chapter 21

94 29 5
                                    

𒊹︎︎︎

⌫ 𝐂𝐡𝐚𝐩𝐭𝐞𝐫 21

" Dare Uncompleted "

☘︎

Guys , come on lah.
Biasakan diri ngan
vote lu baru baca eh?
Tbc✨










"Maaf."


Ringkas dan padat.

Jawaban Alice itu langsung saja menusuk masuk ke hati apabila pelajar lelaki Junior yang berdiri di depan Alice itu baru saja confess perasaan nya.

Dengan kecewa nya pelajar lelaki itu meminta diri dan pergi dari situ meninggalkan Alice yang menunduk mengeluh.

Kaki nya diatur melangkah untuk ke kelas nya tanpa menghiraukan apa-apa lagi.

Sepanjang perjalanan nya itu , dia tidak henti-henti mengutuk dirinya yang berasa bersalah.

Sesaat saja masuk ke kelas , Alice bergerak mendekati meja nya mengendahkan rakan-rakan sekelasnya yang bising mengalahkan zoo saja , bising di sana sini.

" Another confession huh? "

Tanya gadis ramah itu dengan senyuman di wajahnya dari arah kerusinya yang berada di sebelah Alice , di tepi tingkap.

Alice memandang ke arah nya.

Shio , si gadis berkeperibadian out-going dan supportive member itu melambai kecil sambil tertawa.

Berkerut dahi Alice ketika dia menerima soalan yang sudah banyak kali dia dapat dan merasa sudah muak.

"Ha ah. Aku tolak lagi."

Alice kemudian nya mengalihkan pandangannya ke luar memandang jauh ke tapak padang di mana ada beberapa pelajar dari kelas P.E sedang bermain sambil menopang dagunya.

" Hee... Kesian lak aku tengok kat semua lelaki yang kau reject tu , Alice-chan. Kenapa tak bagi chance jer? Semua sem-sem tau? Dah tu kau masih keras hati nak tolak?"

Rei , yang membersihkan kukunya duduk di hadapan Alice mendengus kasar.

Dia hanya memusingkan kepala nya memandang Alice di mana Alice juga berbuat demikian.

" Biasalah kan kalau budak berkepala buku and berstatus Top 1st and Ad Gang."

Alice mencebik meluat.

" Ciss.. siapa juga nak percaya kat benda-benda camtu?"

" Kau faham tak istilah , give it a shot ? Haa kalau faham maksud nya kenapa masih saja degil ngan nafsu belajar kau tu? Lagipun , takkan lah gadis secantik malaikat dan idaman para lelaki cam kau ni takde pengalaman langsung?" Sindir Rei.

Dia memandang ke depan semula , melihat ke pintu depan kelas kalau ada tanda-tanda cikgu masuk.

"Ha-ah..lagipun petang ni aku ada date lunch ngan boyfriend aku. Kalau kau tak keberatan , nak tak aku arrange blind date for you? Maybe it could be a double date then , right? "

Rei menjugilkan matanya ke atas.

Shio pula menepuk kedua tapak tangannya sambil tersengih lebar. Siap dengan bunga-bunga lagi background dia.

Jika dilihat betul-betul wajah Alice ketika itu , sudah beribu-ribu kerutan di dahinya menahan geram dengan perangai kedua teman nya itu.

Amende pula dua budak ni fikir? Ish nasib lah dorang ni kawan aku.. ish , kenapa juga dorang boleh jadi kawan aku?

Setelah berfikir lama sedikit , Alice kemudian pasrah dan hanya mampu mengangguk sayu. Dia tersenyum meskipun hambar.

Shio dan Rei mula berbual lagi membiarkan Alice jatuh ke alam khayalan nya lagi.

Betul ker apa yang aku buat ni? Aku boleh kan try benda baru selain belajar? Exam pun masih lama lagi...




_____


MITSUYA tersenyum.

" Selamat tinggal , Senpai! "

" Kitorang balik dulu!! "

Mitsuya tersengih ke arah dua orang Junior perempuan ahli kelabnya sambil melambai ke arah mereka mengucapkan selamat tinggal sebelum dia membersihkan dirinya.

Selesai saja menyimpan sisa peralatan menjahit ke dalam almari , Mitsuya dikejutkan dengan bunyi notifikasi yang masuk ke dalam telefon dia yang terletak atas meja.

Bergegar beberapa kali sebelum Mitsuya membuka telefonnya dan mendapati ada mesej masuk.

Dia membuka mesej tersebut.





??? :
Settle !! Hari Sabtu ni , kat Cafe' XXX pukul 3 petang.. jangan lupa.




Segaris senyuman penuh makna mekar di bibir Mitsuya.

Tidak dapat dinafikan lagi , wajahnya itu jelas menunjukkan ekspresi gembira.

Mitsuya pun menutup telefon nya dan mula lah mengemas dan menyapu kelab menjahit itu.

Sekejap-sekejap dia berhenti dan merenung seorang diri , dan pada masa yang sama senyuman lebar di bibirnya itu tidak lekang menghilang.

Mitsuya menggeleng kecil.

Kadangkala dia bernyanyi dan bersiul tidak dapat menahan perasaan excited nya selepas menerima berita tadi.

" Yosh! Lepas ni dare Draken tu akan berakhir. Macam mana pula pompuan ni boleh lupakan aku eh?"

Menyebut nama yang tersebut membuat hati kecil Mitsuya berbunga-bunga. Bersinar-sinar sosok lelaki itu saat ini mengingat kejadian tempoh hari.




" But first..aku kena tenang. Boleh jadi orang gila nanti aku terlebih excited. "



















A/N : Yeah , got get her you pretty boy!
Rawr >3

𝐇𝐨𝐩𝐞 // 𝑻𝒐𝒌 𝑹𝒆𝒗.Where stories live. Discover now