3. Luku - Potter!

87 7 2
                                    

Harry nukahti rohkelikon oleskeluhuoneen nojatuolille näkymättömyysviitta yllään. Kun Hermione heräsi hän kipitti suorinta tietä sille nojatuolille jossa Harry nukkui. Hän oli aikomuksissaan istua tuolille, mutta kiharapäinen tyttö ponkaisi ylös samantien säikähtäneenä. Harry oli herännyt ja veti näkymättömyysviittansa pois yltään. Hermione oli vieläkin aivan hämillää, mutta alkoi nauramaan hiljaa. Harry kummasteli tapahtunutta ja rupesi itsekkin hekottamaan.

"Huomenta Harry" kikkarapää sanoi hymy huulillaan. "miks sä et nukkunu poikien makuusalissa?" Hermione kummisteli.

"öö mä kävin illalla kävelyllä ja nukahin sit tähän." Arpinaama valehtelee.

"juupajuu, kuka se on?" Hermionella oli outo virne kasvoillaan, josta Harry ymmärsi mitä hän ajoi takaa.

"ei kukaan, niinkun sanoin kävin kävelyllä!" Poika raivosi.

"okei, mä meen kirjastoon, kun kello on vasta noin vähän"

"mä meen herättää Ronin" Harry huikkasi tytölle joka oli jo heilahtanut ulos lihavan leidin muotokuvasta.

Harry harppoi vauhdilla portaat ylös poikien makuusaliin. "Ron" arpinaama sihahti.

"Huomenta, kello on vasta 7. Joten miks herätit mut?" Ron tiuskaisi.

"Hermione meni kirjastoon, joten autatko mua läksyissä?" Harry kysyi toiveikkaana.

"O-okei?" Ronin kasvoilla oli yhä ihmettelevä ja väsynyt ilme.

"kiitos" Harry huudahtu juostessaan portaat alas rohkelikon oleskeluhuoneeseen. Ron tuli perässä hetken kuluttua hoiperrellen.

***

Kun pojat saapuivat aamupalalle Hermionella oli tuttuun tapaan kirja kädessään ja se peitti hänen kasvonsa.

"Tulittehan te!" Hermione sanoi hieman loukkaantuneella äänensävyllä. "pistäkää vauhtia niin keretään Kalkaroksen tunnille" Hermione hoputti poikia.

"Ainii meil on luihusen kaa liemitunti." Ron pyöräytti silmiään kierroksen vastapäivään ja hänen ihokarvansa nousivat pystyyn.

"Ei se nyt noin kamalaa ole" Hermione naurahti sarkastisesti. Molemmat pojat kääntyvät katsomaan häntä murhaavilla katseillaan, silloin Hermione punastuija jatkoi kirjansa lukemista.

***

Kello oli jo lähemmäksi yhdeksän. Silloin Hermione kiljaisi " me myöhästytään kohta!"

Kaikki kolme rohkelikkoa poistuvat hyvin nopeasti suuresta salista, onneksi Harry oli pakannut Ronin kanssa kirjat mukaansa. Rohkelikot olivat matkalla Kalkaroksen tunnille ja huokaisivat helpotuksesta, sillä oppilaat eivät olleet vielä menneet luokkaan.

"huh kerettiinpäs!" Hermione huokaisi hengästyneenä astuessaan luokkaan. Harry istuu takariviin, Ron hänen viereensä ja Hermione taas asettuu eturiviin, jotta pystyisi keskittymään mahdollisimman hyvin. Kalkaros saapui luokkaan viitta lepattaen, tuima ilme kasvoillaan." Noniin valitkaa parit ja aloitetaan sitten, valmistatte tänään kutistuslimet pareittain, lopuksi testaamme toimivatko ne." Professori selittää.

"Ron haluutko olla mun pari?" Hermione kysyi.

"joo" Ron vastaa ja siirtyi eturiviin Hermionen viereen. Harry näytti yksinäiseltä takarivissä kunnes Neville kysyi tätä parikseen.

"joo voin mä olla" Harry hymyilee. Draco katsoi näitä kateellisena heidän vierestään. Sillä luihuinen olisi mielellään arpinaaman ystävä.

"Potter! Sinä olet jonkun muun pari, sinulla ei onnistu tuo rohkelikon kanssa" Kalkaros murahti. "m-mutta" Harry änkyttää. "Ei muttia!" Kalkaros sihahtai tuimasti. "hmm kuka luihuinen haluaisi olla Harryn pari? Sillä minun tupani oppilaat osaavat kyllä käyttäytyä" Kalkaros kysyi iljettävä ilme kasvoillaan. "Malfoy" Kalkaros käskei tätä Harryn pariksi. Draco katsoi hetken Kalkarosta suoraan syvälle sieluun ja hänen sydämensä alkoi lepattaa onnesta. "eipäs, Pansy Parkinson, sinä olet Harryn uusi pari" Kalkaros ilmoitti hetken kuluttua. Dracon teki mieli huutaa, Kalkaroksen takia. Miksi hän oli aluksi valinnut hänet, mutta sitten ottanut Pansyn? "ärsyttävä ukko" Hän mumisi niin hiljaa, että sitä oli mahdotonta kuulla.

~~~~

           Moi taas! Nyt olis 3-luku              täällä🤗hope you like it💕
tää on vähä tämmöne tylsempi ja lyhyempi (ainkin mun mielestä)
   jakso, jottei kaikki tapahtuis       kamalan äkkiä! Tosin tähän mennessä on aikamoista vauhtia menty, hällä väliä😂 toivottavasti teillä on ihana päivä❤️ mutta näämme taas ensi luvun merkeissä, byeee! 🌸

But I Love Him ~ Drarry fanfictionWo Geschichten leben. Entdecke jetzt