1. Luku - Pikajuna

214 9 24
                                    

Harry oli juna-asemalla, 9 ja 10 laitureiden välissä. Hän odotti että jästit eivät näkisi kun hän syöksyisi kohti tiiliseinää, jonka avulla hän pääsisi Tylypahkan pikajunan laiturille.

Pian hän lähti juoksemaan kohti seinää ja lopulta törmäsi siihen Hedwigin kirkuvan huudon säestämänä. Mikä oli vialla miksi hän ei päässyt laiturille 9¾? Potter katsahti sivulleen ja huomasi, että Draco Malfoy oli viereisellä laiturilla. Harry tajusi että hän itse oli väärällä laiturilla. Pian Draco katosi tiiliseinän syövereihin. Niinpä Harry sai loisto idean ja ponkaisi nyt Malfoyn perään. Tällä kertaa se oli oikea seinä. Ihme ja kumma.

***

Lopulta päästyään oikealle laiturille hän syöksyi junaan. Hän kuuli tutun ilkkuvan äänen, joka kuului Malfoylle: "Näin hienon syöksylaskusi kohti maata, harjoittelisit ensikerralla lukemaan laitureitten numerot" hän virnisti kohti Harrya. Harry virnisti takaisin ja avasi suunsa, mutta lopulta päätti sulkea sen sanomatta sanaakaan.

***

Harry haahuili pitkin käytäviä etsien ystäviään Ronia ja Hermionea, jotta saisi kertoa heille mitä oli tapahtunut.
Olihan hän kulkenut tiiliseinästä jo yli seitsemän vuotta?

***

"Harry!" Hermione ampaisi ystävänsä kaulaan ja puristi Harrya syleilyynsä."Ootsä kunnossa?"

"Moi vaan sullekkin" Harry hymyili. "Joo oon mä paitsi, et menin väärälle laiturille ja tein syöksulaskun kohti maata ja Hedwig ei oikei näyttäny ylpeeltä."

Hermione kikatti ja sanoi sitten "etkö sä tienny et laitureitten paikkoja on vaihettu ja nyt 9¾ on eri puolella juna-asemaa"

"No en tienny!" Harry katsoi Hermionea punastuneena. "mistä oisin sitäpaitsi voinu tietää, kun Dursleyt piti mut mun huoneessa eikä antanu mulle mitää kirjeitä, taaskaan" Harry raapi niskaansa nolostuneena.

"aa, me ihmeteltiinki et miks sä et vastannu meille"

"ja mä luulin et te vihaatte mua ku en saanu teiän kirjeitä tai vastannu" Harry ilmoitti.

***

Kun Hermione oli raahannut Harryn vihdoin istumaan paikoille, missä hän ja Ron olivat odotelleet Harrya, Ron syöksyi Harryn viereen ja halasi ystäväänsä. "Moi! Mikä sulla kesti?"
Harryn kerrottua, että mitä oikein oli tapahtunut kaikki heistä alkoivat nauramaan.

"Hyvin alkoi tämäkin vuosi" Ron kikatti onnellisena.

"Joo, katotaan vaan mitä vielä käy"
Harry virnisti.

Hän ei ollut kertonut parhaille ystävilleen ollenkaan Malfoyn sanoista, joka oli erikoista.

***

Junan perille päästyä Hagrid tuttuun tapaan tervehti ja otti vastaan kaikki oppilaat. Hermione, Ron sekä Harry lähtivät kipin kapin kiikuttamaan tavaroitaan kohti rohkelikon tornia, jotta he kerkeisivät uuden lukuvuoden aloitukseen.

He olivat matkalla torniin, melkein perillä Harry huomasi Dracon vähän kauempana heistä. Hän pysähtyi ja hihkaisi ystävilleen "menkää te jo eeltä"

"okei?" Hemione ja Ron hihkaisivat.

Harry käveli vaaleahiuksista luihuista kohti. Draco huomasi hänet ja loi katsekontaktin Harryn kanssa, mutta katkasi sen puolen sekunnin päästä ja punastui.

"moi! Mitä sä täällä teet?" Harry tiedusteli.

Draco ei vastannut mitään.

"sori" Harry oli jo lähtemässä kunnes

Draco alkoi täristä sanoessaan "Ei se mitään, mun pitäs pyytää anteeks et oon ollu sulle ja sun kavereille ilkee ja kiusannu teitä, oon ollu tyhmä."

Harry tuijotti häntä suu auki.

"Anteeks Harry!"

Harry ei voinut käsittää että DRACO MALFOY pyysi häneltä anteeksi!? Harry tuijotti platinablondia pari sekunttia suu ja silmät apposenauki. Hän ei voinut uskoa, että luihuinen oli tosissaan.

"ei se mitään, se on jo mennyttä" Harry hymyili lopulta.

Draco hymyili pienesti takaisin.

***

Kun he olivat saapuneet suureen saliin tuvissaan, Harry katsoi luihuisen pöytään ja huomasi Dracon juttelevan Pansylle. Kunnes Hermione keskeytti hänet heilauttamalla kättään Harryn naaman edessä sanoen "Huhuuuu maa kutsuu Harry Potteria!"

"mitä sä muuten ees tuijjotit" Ron tokaisi. Hermione katsoi häntä murhaavalla katsella, mutta lopulta hänen suunsa taipui leveään hymyyn.

"E-ee-en mä mi-tä-tään kattonu." Harry punastui.

Hermione huomasi hänen valehtelevan, mutta jätti asian siihen. Harry oli helpottunut, että Hermione ei jatkanut keskustelua.

Pian Dumbledore aloitti puheensa ja kaikki hiljenivät.

"Tervetuloa kaikille uudelle lukuvuodelle Tylypahkaan! Nauttikaamme toistemme seurasta ja hyvästä ruoasta!" Dumbledore aloitti.

~~~

JEII, mun ihka ensimmäinen jakso mun ekaa sarjaa on nyt valmis. Pahoittelut virheistä! En ite oikeen pidä tästä niin paljoa mutta ihan sama 😂😂. Mä toivon, että te tykkäätte ja kommentoisitte mielipiteitänne 😊 Mutta pitäkää ihana päivä/loppupäivä💕!

But I Love Him ~ Drarry fanfictionWhere stories live. Discover now