Part 2

0 0 0
                                    

-PRIMA ZI DE SCOALA IN AMERICA! Wow, de abea astept, spune Alec bucuros in timp ce conducea spre scoala.
-Alec, dar tie iti placea scoala de acasa. Cred ca mai misto e la noi decat la ei.
Opreste masina si zice:
-Nu vreau atitudinea asta in prima zi de scoala. Daca vrei sa continui cu atitudinea asta, poti sa mergi si singura.
Imi dau ochii peste cap apoi ii zic:
-Ok, gata. Prima zi de scoala. Yey. Insa cand ajungem stam impreuna, bine. Ne facem prieteni impreuna. Bine?
-Stai calma, nu te las singura.
Parcheaza, iar cand ne dam jos, in loc sa simt vremea putin rece de septembrie, simt un aer cald.
-Deci, ia sa iti vad orarul, spune Alec venind langa mine.
-Habar nu am unde sunt clasele astea. Nici nu stiu daca o sa avem timp sa ne vedem in pauze.
-Hai mai bine sa facem asa. In pauza de masa, ne vedem aici la masina. In drum spre liceu am vazut un loc unde am putea sa mancam.
-Perfect, zic eu. Alec ma imrabtiseaza apoi dispare. Eu mai stau putin si arunc o privire la scoala asta imensa.
-Tu trebuie sa fi Alice, eleva noua? spune o voce feminină, venind din spatele meu. Ma intorc si vad o fata de înălțimea mea, par inchis, ochi închiși.
-Da, eu sunt.
-Eu sunt Elena. Directorul mi-a zis ca vei veni azi si trebuie sa iti fac un tur al scolii.
-Perfect. Ma bucur ca ne-am intalnit aici in parcare, deoarece habar nu aveam pe unde trebuie sa o iau, ca sa ajung in biroul directorului.
Spun in timp ce mergem si intram in curtea scolii.
-Eu doar ce am ajuns acum jumatate de ora si am zis: Clar trebuie sa uit dupa o fata dezorientata.
Amandoua chicotim apoi Elena adauga:
-Pot sa iti vad orarul ca sa imi fac in minte un plan?
-Sigur.
Ii arat foaia apoi ea adauga:
-Ah ce bine. Avem aproape aceleasi cursuri. Insa e ok, la celelalte o sa indrum eu. Stai linistita, sunt aici pentru orice nelămurire.
-Mersi.
Incepem sa vorbim, afla cum de am ajuns pe aici. Eu aflu cateva informatii despre ea si invers. E printre cele mai bune eleve din acest liceu, e foarte cumoscuta si foarte apreciata de profesori.
-Am ajuns la prima ora de engleza.
Cand intram in clasa, toti elevii asezati in banci tac si isi indreapta atentia spre mine.
Ma asez langa Elena, iar la scurt timp vine profesorul. Ma vede si zice:
-Ei bine, tu trebuie sa fii eleva noua, nu?
-Da.
-Haide, vino aici langa mine si spune-ne cateva ceva despre tine.
Ma ridic si ma asez langa profesor apoi incep sa vorbesc. La un moment dat, usa se deschide si intra un baiat inalt, brunet si cu mana in ghips.
-Brown, iar ai intarziat.
-Uhm, ma scuzati.
-Si ai vreo scuza?
-Stiti, din cauza ghipsului m-am imbracat mai greu si ...
-Aha, si din prima zi de scoala ai deja ghipsul semnat? Data viitoare, vino cu o scuza mai buna. Revenind, pentru ceilalti colegi care nu au fost atenti, ea este noua voastra colega Alice Araya.
Fac contact vizual cu acest baiat Brown si el imi face cu ochiul.
-Ai un nume destul de interesant avand in vedere ca tu vii din Suedia, spune un baiat din prima banca.
-Ei bine, tatal meu e din Chile si a venit in Suedia cu parintii lui cand era destul de mic.
-De ce s-au mutat in Suedia? intreaba el din nou.
-Parintii lui voiau sa ii ofere o educatie mai buna.
-Si de ce nu au venit in America?
-Gata. Multumim domnisoara Araya si multumim si tie domnule Harris pentru intrebari. Puteti continua intrebarile in pauza.
Ma duc la mine in banca apoi profesorul ne spune ce vom studia anul acesta si deja ne da prima carte de citit: Marele Gatsby.
-Desigur, as aprecia daca v-ati organiza pe echipe si ati citi impreuna si dupa v-ati împărtăși ideile intre voi.
Se aude soneria de sfarsit. Toata lumea isi strânge caietele si pleaca. Eu si Elena plecam si mergem catre urmatoarea ora.

