5

73 3 0
                                    

╭━━━━━━━━━━╮
🌼Sorry hambar
🌼abaikan typo
🌼kalau macam tak logik, sorry
🌼Kalau rasa mengarut, maaflah ye
🌼vomments yall
╰━━━━━━━━━━╯

❥︎__________________________❤︎

"Yeonbin. Eh? Takde? Mana pulak dia pergi" Kevin pening dari tadi dia memanggil Yeonbin tapi mukanya terus berubah apabila membuka pintu bilik Yeonbin. Takde orang.

"Aishh jinjja mana dia" tiba tiba satu panggilan masuk

"eo? Yeobuseyo? Aaaa aku otw la ni. Bye" tanpa membuang masa dia chat Yeonbin di aplikasi Line.

Selepas dia menghantar mesej dia terus keluar rumah untuk pergi ke kerja

"Dah dah la tu Yeonbin, baik kau kemas rumah je" kata Yeonbin sendiri kemudian masuk ke rumah melalui tingkap. Ya, dari tadi memang dia kat bumbung. Bukan bunuh diri, bukann nak amik angin jaa.

"Lah dia dah pergi ke?" Katanya lalu membuka aplikasi Line untuk check mesej yang belum dibaca. Kevin mesej bagitau dia pergi kerja dulu.

"Ingatkan lambt lagi dia bangun hm. EH KEMAS RUMAH LA BODO" marah dirinya sendiri. Dari tadi duk macam tak bermaya, haih.

"I'm the stealer! Yah! Simjang gajang gipsughan goscha, thats right!"

"WOY BISING LA AKU NAK BUAT KERJA!" tula, sapa suruh nyanyi kuat ii, kena marah ngan jiran sebelah dah.

"So-sorry! Ahh paboya Yeonbin!"

-

Selepas tamat sesi mengemas rumah Tuan Moon atau lebih tepat Kevin, Yeonbin bercadang untuk keluar pergi membeli minuman. Haus lah katakan, kemas rumah sahaja sudah hampir 3 jam.

"Seram pulak aku jalan sorang camni. Dah la Kevin takde, kena la keluar sendiri. Fuh"

Tiba tiba sebuah kereta lau di sebelahnya dan menangkap tubuh Yeonbin.

"Aishh shibal ! Yah! apa korang nak hah!? Sapa korang!?"

"Diam la pempuan!" Tengking salah seorang daripada 2 lelaki di dalam kereta itu.

"Korang jangan apa ii kan aku!"

"Kitorang tak buat pape pun laa heh"

Sampai sahaja di markas, mereka terus keluarkan Yeonbin dan bawa masuk ke dalam.

"Yah! Lepaskan aku la! Aku nak balik!"

Lelaki yang membawanya masuk tadi menolak Yeonbin hingga terjatuh ke sofa.

"Bagi beg kau!"

"Aku takde duit la!"

"Ahhh tipu!" Kata lelaki itu lalu merampas beg tangan Yeonbin.

"Jangan ambil apa ii !" Sepanjang perjalanan kesini higga sekarang tangannya diikat.

Dari tadi Yeonbin meronta ronta merayu untuk dilepaskan tetapi tiada sebarang peluang pun diberikan.

"Woi !" Tiba tiba muncul seorang lelaki yang berpakaian kemas datang menjadi hero penyelamat.

"Macam pernah nampak..." gumam Yeinbin.

"Kau datang sini untuk perempuan ni ke? Heh" kata salah seorang penculik tadi.

"Lepaskan dia, atau aku report polis !" Kata lelaki itu.

"Tak gentle la bro report polis ii. Meh la lawan" Kata penculik tu lagi.

"Okay, kalau itu yang korang nak" lelaki itu menggenggam tangannya seolah olah ingin menumbuk 2 lelaki tadi kemudian berlari ke arah salah seorabg penculik tadi dan menumbuknya hingga terduduk.

"Berani kau eh, meh la !" Kata penculik lagi satu.

Yang sudah terduduk dibiarkan dahulu, dia mendekati yang lagi satu dan menumbuk nya.

Yang terduduk tadi sudah bangun dan membelakangi lelaki itu. Lelaki itu memandang ke belakang, nasib baik semoat menumbuk nya. Kali ini penumbuknya membuatkan penculik itu  terbaring. Pengsan ke tu?

Lagi seorang penculik tadi di tumbuk sehingga berdarah ii.

"Yeonbin, kau tak apa ii?"

"Jap, kau sape?"

"Ni aku la, Eric. Tak ingat ke? Kawan baik kau time sekolah rendah." Jelas Eric sabil menghulurkan tangan untuk bersalam.

"E-eric..lama dowh tak jumpa kau! Apa kau buat kat sini?"

"Diorang kawan aku , niat nak melawat. Tengok ii diorang culik kau, aku terus bagi penumbuk. "

"kau..penculik juga ke?" Soal Yeonbin untuk memastikan dia tidak diperangkap.

"Aku dah lama berhenti buat kerja ni semua. Lemas eomma aku meninggal aku stop buat ii kerja gila ni "

"Kau kerja apa?" soal Eric pula.

"Aku..jadi maid je."

"Tuan kau baik tak? Takde pukul ii kau kan? Elok je an?"

"Apa kau fikir hah? Dia baik je dengan aku"

"baguslah.." kata Eric lalu tersenyum.

"Jom aku hantar kau balik. Bagi alamat tuan kau, aku hantar"

"okay.."

-

"Gumawo, Eric. Kalau kah tak datang tadi taktau la apa jadi."

"Takde hal, dah lama kenal kan? Takkan aku nak biarkan diorang buat macam tu"

"hehe, aku masuk dulu lah. Bye" Ucap Yeonbin sambil melambai tangan kepada Eric. Eric hanya membalas dengan senyiman dan berlalu dari situ.

"Jumpa pun kau Yeonbin...aku rindu kau"

‿︵‿︵‿︵୨˚̣̣̣͙୧ - - - - - ୨˚̣̣̣͙୧‿︵‿︵‿︵

𝘏𝘺𝘦 𝘨𝘶𝘺𝘴𝘴 𝘭𝘢𝘮𝘢 𝘵𝘢𝘬 𝘶𝘱𝘥𝘢𝘵𝘦. 𝘚𝘰𝘳𝘳𝘺 𝘢𝘩 𝘢𝘬𝘶 𝘮𝘢𝘭𝘢𝘴 𝘴𝘪𝘬𝘪𝘵. 𝘛𝘢𝘬𝘱𝘦 𝘢𝘬𝘶 𝘶𝘴𝘢𝘩𝘢 𝘶𝘯𝘵𝘶𝘬 𝘩𝘢𝘣𝘪𝘴𝘬𝘢𝘯 𝘣𝘶𝘬𝘶 𝘯𝘪 𝘰𝘬𝘢𝘺? 𝘛𝘩𝘢𝘯𝘬𝘺𝘰𝘶 𝘺𝘢𝘯𝘨 𝘮𝘢𝘯𝘢 𝘴𝘶𝘱𝘱𝘰𝘳𝘵, 𝘫𝘢𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘭𝘶𝘱𝘢 𝘷𝘰𝘵𝘦 𝘢𝘯𝘥 𝘤𝘰𝘮𝘮𝘦𝘯𝘵𝘴.

𝗠𝗔𝗜𝗗 ♡︎ 𝖪𝖵𝖬 [COMPLETE]Where stories live. Discover now