20th April 2021 📌
My POV
"Oh yessss! Malam ni partyyyyyy!" Teriak saya tu kuat betul dari dalam bilik boleh dengar sampai luar apartment.
Kami dua Anne tinggal di apartment saja, jiran sebelah menyebelah boleh dengar apa yang kita buat. Even kita mau flush tandas pun boleh dengar 😂 saya punya mata fresh bangun dari tidur sebab ingat dari semalam lagi mau party.
Saya sarapan, mandi, lepastu "Alexa! Turn on the music." Pemalas ni, minta pasang music sama Alexa. Nda kisah saya bising sebab masih awal. Jangan seja pasang jam 10 malam, memang berduyun lah orang datang serbu pintu saya yang comel tu.
Sambil saya membongkar almari saya mencari pakaian, dengar pintu rumah kena buka.
KREKKK!
"Elly! Happy birthday girl!" Anne balik sudah. Saya tengok tu jam di telefon saya, gilaa jam 5 sudah pula. Lama juga saya bongkar almari ni.
"Thank you Anne!" Belari saya keluar macam jemput suami pulang dari kerja 😂 Eya serapat itu kami di rumah. Memandang kan saya freelance saja, most of the time saya di rumah lah.
Mata si Anne dari atas sampai bawah tengok saya. "Wow, macam ada plan oh malam ni."
Baju pink crop top plus 'tutu' comel warna purple saya guna, kena kasi bepasangan dengan boots warna hitam. Memang terus kena cop ada party la malam ni 😂
"Lama kita tidak keluar Anne. Jom lah, kita celebrate birthday saya di luar." Saya tau mesti dia mau tolak, tu saya sengaja guna secret weapon "birthday".
"Siok lagi sambut di rumah Elly. Macam-macam kita boleh buat. Kita boleh makan pizza sama-sama. Oh ya! Macamana kalau kita sambung buat tu puzzle 🧩 kita?" Sambil dia mengunyah leftover pizza then yang satu slice lagi dia bagi saya.
Ngap! Pizza tu terus masuk mulut saya. Saya lap tangan saya di baju untuk kasi hilang tu minyak-minyak pizza di jari. "Anne, jom lah kita keluar untuk malam ni ja. Bukan saya ndamau buat tu puzzle or makan pizza sama-sama. Tapi ni lah chance kau kasi release stress kerja." Tangan saya di bahu dia, memujuk.
"Kau ni Elly, pandai-pandai saja. Mana ada saya stress kerja. Saya suka lah kerja saya." Jelingan dia disebalik tu kaca mata tebal dia, esh! Bikin takut betul.
"Nah! Sebab tu lah kau telampau terperap di lab kau tu! Nanti tiba-tiba kau nampak kuman becakap di lens kau, baru tau. Jom lah Anne. Malam ni ja, please? Untuk saya." Sorry, secret weapon lagi. Terpaksa 😂 susah mau bawa dia keluar ni.
Lama dia renung saya. "ok! Tapi saya ndatau mau pakai apa since saya ndatau macamana pakaian pg club."
Senyuman saya boleh rasa sampai telinga oh! Grr! Happy nya saya dengar dia cakap 'ok'.
"Jangan risau! Ada saya mah!" Sambil saya tumbuk dada saya halus.
Masing-masing kami terus masuk bilik. Memandangkan Anne baru balik kerja, mesti mau mandi dulu.
Nda lama pintu bilik saya kena ketuk.
Tok tok tok ...
Sekali saya buka pintu, hainaaaa. "Anne begini kah keluar pigi pub?" Tebesar mata saya nampak oh pakaian dia ni.
Anne pakai kemeja taris-taris, lepastu dalam ada T-shirt putih, kasi pasang dengan seluar jeans lagi. Kena lagi dengan dia punya kaca mata tebal tu, nampak lagi betul-betul ulat buku.
"Kenapa?" Sambil dia kasi bagus-bagus tu rambut dia. Haishh! Bukan pasal rambut kau ini.
"Sini!" Tarik tangan dia terus masuk pigi bilik dia. Sekali saya bongkar wardrobe dia, hm. Banyak nya dress dia cantik dia nda guna 😩
YOU ARE READING
Halfway to Heaven
FantasíaTOK! TOK! TOK! "Anne?" .... Try lagi. "Anne? Tidur sudah?" Kesimbangan badan si Elly hilang, dia try capai holder tuala mandi. Pakk! Holder tu patah terus akibat daripada tenaga yang dia bagi 100% sama holder tu sampai nda boleh menampung berat...