Bella menangis teruk di depan Jay. Ramai yang memerhatikan mereka di cafe agency itu.
Jay datang untuk ambil hoodienya. Tak sangka pula nampak Bella macam hantu dekat cafe ni.
“ Jay, aku ni jahat sangat ke? Susah sangat ke nak jujur dengan aku? ” tanya Bella sambil menghentak kepalanya di meja cafe.
“ bukan susah nak jujur, tapi kau tu terlalu menyeramkan bila marah ” jawab Jay selamba.
Makin berapi Bella dengar.
“ EEE KENAPA EK AKU SIMPAN SEMUA MEMBER YANG PERANGAI TAK GUNA MACAM NI ”
“ eh sabar yal, janganlah jerit ” panik Jay apabila Bella menjerit macam orang hilang anak.
“ he betrayed me... aku dah agak dah apa yang aku overthinking tu betul! ”
Jay hanya memandang Bella. Dia rasa teruk apabila tidak memberitahu perkara ni awal-awal.
--
“ Bel, mehlah keluar main PS5 dengan aku. bosanlah main dengan 2 ekor syaitan ni ” adu Jungwon sambil menunjuk ke arah Vyerra dan Luna.
“ mainlah, aku takde mood ” jawab Bella malas.
“ alaa jomlah Bel, dah lama tak main sama-sama ”
Bella menarik nafasnya dalam dalam.
“ ei kau faham tak aku takde mood? nak aku buat apa? ambil pisau ni and toreh diri sendiri baru nak faham situasi aku? ”
Terkejut Jungwon yang berada didepannya. Jake pula dah ternganga. Luna dah biasa, jadi dia sambung main game. Vyerra pula dah serba salah.
“ tu baru sikit aku marah. ei semak sial korang ” kata Bella lalu melangkah ke biliknya.
Sebaik sahaja Bella berlalu, Vyerra mendapat panggilan dari Jay.
“ okay nanti kami tengokkan. ”
--
Bella terbaring di atas katilnya. Jujur, dia terlalu kecewa dengan sikap Sunghoon.
Penantian selama setahun ibarat mayat hidup. Keria itu sakit sekali eperibadeh.
Bella memandang sebuah pintu bilik yang berada di sebelah almarinya. Bilik yang tak semua orang boleh masuk.
Dia membuka telefon dan mula mencari nama Ivy.
Bella menghempas telefon tersebut ke atas katilnya. Sakitnya bila Ivy expose Sunghoon, sedangkan dulu waktu mereka di universiti, Bella tak dapat expose Sunghoon. Sebab? “ introvert ” .
Sunghoon pula nampak rela je. “ OH WAKTU AKU DULU BUKAN MAIN CAKAP INTROVERT, MALU, RAMAI ORANG TENGOK. NI 17K+ LIKE NI APA? SYAITAN SAMPAI CUCU CICIT DIA YANG LIKE? ”
Jake, Luna, Vyerra dan Jungwon dibawah hanya mendiamkan diri. Biarlah Bella tu nak menjerit, terpekik, terlolong, mengilai sekalipun. Asalkan hilang stress.
“ I'm so sick of myself. "
--
“ Sunoo, betul ke apa yang kita buat ni? ” tanya Luna. Risau kalau tak jadi je.
“ redha jela nyah ” jawab Ni-Ki. Dia pun takut jugak sebenarnya.
“ Jay, dah siap ke belum? ”
“ dah, dah. ha sila tutup lampu. ”
Sedang mereka kecoh-kecoh, tiba-tiba ada seseorang mengetuk pintu rumah Bella.
“ Bella ke tu? Jarang minah tu balik awal ” tanya Jungwon.
Ketukan tersebut tetap tidak berhenti. Seperti cemas pun ada.
“ wey, hantu ketuk pintu ada lagi ke? ” tanya Jay yang sememangnya penakut.
“ shuh, tepi-tepi. biar aku buka ”
Dengan yakinnya Vyerra melangkah ke arah pintu. Sebaik sahaja Vyerra membuka pintu, kelibat manusia di sebalik pintu itu sememangnya sangat dikenali, menyebabkan 7 orang manusia dalam rumah tersebut ternganga.
“ kau? ”
YOU ARE READING
cheating on you • park sunghoon || [ ✓ ]
Historia Cortamalay, nanajaeminnnl 2021 fanfiction. A story about a gymnastics girl who is in love with a skating boy. By stalking him everyday, she get to know him more. They started talking when she accidentally bumped onto him at a cafe. One day, a junior deci...