"Jawab soalan saya Aina Fariha! Macam mana 'benda' ni boleh ada dalam beg awak? Kamu tu baru tingkatan 3 Aina!" Suara cikgu Anita yang sememangnya nyaring dan kuat itu bergema memenuhi setiap sudut bilik kaunseling itu.
"Naufal! Rafi!"
"Ya cikgu." Balas mereka berdua serentak.
Beberapa kotak rokok dikeluarkan dari laci meja cikgu Anita.
"Kamu punya?" soal cikgu Anita tegas.
"Ya cikgu." Balas mereka berdua serentak.
"Zayan!"
"Saya cikgu." Balasku tenang.
"Kamu nasihat sikit kawan kamu dengan adik kamu ni. Cikgu taknak benda yang sama berulang, faham?" Kata cikgu Anita lembut.
"Faham cikgu." Balasku lagi.
"Kamu bertiga! Kamu perlu membersihkan kawasan belakang makmal dekat belakang sana sampai bersih. Selagi tak bersih jangan balik, faham!" Tegas cikgu Anita.
"Kamu Zayan! Pantau mereka."
"Siap, cikgu." Balasku acuh tak acuh.
"Dah keluar."
Kami pun melangkah keluar dari bilik kaunseling menuju ke kelas masing-masing.
"Woi Putri." Jerit Aina selamba.
"Aku nak kau gantikan aku cuci dinding lepas sekolah. Kalau kau tak ikut cakap aku, siap kau." Arah Aina dengan selamba lalu melangkah laju masuk kedalam kelas.
"Putri." Panggilku perlahan.
Gadis itu hanya memusingkan badannya menghadapku namun matanya hanya memandang bawah.
"Korang gerak dulu." Arahku perlahan.
"Zayan, Zayan. Jangan lama." Usik Naufal lalu melangkah bersama Rafi masuk kedalam kelas.
"Kau okay ke nak gantikan si Aina tu? Kalau kau ada kerja, takyah dengar cakap dia. Aku boleh cover kau." Kataku lembut.
"Takpa, saya okay." Balasnya perlahan.
"Pergi masuk kelas." Kataku dengan lembut.
"Okay." Balasnya perlahan lalu melangkah laju masuk kedalam kelasnya.
"Cantikkan Putri tu?"
"Dia comel." Balasku selamba.
"Kan aku dah kata, Zayan ni syok dekat junior tu."
Baru aku sedar yang Naufal dan Rafi berada dibelakangku.
"Betul la weh. Aku pun rasa benda yang sama." Sokong Rafi.
"Apa benda korang ni! Eish jom masuk kelas." Terus aku melangkah masuk kedalam kelas cuba berdalih.
"Kitorang bukan baru kenal kau sehari dua, Zayan." Kata Naufal cuba mendesak.
"Aku cakap tak, tak lah." Kataku meninggikan suara.
"Eleh dengan Putri tadi, pergi masuk kelas. Wuhh berkemain lembut kau eh." Sengaja Naufal mengajuk cara aku bercakap.
"Weh Zayan, malam ni kita ada projek." Sampuk Rafi serious.
"Weh homework aku banyak siot yang naj kena hantar esok. Widih.." Ngeluh Naufal.
"Eish kau ni." Bengisku acah ingin menumbuknya.
"Macam biasa, pukul 8 dah ada dekat sana. Tunggu arahan aku." Tegasku perlahan.
"Okay." Balas Naufal dan Rafi serentak.
"Semua.. Duduk tempat masing-masing. Kita nak start kelas dah ni." Kami pun melangkah ke tempat duduk masing-masing apabila guru tiba dikelas.
YOU ARE READING
My Senior My Mafia
Teen FictionJust put it on your reading list and enjoy the story okay :D