• BT 2 •

7 2 0
                                    

"Terima kasih hantarkan aku balik . Assalamualaikum ."

Haqeem mengangguk .

Salam dijawab di dalam hati .

Setelah melihat kereta Haqeem bergerak meninggalkan banglo miliknya , terus sahaja Harluna melangkah masuk ke dalam .

Pintu dibuka lalu salam diberi . Langkah kanan dimulai dengan basmallah diikuti dengan doa memasuki rumah .

Suis lampu yang terletak di sebelah pintu rumah , ditekannya . Rumah yang sedari tadi gelap , mula terang dihiasi cahaya dari lampu chandelier yang terletak betul-betul di bahagian tengah ruang tamu .

Banglo nya yang hanya serba serbi terlihat cantik pabila dihiasi dengan potret -potret ayat Al-qur'an . Gambar milik keluarganya yang terletak di sebuah meja di bahagian kanan ruang tamunya , direnung lama .

Setitis air mata mula melintasi pipi mulusnya lalu perlahan - lahan melungsur ke arah dagu lalu terus jatuh ke lantai mozek yang beralaskan permaidani berwarna hijau lembut bercorakkan daun . Sesuai dengan warna banglo nya yang berwarna kelabu hijau .

Tidak pelik kerana memang seorang Harluna Iris binti Hariz Iman , sangat meminati daun-daun . Tak kira yang segar ataupun yang layu , semuanya dia suka . Tapi bukan pada bunga . Harluna Iris merupakan seorang tipikal wanita yang tidak menyukai bunga , tidak kira bunga ros atau mawar yang selalu diminati orang lain .

Sangat bertuah siapa yang dapat miliki hati seorang Harluna . Seorang gadis yang serba serbi dan juga merupakan seorang tukang masak . Tapi bukan tukang masak yang biasa - biasa , dia merupakan chef terkenal di seluruh Asia ini kerana keenakkan masakannya dan juga kerana kecantikannya yang bagaikan seorang bidadari tidak bersayap . Dia digelar sebagai Chef Harlis , singkatan kepada Harluna Iris . Did you get it ?

- b e r s a m b u n g -

•••
251 words
18:53 p.m.
26 Sept 2021

Okey actually ni just pengenalan untuk Harluna jerr . Hehe . Chapt seterusnya baru sambungan chapt 1 . Jangan marah eh .

Nah , sebab saya dah terbuang masa korang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Nah , sebab saya dah terbuang masa korang .. so saya belanja lah gambar Harluna ;)

( Hawa and Una ada dua gambar , satu ,pakai tudung . Satu lagi , freehair . And Qeem saya ambil gambat mat saleh . So korang prefer Hawa and Una sebagai freehair or tak ?)


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 26, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Bidadari Terindah ( OG )Where stories live. Discover now