☾︎ 6 ☽︎

15 2 1
                                    


┏━━━━°⌜ 赤い糸 ⌟°━━━━┓
🌼kalau ada typo
mohon abaikan
🌼sorry kalau guna
bahasa kesat
🌼sorry kalau tak best
🌼vomment !
┗━━━━°⌜ 赤い糸 ⌟°━━━━┛

❥ ‑‑‑‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ ‑ -

"dah berapa lama kau kenal Ye jin?"

"1/2 minggu centu la. Kau kenapa tiba tiba tanya pasal dia ni" tanya aku semula sambil mengangkat kening sebelah. Pelik.

"Takde apa lah" takde apa pulak. Dah la tiba tiba tanya astu takde ape.

"Cakap jela kau suka dia" kata aku saje mengusik dia.

"Shibal, sejak bila??" Maghoh abe, lek lek dah ah.

"Lek ah..maghah naw"

"Penat dah aku layan kau, kau makan ah sorang ii, kau bayar sendiri aku nak balik. Bye."

"weh jangan laa sorryy jangan tinggalkan aku nanti aku senduu"

"kau memang sendu pun"

"kuang aja kau, duduk balik"

"ishh" desisnya lalu duduk semula ke tempat asal.

"Ohh, kau dah ajak aku keluar, pastu nak tinggalkan aku, suruh aku bayar. Kurang ajar kau eh" kata aku dengan cara 'memerli' dia.

"Tch, pabo" katanya sambil memeluk badannya, sandarkan badan ke kerusi, pandang tempat lain. Merajuk pulak budak ni

"Takyah mengada kau nak merajuk merajuk bagai. Dah la aku nak balik."

"yela nanti kita jumpa lagi."




❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎


"Doyoung"

"Ha ye nape?"

Sekarang kitorang kat 1 cafe yang tak jauh dengan office. Sekarang tengah rehat sebab tu kitorang keluar.

"Awak tak makan ke?"

"Tak. Aku taknak makan."

"Awak fikir pasal apa sampai taknak makan?"

"Maid aku berhenti kerja. Stress akuh astik fikir benda sama."

"Apa kata saya kenalkan awak kat kawan saya. Dia ni rapat dengan saya sejak azali lagi. Tapi sekarang dia baru balik Korea sebab dia ke luar negara 2 tahun sebab masuk university"

"so maksudnya kau dah kena buli since dia takde?"

"Erm..haah"

"aku okay je asal dia tak fall in love dengan aku dah la."

"awak ni memang tak kenal cinta ke? Huh."

"Aku malas nak bercinta. Buang masa. Kenalkan la aku dengan kawan kau tu. Sudi ke dia dah pandai pandai tiba tiba jadi maid aku."

"Dia kata tak kisah dia dapat kerja apa asalkan kerja tu halal dan gaji biasa biasa je."

"Boleh la aku amik dia."

"Nanti saya cakap dengan dia"

"okay"

-

Keesokannya

"Kau nak tidur sini atau tidur kat rumah itu pilihan kau. Yang penting kau buat kerja semua clear. Aku taknak ada habuk."

"Ok, Tuan. Saya buat kerja dulu"

Lepas aku terangkan pasal rumah aku kat maid baru aku, aku pun mengorak langkah ke bilik aku. Aku rehatkan diri aku. Alang alang harini weekend, aku nak rehat je. Maklum, aku penat.

Tiba tiba aku dapat panggilan dari Ye jin. Aku angkat panggilan tersebut.

"𝘑𝘰𝘮 𝘬𝘦𝘭𝘶𝘢𝘳, 𝘴𝘢𝘺𝘢 𝘣𝘰𝘴𝘢𝘯 𝘥𝘶𝘥𝘶𝘬 𝘳𝘶𝘮𝘢𝘩 𝘴𝘰𝘳𝘢𝘯𝘨 𝘴𝘰𝘳𝘢𝘯𝘨. 𝘏𝘢𝘦𝘳𝘪𝘯 𝘥𝘢𝘩 𝘢𝘥𝘢 𝘬𝘢𝘵 𝘴𝘢𝘯𝘢 𝘬𝘢𝘯?"

"Aku baru je nak rehat. Kau ni. Kau datang dulu. Aku nak mandi. "

Aku terus tutup panggilan dan membuka baju untuk mandi dan bersiap ii.






❥︎-------------- --- - - --- -- -- -- --- -





"Aku balik nanti sediakan aku kopi. Aku nak keluar. Pintu kunci"

"Baik"

aku keluar saja dari rumah terus nampak Ye jin tengah berdiri di pagar.

"Kau ni macam macam lah. Aku baru nak rehat kat rumah"

"weekend macam ni elok kalau kita keluar. Teman saya shopping harini."

"Haih" keluh aku. Mana tak nya, baru nak rehat tiba tiba kena keluar. Nasib aku ni boleh sabar lagi.





ꨄ︎♫︎ꨄ︎♫︎ꨄ︎♫︎ꨄ︎♫︎ꨄ︎♫︎ꨄ︎♫︎ꨄ︎♫︎




"Kenapa awak tenung saya macam tu?"

Tiba tiba Ye jin mematikan tenungan aku.

"Apa? Tak-takde apa" aigoo bodoh nya kau Doyoung. Kenapa kau gagap.

"Jom balik"

))‿‿‿‿❀°

𝘖𝘬 𝘨𝘶𝘺𝘴, 𝘴𝘰𝘳𝘳𝘺 𝘢𝘬𝘶 𝘵𝘢𝘬 𝘶𝘱𝘥𝘢𝘵𝘦 𝘣𝘦𝘣𝘦𝘳𝘢𝘱𝘢 𝘩𝘢𝘳𝘪 𝘯𝘪 𝘴𝘦𝘣𝘢𝘣 𝘢𝘬𝘶 𝘣𝘶𝘴𝘺. 𝘚𝘰𝘳𝘳𝘺 𝘬𝘢𝘭𝘢𝘶 𝘤𝘩𝘢𝘱𝘵𝘦𝘳 𝘯𝘪 𝘱𝘦𝘯𝘥𝘦𝘬, 𝘢𝘯𝘥 𝘢𝘥𝘢 𝘣𝘢𝘩𝘢𝘴𝘢 𝘬𝘢𝘴𝘢𝘳. 𝘈𝘬𝘶 𝘵𝘢𝘬 𝘴𝘶𝘳𝘦 𝘧𝘧 𝘯𝘪 𝘩𝘢𝘣𝘪𝘴 𝘣𝘪𝘭𝘢 𝘮𝘶𝘯𝘨𝘬𝘪𝘯 𝘭𝘢𝘨𝘪 𝘣𝘦𝘣𝘦𝘳𝘢𝘱𝘢 𝘤𝘩𝘢𝘱𝘵𝘦𝘳? 𝘚𝘦𝘣𝘢𝘣 𝘢𝘬𝘶 𝘴𝘦𝘯𝘥𝘪𝘳𝘪 𝘢𝘴𝘺𝘪𝘬 𝘬𝘦𝘬𝘶𝘳𝘢𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘪𝘥𝘦𝘢 𝘥𝘢𝘩. 𝘛𝘢𝘱𝘪 𝘢𝘬𝘶 𝘩𝘢𝘳𝘢𝘱 𝘢𝘬𝘶 𝘣𝘰𝘭𝘦𝘩 𝘩𝘢𝘣𝘪𝘴𝘬𝘢𝘯 𝘧𝘧 𝘯𝘪 𝘤𝘦𝘱𝘢𝘵 𝘪𝘪. 𝘚𝘦𝘣𝘢𝘣 𝘢𝘬𝘶 𝘵𝘢𝘬𝘶𝘵 𝘯𝘢𝘯𝘵𝘪 𝘧𝘧 𝘯𝘪 𝘵𝘢𝘬 𝘩𝘢𝘣𝘪𝘴 𝘮𝘢𝘤𝘢𝘮 𝘴𝘦𝘣𝘦𝘭𝘶𝘮 𝘯𝘪. 𝘈𝘱𝘢 𝘢𝘱𝘢 𝘱𝘶𝘯, 𝘫𝘢𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘭𝘶𝘱𝘢 𝘤
𝘷𝘰𝘮𝘮𝘦𝘯𝘵𝘴. 𝘐𝘵𝘶 𝘴𝘢𝘩𝘢𝘫𝘢 𝘥𝘢𝘳𝘪 𝘢𝘬𝘶, 𝘴𝘦𝘬𝘢𝘪𝘯 𝘵𝘦𝘳𝘪𝘮𝘢 𝘰𝘭𝘪 𝘰𝘱𝘱𝘢𝘳𓆉︎ ❤︎

𝗛𝗘𝗥 ♡︎ 𝖪𝖣𝖸 [COMPLETE]Where stories live. Discover now