Title: Mr. Queen.
Year: Dec 2020 - Feb 2021
Genre: Comedy, Drama, Fantasy, Romance, Historical.
Director: Yun Seong-Sik.
Network: tvN
Episodes: 20
Main Actors/ Cast: Shin Hye-Sun, Kim Jung-Hyun, Na In-Woo, Seol In-A, Yoo Young-Jae (B.A.P), Yoo Min-Kyu, Lee Jae-Won, Bae Jong-Ok, Kim Tae-Woo, Jo Yeon-Hee, Kim In-Kwon, Cha Chung-Hwa, Chae Seo-Eun, Choi Jin-Hyuk.
Plot: Fast-paced. Cliffhanger kat ending setiap episode. Sangat awesome.
My Opinion: Pertama sekali, aku nak cakap yang aku suka gila kat cerita ni. ❤️
Mr. Queen berkisar tentang roh (spirit) seorang chef lelaki yang termasuk ke dalam badan seorang Queen.
Nama chef tu Jang Bong-Hwan (Choi Jin-Hyuk) dan dia berada pada abad ke-21 iaitu pada zaman sekarang.
Suatu hari dia terjatuh dalam kolam renang dan tiba-tiba roh dia termasuk dalam badan Queen Kim So-Young (Shin Hye-Sun) yang berada pada zaman dahulu (Joseon Era).
Seriously cerita ni lawak nak mampus weh. Aku penat gelak time tengok cerita ni. Tapi bila dah masuk part klimaks dan konflik dia jadi serius sikit. Surprisingly aku boleh termenangis time second lead hero tu mati even aku takde la suka sangat watak dia. 😭
Satu lagi, apa yang buatkan aku suka sangat dengan Mr. Queen adalah kerana dia banyak juga tunjuk scene memasak (kat awal-awal episode; sebelum muncul banyak konflik sebab lepas konflik bertimbun, tak sempat dah nak memasak hshshs).
Aku tak suka masak tapi aku suka tengok video masakan dan cerita yang berkaitan masak memasak ni. For me, seseorang tu nampak seksi bila dia pandai memasak. 🤟🏼
Pada dasarnya, aku terfikir; ini cerita gay ke? Sebab roh Jang Bong-Hwan tu masuk dalam badan Queen Kim So-Young lepas tu King Cheoljong (Kim Jung-Hyun) jatuh cinta kat isteri dia yang sebenarnya memiliki spirit seorang lelaki sejati.
Tapi jangan risau, cerita ni bukan cerita gay sebab yang berlakon jadi Queen tu memang perempuan. Watak dia je yang jadi bengong dan sengal sebab dia kena bawa watak seorang lelaki tapi bertubuh wanita.
Recommendation: Kelakar dan best. Tapi kalau kau dah tengok dan rasa cerita ni tak best, jangan salahkan aku sebab aku dah bagitahu kat chapter introduction; citarasa setiap orang berbeza.
And yes aku mengaku memang agak susah untuk aku cari someone yang mempunyai citarasa sama macam aku.
Ratings: 10/10
🖤
13:09
Friday
September 10,2021
kyna.gafar//alhamdulillah finally petang semalam sampai sudah my chocolate yang dari langkawi tu. hiokhiok 🙊
YOU ARE READING
Kdrama Reviews.
Random✍🏼 Short review about kdrama that I've watched. • Your body is honest. When you're in physical pain, you cry. But the heart is a liar. It stays quiet even when it's hurting. [It's Okay to not be Okay] • Everything in your life is a test. The more t...