-Uite cine e aici! spune Alec așteptându-ma la masina. Arati mai oribil decat azi dimineata.
-Hei Alec! imi trantesc ghiozdanul pe bancheta din spate, apoi ma asez pe scaunul din dreapta.
-Cum a fost?
-Destul de ok. Mi-am facut deja o relatie pe aici.
-Cu un baiat? tipa la mine. Doamne, Alice e deja prima zi si tie iti e gandul numai la baieti. Cum il cheama? Cum se descurca la scoala? Ai uitat cumva de Stephan, ca eu nu.
-Calm. Voiam sa zic ca deja am cumoscut o fata care e foarte desteapta si m-a ajutat sa ajung la clasa. Avem cam acelasi orar si ne intelegem destul de bine.
-Ah, ce bine!
Alec opreste masina la o plaja. E pustiu, doar cativa oameni care alearga. Ne asezam pe nisip si scoatem pachetul pregatit de mama.
-Ah, mereu ne face asta imi prima zi de scoala, spune Alec uitându-se la sandwich-ul cu ingredientele lui preferate si un biletel scris de mama.

Pranzul a fost destul de ok. Alec mi-a zis ca deja si-a facut ceva prieteni, l-au invitat la o petrecere vineri seara si atunci cand ne intoarcem la scoala, o sa dea proba pentru echipa de fotbal a scolii.
-Wow, fotbal american. Tu nu ai nicio legatura cu sportul asta.
-Stiu, doar ca mereu mi-a placut sa incerc. Si tu? In ce cluburi te inscrii?
-Inca nu stiu ce cluburi sunt in scoala. Probabil dupa ore o sa ma duc sa ma interesez.
Ajungem inapoi la scoala si o vad pe Elena așteptându-ma exact unde ne-am intalnit si azi dimineata. Mai avem 2 ore, insa la ultima ora ne despartim. Imi arata si unde este secretariatul, ca la final sa vin sa ma inscriu la biste activitati școlare.
Doamna de la secretariat imi da o lista cu cluburile din scoala. Erau foarte multe. La noi la scoala, erau cateva si cu un numar redus de elevi. Wow, chiar eram uimita la capitolul acesta. 1-0 școlile din America.
-M-am uitat pe istoricul tau de la cealalta scoala si cred ca am eu o idee la ce ar trebui sa te inscrii, spune cineva de langa mine. Ridic privirea din foaie si ma uit. Era acel baiat de la ora de engleza, Harris, care tot imi punea intrebari.
-Si tu cum de ai facut rost de asa ceva?
-Eh, niste legături cu directorul. Eu sunt Ryan, încântat de cunostinta.
Ii zambesc apoi adaug:
-Deci, ce cluburi imi recomanzi?
-Cel de matematica, de robotică si de asemenea, cel de literatura. Ai niste note foarte buna acolo. Desigur, notele tale sunt foarte bune, insa celelalte cluburi nu cred ca ti s-ar potrivi.
-Pe bune? De unde stii si de notele mele?
-Tatal meu e directorul. Imi face cu ochiul si ma face sa fiu mai atenta la ochii lui. Sunt o combinatie intre verde si albastru, o culoare foarte calma.
Completez foaia apoi ies din camera. Ryan se tine dupa mine si adauga:
-Deja am citit Marele Gatsby si ma gandeam sa iti fiu aici in caz ca vrei sa imparti idei cu mine.
-Stai calm, Harris. Deja am citit-o de 2 ori.
Zambeste, apoi incepem sa vorbim despre carte. Ajungem in parcare unde deja il gasesc pe Alec.
-Ai nevoie sa te las acasa? intreaba Ryan.
-Nu, e ok. Fratele meu deja ma asteapta. Ii zic, facand semn din cap.
-El e fratele tau?
-Da, de ce?
-Azi eu i-am oferit turul scolii. L-am asteptat foarte mult, nu a acordat atentie cand ii aratam unde sunt clasele, iar dupa a doua ora deja se descurca, de parca e de aici.
Rad, deoarece Ryan l-a descris foarte bine pe fratele meu.
-Dap, asta e Alec. Întârzie cand nu trebuie, se adaptează foarte usor si e foarte aerian. Iti recomand ca de maine sa il ignori.
Imi iau la revedere iar cand ajung in masina la Alec, zice:
-Prima zi si deja stai cu tocilarii?
-El doar incearca sa fie politicos.
Cand ajungem acasa, parintii sunt la serviciu. Ma duc la mine in camera si imi aranjez cartile in dulap. Imi verific orarul pentru maine si constat ca am foarte putine teme asa ca ma bag in pat sa dorm putin.

