1. Een afspraakje

47 2 0
                                    

Wauw! Wat zie je er goed uit pap! Lach ik als me vader de badkamer in komt lopen. Ik ben net bezig mijn make-up aan het bijwerken. Dankjewel lieverd! Vandaag ontmoet je voor het eerst Lucia, de vrouw waar ik je steeds over vertelde! Zegt me vader terwijl hij in het rond spuit met de haarlak. Oh cool! Ik was net bezig met me make-up. Haha! Heel grappig! Lacht me vader. Ik Loop naar me kledingkast en haal me mintgroene glitterjurk eruit. Staat het me een beetje? Vraag ik terwijl ik wat rondjes voor de spiegel draai. Je bent super mooi! Lacht me vader. Net zoals ik! Hoe lang is het geleden dat pap zich zo heeft opgedoft? Misschien 2 jaar geleden? De eerste keer na mam dood was gegaan.. Ik zucht. Nou laten we maar snel gaan hé?
-
Later stappen ik en me vader uit en lopen een heel chique restaurant in. Verderop zit een vrouw al met haar zoontje. Ha! Lucia! Wat goed je weer te zien! Roept me vader blij. Ik bekijk de vrouw eens goed. Ze lijkt wel op de hoofdrol speelster van een film die ik pas geleden met me vriendinnen heb gezien. Tussen haakjes, de hoofdrol speelster was een HEKS!! Die vrouw, Lucia of hoe ze dan mag heten heeft zoveel weg van een heks. Lijkt ze je niet perfect Sally? Vraagt me vader. Ja, perfect lijkend op een heks! Flap ik eruit. Me vader slaat geschrokken zijn hand voor me mond. Zei ik dat nou net hard op?! Schrik ik. Oh my god! Faal! Denk ik boos. Geen zorgen Alberto! Het is goed, dat hoor ik wel vaker! Glimlacht Lucia. (Zelfs haar naam klinkt zo... Zo Lucia's!) is dat dan een compliment mam? Vraagt het jongetje. Ik knik. Hij heeft toch een punt mevrouw! Lucia glimlacht. Noem me maar gewoon "mamie" schat! Ik ga naast het jongetje zitten. Nee. Hoeft niet hoor! Hallo! Ik ben Freddy! Lacht het jongetje. Jij bent mooi! Ik glimlach. Dankjewel! Ik ben Sally! En... hoe oud ben jij? Ik ben 11. Antwoord Freddy. A:ik heb al iemand anders op het oog(James❤️) en B: ik word (hopelijk niet!) je oudere zus dus het spijt me maar wij krijgen never nooit kans knulletje! Freddy kijkt Me vragend aan. Man! Je kunt tegenwoordig nooit iemand meer een complimentje geven in de "media". Zucht Freddy. Hij draait zich om naar de borrel nootjes die op tafel staan. Kinderen. Begint Lucia. Wat zouden jullie vinden om bij mij en Freddy in te trekken? Dat is geweldig! Lacht me vader. Ja leuk!(not) glimlach ik. Zou ik een keuze hebben dan. Ik bekijk Lucia van top tot teen. Haren op haar benen, kalk nagels, veel te blonde en té lange krullen, donkergroene (kots kleur) ogen?! Wat ziet me vader in haar?! Als hij op het innerlijk valt moet ze denk ik wel heeeeeeeel aardig zijn! Ik zucht. Niet zo negatief joh! Roep ik dan. Maar Sally lieverd, dat is toch niet negatief dat we bij Lucia mogen wonen? Vraagt me vader. Eh... sorry pap, ik zat diep in gedachten! Verontschuldig ik mezelf. Ik neem een hap van de salade. Waar dacht je aan Sal? Fluistert Freddy. Ik heb een vraagje Fred. Is... jou... moeder... een heks? Fluistert ik stamelend terug. Freddy kijkt me met twinkel oogjes aan. Jij hebt goede ogen! Oh my god! Zucht ik geërgerd. Wat? Vraagt Lucia. Deed Freddy weer wat? Ik schud me hoofd. 'Nee, niks hoor!' Ik schuif een servetje van tafel. Whoepsie! Ik duik onder de tafel en trek ondertussen Freddy mee onder de tafel. Is Lucia echt een heks?! Sis ik. Ho! Iedereen Zo zijn mening meissie! Roept Freddy. Nee, ff luisteren! Dus als papa en Lucia zich verloven is mijn nieuwe moeder een heks?! Freddy knikt. Oh my god! Dat is niet te geloven! Zucht ik. Sorry! Het is niet mijn schuld dat me moeder een heks is! Zegt Freddy. Ik kijk me (blijkbaar nieuwe) broertje aan. Opeens duikt me vader op onder de tafel. Hebben jullie die servet al gevonden. Ja pappie! Glimlach ik overdreven. Ik en Freddy komen weer boven de tafel uit. Het is nog niet te laat Sally, ze zijn nog niet getrouwd dus er is nog hoop. Fluistert Freddy. Ik knik opgelucht. Daar heb ik nog niet aan gedacht ja! Dan tikt me vader met een lepeltje op zijn glas. Attentie! Ik heb een mededeling! Ik en de andere mensen kijken verrast op. Ik ben nu denk ik klaar voor deze stap, en er was een lege plek in mijn leven die ik denk ik wil delen met Lucia. Begint me vader. Ik verstijf van schrik. Hij zal toch niet?! Terwijl ik nog steeds verstijft zit ratelt me vader nog wat door, tot hij opeens op z'n knieën gaat en een klein zwart doosje tevoorschijn haalt met daarin een zilveren ring. Lieve Lucia, zou jij mijn nieuwe verloofde Willen zijn? Vraagt me vader. Er klinkt over een 'ooooooh!' Alsjeblieft zeg nee! Denk ik snel. Ja! JAAA! Lucia vliegt me vader om zijn hals. Terwijl ik denk: nee! NEEEEE!!!! Mijn leven IMS verpest! Ik knal met me hoofd op tafel. Waarom?! Hey, ik zei dat ze nog niet GETROUWD waren! Ik zei niet dat ze nog niet verloofd waren! Glimlacht Freddy. Ik grom wat terwijl ik denk: mijn leven is verpest! Verpest!

My Mother is A witchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu