gelin bu sese kulak verin...

12 3 0
                                    


Beni cennete götürücek imtihan başımın tacıdır .Bak Allah ayetinde ne diyor:"Andolsun Biz insanı
biraz korku,açlık ve biraz mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltmekle imtihan edeceğiz .sabır gösterenleri müjdele.(Bakara,155)

اَحَسِبَ النَّاسُ اَنْ يُتْرَكُٓوا اَنْ يَقُولُٓوا اٰمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ İnsanlar, «İmân ettik» demeleriyle bırakılacaklarını, ve kendilerinin imtihan edilmeyeceklerini mi sanıverdiler ?
ankebut suresi 2.ayet

İnsan, başıboş bırakılacağını ve yaptıklarından hesâba çekilmeyeceğini mi sanıyor?
kıyamet suresi 36.ayet

Biz, emaneti göklere, yere ve dağlara sunduk. Onu yüklenmeye yanaşmadılar. Ondan korktular. Onu insan yüklendi. O, çok zalim ve çok cahildir.

إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا

İnna aradnel emanete ales semavati vel ardı vel cibali fe ebeyne en yahmilneha ve eşfakne minha ve hamelehal insan, innehu kane zalumen cehula.

Kalbi güzel gönlü güzel kardeşlerim. imtihan dünyasındayız.birçok zorluklarla karsilasicagiz. bir-çok yollardan geçecez ama yılmıycagız. kardeşim bu dünyada adalet yok.gercek mutluluk sonsuz hayat yok.hepimiz insanız hepimiz ademdeniz. kardeşiz. müslüman müslüman kardeşidir. onun canın yanmasına. ona bir zarar dokunmasına izin vermez.onun ahiretini yakmasına izin vermez .ona yol gösterir. hiç kimsenin hiç kimseyle üstünlüğü yoktur.üstünlük ancak takva iledir yani Allah korkusundandir. insanların yüzlerine. dış görünüşlerine mallarına bakmayın. ırk cinsiyet.renklerine dinlerine bakmayın. insanın kalbine bakın. önemli olan O.yunus emrenin dediği gibi "yaratılanı severiz. yaradandan ötürü "sözüyle hareket edin.insanı insan olduğu için sevin değer verin.o kadar insan görüyorum ki insanları mallarına dış görünüşlerine göre yargiliyorlar ve bazen alay ediyorlar.dalga geçiyorlar. karşıda ki insanın ne düşündüğünün ne hissettiğini hiç düşünmüyorlar. bazı insanlar içine kapanıyor. bazı insanlar intihar ediyor.lutfen yapmayın. yıkın şu önyargıları. karşınızdakini eleştirmeden önce kendinize bakın.once kendinizi yargılayın. ben ne kadar kusursuzumki deyin karşımdaki de insan onun da duyguları var deyin.empati kurun. insanlara hayvanlara herşeye sevgiyle merhametle yaklaşın. yıkın şu önyargıları! nice insan gördüm. acısını içinde yaşayıp dışarda mutlu gibi görünen. nice insan gördüm sessizliğe gömülmüş kimseyle konuşmayan. ama içinde ne fırtınalar acılar yaşayan. hayatta hiçbirşey istediğim gibi gitmiyor. bütün kötü seyler başıma geliyor.hiç mutlu değilim. ruhum daralıyor. kendimi yanlız hissediyorum .diyebilirsin belki.kardesim belki karanlıklarda bocaliyorsun. çıkmak istiyorsun.belki
bende senin gibiydim.karanlıklarda bocaliyordum.neye inanıcağımı bilmiyodum.hep icimde bir huzursuzluk vardı. içimde bir boşluk hissi yaratıyordu.sanki bisey eksikti hayatımda. kardeşim belki bana kızıyorsun. ama içimdeki dökmeyince. rahatlamiycam.kimlikte nerdeyse yarıdan çoğu kişinin dini islam diyor.sorarsan elhamdülillah herkes müslümanım der.ama müslümanlığın gereğini yerine getirmez.namzlarini kılmazlar. hakkıyla ibadetlerini yerine getirmezler.Allahın emrini ve yasaklarını yerine getirmezler. dinini yaşamazlar. sırf müslümanım diyen.Allahin emrini ve yasaklarını yerine getirenlere zulmedeler. birisi başörtüsü taktığında tesettüre riayet ettiğinde bile ona takarlar.yok yobaz derler.ocu derler hayalet gibi bakarlar. onu toplumdan dışlar böyle olaylar çok yaşandı biliyorum.sirf başörtüsü takıyorlar diye okula olmayan oldu.bu insanlara ne oluyor ki Allahın emrine karşı geliyor anlamıyorum.yoksa yeterince korkmuyor tanimadigindan mi.musluman kadın başında Allahın ayetini taşır. cahiliye toplumunda kadına değer bile verilmezdi. onu mal olarak kullanıyorlardı.bir kadının birden fazla kocası olabiliyordu. her türlü kötü ahlak ön safhadaydı. kadının mirasta hakkı yoktu.kız çocukları diri diri toprağa gömülüyordu. kız çocukları utanç sebebi sayılıyordu. yani düşünün bende bir kiz çocuğuyum. benim bir evlâdım. kardeşim olsa. onu toprağa nasıl diri diri gomerim. buna insanın vicdanı nasıl dayanır. nasıl kiyabilir. o küçük masum çocuğa.bu nasıl vicdansizliktir aklım almıyor.af yarabbim.içki .kumar zina.fuhus.yaygindi.putperestlik in dini yaygındı. ben bu insanları hiç anlamıyorum.seni duymayan işitmeyen. isteklerini yerine getiremeyecek.bir taştan dileniyorlar ona tapıyorlar. ona kurbanlar kesip adak bırakıyorlar. Hz. Ömer'in (ra) İslâm öncesi hayatı anlatılırken en fazla gündeme getirilen mesele kendi elleri ile kız çocuğunu gömmesidir. Ancak bu konuda kaynak niteliğinde olan eserlerimizin hiçbirinde böyle bir rivayet geçmemektedir. İnsanların dillerinde dolaşan ve bazı kitaplarda zikredilen o rivayetin aslı yoktur. Anlatılan rivayet şudur: Hz. Ömer (ra), bir gün şöyle demiştir: "Cahiliye hayatı hakkında iki şey aklıma gelince birine güler, birine ağlarım. Güldüğüm şey kendi ellerimizle helvadan put yapar sonra acıkınca o putları yerdik. Ne zaman bu aklıma gelse gülerim. Ağladığım şey ise kız çocuklarımızı dayıya gidiyoruz diye yanımıza alır götürür, şehrin dışında bir yerde kendi ellerimizle toprağa gömerdik. Bunu da ne zaman hatırlasam ağlarım."

Hayallere Yolculuk Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin