╭━━━━━━━━━━╮
🌼Sorry hambar
🌼abaikan typo
🌼kalau macam tak logik, sorry
🌼Kalau rasa mengarut, maaflah ye
🌼vomments yall
╰━━━━━━━━━━╯❥︎__________________________❤︎
"Awak dah sarapan?" Tanya Encik Kevin yang sedang duduk di meja makan.
"Belum. Nanti awak pergi kerja saya makan. " jawabku.
"Makan lah sekali. Saya terasa kalau makan sorang sorang" Pulak dahh dia nak aku temn dia makan. Mampus imej aku.
"Eh, erm..okay"
"Awak semalam ada cakap apa apa ke?" Tanyaku. Takde la, semalam aku macam ada dengar dia cakap something tapi tak jelas.
"Eh, mana ada"
"owh, okay" aku teruskan makan.
"Yeonbin, saya pergi kerja dulu tau. Harini saya balik awal."
"Okay."
------
"𝘢𝘸𝘢𝘬 𝘱𝘦𝘳𝘯𝘢𝘩 𝘵𝘢𝘬 𝘳𝘢𝘴𝘢 𝘯𝘢𝘬 𝘩𝘪𝘭𝘢𝘯𝘨 𝘥𝘢𝘳𝘪 𝘥𝘶𝘯𝘪𝘢 𝘯𝘪?" Soalan tu terus menerus dalam fikiranku. Entah kenapa, aku rasa nk tau masalah dia. Kenaoa dia tanya macam tu?
"𝘒𝘪𝘴𝘴𝘪𝘯𝘨 𝘵𝘩𝘦 𝘧𝘢𝘯𝘴, 𝘣𝘳𝘰"
Kanghee🤍🌼
weh, kau okay tak kat sana? Kevin ada suruh kau buat macam ii?Minah ni tak habis ii. Aku dah cakap aku ok haih.
You
Aku ok lah nyah. Dia tak suruh aku buat banyak kerja pun. Kau takyah la risau. Kau dah sarapan ke?Kanghee🤍🌼
kita risaukan dia, dia marah kita lak. Hanat betul minah ni. Aku dah makan lah. Eh aku nak kena pergi dah. Bye.You
okay. Byee, take care yourself babeKanghee🤍🌼
too❤️
ByeSebaik sahaja aku menutup phone, aku meninggalkaa bilik itu untuk mengemas rumah. Bibik kan, kena lah kemas rumah.
Tiba giliran bilik Kevin. Sedang aku mengemas laci di almari bilik itu, tiba tiba aku nampak ada sekeping gambar. Dalam tu ada Kevin dan seorang perempuan yang lebih pendek darinya. Adik dia mungkin? Aku malas nak syak bukan ii aku sambung sahaja mengemas.
----
7:50pm
Aku dengar ada orang buka pintu utama. Tak lain tak bukan, mesti kevin. Baguslah, memang aku baru lepas memasak. Tinggal nak letak atas meja je.
Lepas aku letak makanan di meja makan, aku menyambut kedatangan Kevin.
"Awak dah balik? Makan lah dulu. Saya nak mandi jap" kataku, dan terus menuju kebilik. Tapi niatku terbantut, sebab...Kevin tiba ii pegang tangan aku. Apa ni???
"Wae?" Tanyaku.
"Teman saya makan?" Balasnya. Aku dah la tengah busuk baru lepas masak dia boleh pulak ajak aku makan sekali.
"Awak..awak makan lah dulu. Saya nak mandi, lagipun saya baru masak." Alasan je lebih huh.
"Teman lah saya" katanya sambil pout. KO GODA AKU KE HUH!?
"O-okay.." Yeonbin, nape kau gagap?
Lepas sahaja aku terima untuk makan bersamanya, terus dia mengukirkan senyuman. Eeeee geram je aku ngan dia ni.
Tengah sedap ii aku makan tiba tiba Kevin memecahkan kesunyian.
"Awak ada kemas bilik saya tadi? Awak ada nampak gambar saya dengan sorang perempuan?"
"ada..siapa tu?" Busybody betul kau ni Yeonbin.
"Dia..adik saya."
"Cantik, mesti sekarang dia lagi cantik kan? Mana dia sekarang?" Tanyaku bertubi tubi.
Kevin tersenyum sebelum menjawab soalanku. "Dia dah takde..." ayok Yeonbin, apa kau buat..