Acel putin s-a transformat in 3 ore si jumatate. Cobor in sufragerie si ii gasesc pe ai mei. Eu si Alec incepem sa le spunem despre prima zi si cat de reușită a fost, apoi telefonul incepe sa imi bâzâie. E Stephan care ma suna pe Skype ca sa vorbim. Cand i-am zis ca ma mut, ma asteptam sa vrea sa incheie relatia insa a fost total invers. A doua zi m-am trezit cu el la mine in camera si avea deja un program stabilit, cu orele la care ne sunam ca sa vorbim si ca sa menținem relatia.
Ma duc la mine in camera si pe ecran imi apare fata lui Stephan. Ah, chiar imi e dor de el. Nu e usor, ca dupa ce faci 2 ani de relatie, sa te muti pe alt continent si sa nu-i simti deloc lipsa.
-Hei tu!
-Hei Stephan. Ce faci? Cum a fost prima zi de scoala fara mine?
Incepe sa imi povesteasca despre el, despre cat de mult a avut de mers, avand in vedere ca s-a mutat si sta mai departe de scoala, despre colegii nostrii si despre ce s-a schimbat la ei peste vara, despre Sara care si-a facut alta prietena si deja noua prietena pare putin sufocata. Apoi incep sa ii povestesc si eu despre prima zi de scoala la mine si cand incep sa povestesc, se intrerupe. Fata lui Stephan ramane blocată pe ecranul telefonului. Ii inchid si il mai sun inca o data. Continui povestea si din nou se intrerupe. Inchid si cand vreau sa il sun, primesc mesaj de la el ca se culca deoarece e foarte obosit. Ma uit pe ceasul din Suedia. La el e 4 dimineata. Wow, baiatul asta o sa fie foarte obosit maine la scoala.
Conform programului facut de Stephan, in seara asta trebuia sa vorbim o ora, insa conversatia noastra a durat in jur de 20 de minute.
De plictiseala, ma apuc sa imi scriu pentru maine, iar cand termin vad ca e ceasul 21. Ma bag in pat si primesc un mesaj.
-Eu deja m-am apucat sa recitesc Marele Gatsby. Tu recitești pentru a 3- oara?
Stiu deja de la cine este si nu pot sa cred cum de a facut rost de numarul meu. Accept provocarea si ma apuc sa recitesc cartea. Ii raspund lui Ryan si ii zic:
-Serios acum, numarul meu de telefon de unde il ai?
-Domnul director ... ti-am mai zis.
Imi las telefonul pe noptiera, apoi incep sa citesc. Putin mai incolo, adorm cu gandul ca ziua asta a fost chiar reușită.

Jinxed Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum