'aku.Aku turun ibuku memandang aku pelik.Tak pernah pernah anak dara ni bangun awal selalunya pasti akan ada orang yang mengejutkannya .Aku terus keluar .Malas
hendak mendengar ceramah dan temu bual dari ahli keluarga.Aku terus memandu kereta ke kedai 'Our Bubble Tea 'yang berlambangkan buahbuahan Dan coklat.Aku pergi ker kauter ingin membuat pesanan."Apa yang Min nak pesan?"soal Pak Cik Gong."Ermm.... satu coklat special tapi tak nak buble"kataku.

Aku mengambil tempat di penjuru kedai.Aku lebih selesa duduk di sini.Munkin lebih selesa berseorangan."Ini pesanan cik"kata seorang pelayan lelaki.Aku hanya membalas dengan anggukkan.Pelayan lelaki itu tersenyum dan mengenyitkan sebelah matanya.

Tiba tiba aku dapat menagkap tubuh seseorang yang berada di meja dihadapanku.Jin!Ya ,itu Jin bersama seorang perempuan yang munkin tua lagi dari aku dan Jin.Aku cuba untuk mendengar perbualan mereka.Walaupun perbuatankunitu salah tapi rasa ingin tahu tentang perbualan mereka menguasai diri.

"Jadi ,Jin jujur sukakan dia?"soal perempuan itu .Jin menganguk"Habistu Jin nak suruh noona buat apa?"soal perempuan itu"Jin nak noona kawan dulu dengan dia lepas tu bagitahu pekara sebenar dan lepas bagitahu tu noona pergi kemudian Jin pulak datang .Lagipun noona dah janji nak tolong Jin terangkan dekat dia .Ermm....Jin rasa la kan tak payah lah noona .Jadi kawan dia noona cakap yang noona ni kakak Jin lepas bagitahu rancangan kita kat dia and dia pun setuju kita akan buat majlis besar besaran yeah!"panjang lebar penerangan Jin .

"Okay okay fine noona tolong"kata perempuan tadi.Aku terus keluar selepas membuat pembayaran.Perbincangan Jin dan perempuan tadi masih tergianggiang di kepala."Majlis ?Majlis apa yer?"kata Min Ah seorang diri dia terus menyisip bubble tea itu hingga ketitisan yang terakhir dan membuangnya kedalam tong sampah berdekatan .Dan terus melangkah ke kereta.

______________________________________

Aku masih tertanya tanya lagi tentang apa yang berlaku tadi.Tiba tiba telefon aku berbunyi menandakan ada mesej masuk.Terus aku mencapai telefon dan terus membuka lock telefon tersebut .Bila saja aku buka terus keluar mesej daripada Jin.Serta merta aku tersenyum.

From :Jin
To:Min Ah

Hello hun!Saya ambil awak esok pukul 8.00 tau .Pakai cantik cantik tau.

Aku mengankat kening ."Hun?Apa maksudnya yer?Ah!Whateverlah baik Baku bagitahu mama dulu"kataku lalu keluar daripada bilik.

"Mama,Papa!"jeritku.Aku keruang tamu.Oh ...kat sini rupanya."Mama"kataku"Yer?"soil ibuku semula."Esok Min nak keluar pukul 8.00 malam tau"kataku"Dengan lelaki haritu ker?"soal ayahku pula "Ha'ah"kataku.Memang Jin dah pernah jumpa mama dengan papa aku Dan aku dash pernah jumpa mama dengan papa dia.

"Ok boleh pergi tapi balik awal"Kata ibuku pula ."Ok daaa..."

The Miracle (Jin fanfic)Where stories live. Discover now