"Ke-Kevin, sumpah saya takde niat nak buat awak sedih. Saya taktau, jeongmal mianhae" kataku, gelabah bhai.
"Takpe.."
selepas itu kami kembali berdiam diri. Nak borak apa lagi?
─── ∙ ~εïз~ ∙ ───
𝘖𝘬𝘢𝘺, 𝘧𝘪𝘳𝘴𝘵𝘭𝘺, 𝘢𝘬𝘶 𝘯𝘢𝘬 𝘤𝘢𝘬𝘢𝘱 𝘴𝘰𝘳𝘳𝘺 𝘴𝘦𝘣𝘢𝘣 𝘴𝘦𝘮𝘢𝘭𝘢𝘮 𝘢𝘬𝘶 𝘵𝘢𝘬 𝘶𝘱𝘥𝘢𝘵𝘦. 𝘉𝘶𝘬𝘢𝘯 𝘵𝘢𝘬𝘯𝘢𝘬 𝘶𝘱𝘥𝘢𝘵𝘦, 𝘵𝘢𝘱𝘪...𝘬𝘢𝘶 𝘧𝘢𝘩𝘢𝘮 𝘪𝘪 𝘭𝘢𝘩 𝘢𝘯 𝘰𝘵𝘢𝘬 𝘴𝘦𝘣𝘢𝘨𝘢𝘪 𝘴𝘦𝘰𝘳𝘢𝘯𝘨 𝘢𝘶𝘵𝘩𝘰𝘳. 𝘚𝘦𝘤𝘰𝘯𝘥, 𝘢𝘬𝘶 𝘵𝘢𝘶 𝘤𝘩𝘢𝘱𝘵𝘦𝘳 𝘯𝘪 𝘱𝘦𝘯𝘥𝘦𝘬, 𝘣𝘢𝘩𝘬𝘢𝘯 𝘤𝘩𝘢𝘱𝘵𝘦𝘳 𝘭𝘢𝘪𝘯 𝘱𝘶𝘯 2×5 𝘫𝘦 𝘱𝘦𝘯𝘥𝘦𝘬𝘯𝘺𝘢. 𝘈𝘬𝘶 𝘤𝘶𝘣𝘢 𝘶𝘯𝘵𝘶𝘬 𝘣𝘶𝘢𝘵 𝘱𝘢𝘯𝘫𝘢𝘯𝘨 𝘴𝘪𝘬𝘪𝘵 𝘰𝘬𝘢𝘺? 𝘗𝘢𝘴𝘵𝘶 𝘫𝘢𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘭𝘶𝘱𝘢 𝘷𝘰𝘵𝘦 𝘢𝘯𝘥 𝘤𝘰𝘮𝘮𝘦𝘯𝘵. 𝘒𝘢𝘶 𝘵𝘢𝘶 𝘵𝘢𝘬 𝘢𝘬𝘶 𝘱𝘦𝘯𝘢𝘵 𝘧𝘪𝘬𝘪𝘳 𝘢𝘺𝘢𝘵. 𝘉𝘺𝘦! 𝘚𝘦𝘬𝘪𝘢𝘯 𝘵𝘦𝘳𝘪𝘮𝘢 𝘨𝘢𝘫𝘪.
YOU ARE READING
𝗠𝗔𝗜𝗗 ♡︎ 𝖪𝖵𝖬 [COMPLETE]
Fanfiction𝘚𝘶𝘬𝘢 𝘮𝘢𝘪𝘥 𝘴𝘦𝘯𝘥𝘪𝘳𝘪? 𝘗𝘦𝘭𝘪𝘬, 𝘵𝘢𝘱𝘪 𝘪𝘵𝘶𝘭𝘢𝘩 𝘬𝘦𝘯𝘺𝘢𝘵𝘢𝘢𝘯𝘯𝘺𝘢. 𝘚𝘪𝘢𝘱𝘢 𝘴𝘢𝘯𝘨𝘬𝘢, 𝘥𝘦𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘱𝘢𝘴𝘢𝘯𝘨 𝘯𝘪𝘢𝘵 𝘩𝘢𝘯𝘺𝘢 𝘪𝘯𝘨𝘪𝘯 𝘮𝘦𝘯𝘤𝘢𝘳𝘪 𝘬𝘦𝘳𝘫𝘢, 𝘵𝘶𝘱 𝘵𝘶𝘱 𝘥𝘢𝘱𝘢𝘵 𝘫𝘰𝘥𝘰𝘩. 𝘴𝘵𝘢𝘳�...