1| ᴀ ʀᴀᴄᴇ ᴀɴᴅ ᴀ ᴘᴏᴅɪᴜᴍ

382 27 10
                                    

Red Bull Ring

Nevetve lépek ki Ira Sidorkova oldalán a versenyautóinknak felállított sátorból. Az utolsó eligazításta indulunk a Spielbergi verseny előtt. Az orosz lány lett az idei csapattársam, aminek nagyon örültem, hisz régóta követem pályafutását.
Az overálom már rajtam van, a hosszú szőke hajam mellett az is a hátamat csapkodja.

"Racing X, tempósabban!" kiáltja távolról Emma Kimiläinen, a mezőny legidősebb tagja.

Az eligazítás extrém unalmas és hosszú volt, és a betonozott paddockban sétálva biztos vagyok benne, hogy olyan helyen is fogok előzni ha lesz lehetőségem, ahol nem kéne. De ez valahogy sosem tudott nagyon zavarni, ameddig nem kapok érte büntetőpontokat.

"Az ott nem egy szobakártya?" ránt ki a gondolkodásomból az orosz lány.

"De, az. Ebben a hotelben vagyok én is, intézem majd" mosolygok rá, miközben felveszem a földről a kártyát.

Belépve az ideiglenes garázsba, mindenki a saját mérnökéhez lép, így teszek én is. A magyarországi Fülöp mosolyogva fogad, mint eddig minden találkozásunk alkalmával.

"Oké Pandora, a kicsike kész a repülésre. Izgulsz?" nyomja a kezembe a rádiót, tűz védelmi maszkot és a sisakomat.

"Nem, nem kifejezetten" bólintok egy utolsót, majd felveszem a még hiányzó felszereléseimet, miközben egy szerelő, Peter, beindította a motort, így csak be kellett ugranom a versenyautómba.

"Mennyi ideig fogunk a boxutcában állni, mielőtt kimegyünk a felvezető körre?" szólok a rádióba ellenőrizve ezzel annak működését.

"7-8 perc, remélhetőleg" válaszolja Fülöp "Indulhatsz. Nyomd be a pit limitert ameddig ki nem érsz a pályára, és óvatosan nyomd neki. Tartogass magára a versenyre. És nézd meg a tapadást is!" utasít miközben az előttem lévő autók is elindulnak.

Megnyomom a megfelelő gombot és kis gázzal elindulok a többiek után. Kicsit még helyezkedem, nem teljesen szoktam meg az ülést. Ahogy meglátom a sárga zászlókat lengető pályabírókat enyhét fékezek, és kikanyarodok az aszfaltra. Kivárok, hogy az előttem autózó Marta García kissé eltűnjön a szemem elől, majd a gázra lépek. A hosszú egyenes közepére érek ki a második "kanyar" vagyis inkább törtvonal elé, így azt nagy sebességgel veszem be, majd egy késői fékezéssel fordulok a 3-as kanyarba, amiből egy jól sikerült kigyorsítással jövök ki.

"Én tudom, hogy élvezed, de azért néha kicsit fékezz is! Vagy baj van vele?" kérdezi Fülöp nevetve.

"Működik, amikor kell. Nézd meg az utolsó kanyart" válaszolok neki kuncugva.

Behajtok a boxutcába, majd a szememmel megkeresem a sebesség-korlátozó táblát, ahol erősebben odalépek a féknek. A megfelelő részen állok meg teljesen, majd felnyitom a sisakrostéjom. Többen lépnek mellém. Krisztofer egy uv-ernyőt tesz a fejem fölé, hiszen a nap ezer ágra süt fölöttünk. Aida futva érkezik a másik oldalamra, és a kulacsomat teszi elém, majd a szárát lefejtve dugja be a sisakrostéj alá. A számmal elkapva szívom meg. Nem telik el fél másodperc sem, a hideg víz máris a számba csorog. Miközben iszom, megérkezik Fülöp egy laptoppal a kezében. Sietve kerüli ki Krisztofert, majd a glóriának támasztja a készüléket.

"Örömhír, hogy kiesetek előlünk, ezért a harmadik helyről indulsz, a rossz, hogy Åyla alatt nem indul az autó. Sok minden változhat az elkövetkező 15 percben, vagyis pont a verseny felére fog bejönni a lehülés. Most kérdés, hogy kimész keményeken. Nem leszel gyors az elején, de nem lesz baj a lehüléssel, vagy kimehetsz közepesen, akkor tudsz majd jobban menni, de nem lesz akkora előnyöd. Rajtad áll, te érzed, mennyire akarsz menni. Esőnél meg kijövünk cserélni " darálta le a taktikai lehetőségeket.

"Közepeseken menjünk. Mindenképp nyerni szeretnék, és Jamie és Marta ellen ehhez sebesség is kell!" bólintok határozottan, majd máris több szerelő érkezik körém, és kicserélik a kerekeket. 

Hosszúnak tűnő várakozás után megindulunk a rajtrács felé. 

Kigyulladnak a zöld lámpák, és a gumikat melegítve megyünk egy felvezető kört.

"Ne a rajtnál akard megnyerni a futamot! Óvatosan, és sok sikert, Pandora!" mondja a fülemre Fülöp.

Elfoglaljuk a helyünket a rajtrácson, majd felgyulladnak a rajtot jelző lámpák. 

Aztán kialszanak, te pedig abban a pillanatban tövig nyomod a gázt, és reménykedsz benne, hogy az előtted lévő pilóta is jó ütemben teszi ezt, és nem szaladsz bele. 

Az első kanyart már a második helyen veszem be, kihasználva Marta szélárnyékát, a belső ívre húzódva nyomakodok előre. Mivel Jamie mellettem van, nincs helyem az ideális íven venni a kanyart, ezért nagy G-erőknek kitéve magam fordítom el a kormányt. 

Az egyenes padlógáz, és próbálok Chadwick szélárnyékában maradni, és itt veszem be a második kanyart is. Újabb egyenes, amikor Jamie nem enged, és még szélárnyékból sem tudom megelőzni. Aztán beugrik a megoldás, miszerint a gumikkal kell játszanom. Még egy kanyar, kigyorsításnál fel a rázókőre, belső ív és még egy rázókő, át a másik ívre, aztán hagyod kimenni az autót a külső ívre megint, figyelsz a belső kerékre és a rázókő szélére, egy ballos és egy jobbos kanyar, majd újból a célegyenes. 

Ugyan azt terveztem, hogy tartalékolok a gumikkal, de a britt versenyzőlány elrontotta a kanyar kijáratát a célegyenesre menet, így én a szélárnyékából kihúzódva előztem meg. 

"Szép volt. 5 percen belül itt lesznek a felhők, Jamie is közepeseken van, szóval nyomd!"

Én pedig így is teszek. 

És fél óra múlva az első helyen int le a kockás zászló.

"P1! P1! Gratulálok Pandora, gyönyörű versenyt futottál, büszke vagyok rád! A kormányon P1 és 5 másodperc után P0, és élvezd ki, a dobogónál várunk!" hallom meg Fülöp hangját, és mosolyogva állítom át a kormányon a tekerőt, amit kért, majd körbenézek. 

És teljesen letaglóz amit látok és hallok. 

Ugyanis minden lelátón, ami mellett elhaladok, állva kiabálják a nevemet és tapsolnak.

Nem is lehetnék boldogabb.

Megállok az első helyezettnek fenntartott helyen, és kimászom az autómból. Mindkét kezem a magasba emelem, és örömömben felkiáltok. 

"Igen!" 

A csapathoz futok és közéjük vetem magam. Mindenki megveregeti a hátam, majd gyorsan felállok a mérlegre, majd leveszem a sisakom és az első helyezettnek járó sapkát teszem a helyére. Mosolyogva sétálok fel a dobogó mögé, majd várom ki, míg Marta és Jamie kimennek, majd engem is felkonferálnak. 
Csodálatos érzés volt a norvég himnuszt hallgatni és énekelni. Lenéztem a dobogó előtt álló csapattagokra, és meglepetten fedeztem fel köztük a honfitársamat.

Ez most egy kifelyzetten hosszú rész lett, de majd még kialakul, mekkorákat tudok írni💖 Hogy tetszett a rész? Mit gondoltok Pandora versenyéről? Minden hozzászólást nagyon szívesen olvasok, szóval kérlek, hagyjatok nyomot magatok után! <3

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.


Ez most egy kifelyzetten hosszú rész lett, de majd még kialakul, mekkorákat tudok írni💖
Hogy tetszett a rész? Mit gondoltok Pandora versenyéről? Minden hozzászólást nagyon szívesen olvasok, szóval kérlek, hagyjatok nyomot magatok után! <3

Instagram: sara_dd_iroioldal

VágyOnde histórias criam vida. Descubra agora