Związek - dwoje drogocennych ludzi

11 1 0
                                    

Wiem, że każdy człowiek przychodząc na świat, staje się drogocenną jego częścią. Każdy z nas jest warty wszystkiego co najlepsze. Wiele osób tego nie widzi, stąd często biorą się poczucia niskiej wartości (wartość każdy ma dużą).

Jeśli już mamy obraz człowieka, to w takim razie czym jest związek skoro, tworzą go dwoje wspaniałych ludzi?

Wydaje mi się, że w każdym związku powinna być ta świadomość : ja, dokładnie tak samo jak druga osoba jest warta wszystkiego. Nie powinno być tak, że zatraceni w miłości do drugiej osoby tracimy siebie w tym wszystkim. Zapominamy, że w tej relacji jest dwoje ludzi, a nie jedna. Jedna i druga strona musi się starać i walczyć o ten skarb, który go znalazł, nie może być całkowitego zagarnięcia, swojego skarbu, bo to jest traktowanie drugiej osoby jak rzecz - zdobyłem, przyniosłem, postawiłem na półce - niestety to nie tak, bo ten skarb ma nogi, uczucia i swój mózg - jeśli się zorientuje, że coś nie gra, to poczuje, zacznie analizować, a później może odejść.

Co zrobić jeśli jednak stracimy siebie w kochaniu drugiej osoby? Myślę, że najważniejszą rzeczą jest uświadomienie sobie swojej wartości, zobaczenie, że jest się wartym wszystkiego. Pokazać to także drugiej osobie - prosić o większe docenienie, ograniczyć wywyższanie drugiej połówki, tłumacząc jej wcześniej dlaczego (dla waszego dobra).

Docenianie siebie i poznanie swojej wartości jest bardzo ważne w budowaniu dobrego, zdrowego związku. Pamiętać nie tylko o ukochanej osobie, ale i o sobie.

JESTEŚ SKARBEM.

Refleksje Szarego CzłowieczkaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz