Sepanjang hari aku langsung tidak melihat kelibat Putri. Ketika aku sengaja melintas dihadapan kelasnya juga, aku melihat mejanya kosong namun begnya masih tergantung pada kerusi. Hati merasa risau, otak sentiasa berfikir tentang keadaannya.
"Wui, Zayan. Kau ni dah kenapa? Sejak bila kau pandai mengelamun ni hah!" Tegur Rafi."Tak ada apa arr." Balasku lalu meraup wajah.
"Dah tu, jom la makan. Kitorang dah tunggu depan pintu." Jerit Naufal juga.
"Ha." Sahutku perlahan lalu bingkas bangun dan berjalan bersama Naufal dan Rafi.
Apabila aku melintasi kelas Putri, aku terus menundukkan kepala dan meliarkan mata mencari kelibat Putri namun gagal.
"Kau cari siapa? Aina?" Soal Rafi.
"Eeee memang tak arr. Aku cari Put.." Suaraku terus terhenti.
"Cieeee Putri.." Usik Naufal lalu menyerabaikan rambutku.
"Woi kau melebih Fal. Rambut aku dah elok Put.." Arghh kau apahal Ayan. Mulut kau eyy jangan terlepas bongok.
"Cieee Putri lagii.." Sokong Rafi pula.
"Serabut la korang ni yesh." Aku terus melangkah laju ke kantin.
Aku terus duduk di meja yang sememangnya menjadi tempat untuk aku, Rafi dan Naufal. (Acah-acah along kawasan).
Mataku masih meliar mencari kelibat Putri. Aku cuma ingin melihat wajahnya hanya untuk memastikan dia selamat. Aku terus mengeluarkan telefon bimbitku untuk menghubungi Putri.
"Fuyyoo, ada number fon Putri weh." Rupa-rupanya Naufal sedang mengendap dibelakangku.
"Bongokkkk!!!!" Aku terus memicit hidung Naufal dengan kuat dan menariknya sehingga dia terduduk disebelahku.
"Kau ni en suara tu tak boleh nak selow sikit ke apa hah! Jangan malukan aku boleh ak?" Bengisku perlahan.
"Malu? Apa maksud kau , malu dengan Putri?" Soal seorang pelajar lelaki dibelakang aku.
"Kau siapa nak masuk campur urusan aku?" Terus aku berdiri dan merenung tajam kearahnya dengan seribu tanda tanya yang bermain didalam fikiranku.
Siapa dia? Dia kenal Putri? Siapa dia kepada Putri? Apa hubungan diorang? Diorang kenal dah lama ke?
"Siapa aku bukan urusan kau, tapi kalau kau ada niat untuk sakitkan Putri, kau akan kenal siapa aku dan apa yang aku boleh buat." Katanya tegas lalu terus melangkah pergi.
Baru saja Naufal dan Rafi ingin mengejarnya, aku segera menghalang.
"Aku nak korang cari pasal lelaki ni. Jangan buat apa-apa dulu." Arahku perlahan.
"Okay." Balas mereka berdua serentak.
Ting! Telefon milik Naufal berbunyi tanda mesej masuk.
"Zayan." Panggil Naufal lalu menghulurkan telefon bimbitnya.
Aku pun mengambil telefon bimbit itu dan membaca mesej itu.
"Budak ni memang tak habis-habis la menyusahkan aku. Eyy." Aku pun mengembalikan telefon Naufal.
"Kau nak pergi ke kau nak aku pergi?" Soal Rafi.
"Eh korang kan ada training. Takpa takpa. Aku boleh pergi. Nanti kau tolong bagitau cikgu yang aku balik au pandai-pandai la aku tak sihat ke ada emergency ke apa." Pesanku pula.
"Kau nak terus pergi ke?" Soal Naufal.
"Japgi masa cikgu Suzi, aku tak siap lagi laporan sains. Alang-alang aku pergi terus la eh. Cau luh." Aku pun terus melangkah kembali ke kelas dan mengemas beg untuk pulang.
YOU ARE READING
My Senior My Mafia
Teen FictionJust put it on your reading list and enjoy the story okay :D