CHΔPTΣR 2

13 9 1
                                    

Happy Reading!!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Happy Reading!!

∽∽∽∽∽∽∽∽∽∽

Sedang leka Choon Hee memeriksa stock keperluan restorannya tiba-tiba salah satu pekerja Choon Hee yang bernama yuki menegurnya. Hampir sahaja fail di tangan yang dipegangnya terjatuh ke lantai stor.

Mengurut dadanya pelahan lalu tanpa kata memusingkan badannya bagi memandang kearah si pelaku yang membuat dirinya hampir diserang penyakit jantung.

"Haishh kenapa la pekerja aku semuanya gemar betul buat aku hampir diserang penyakit jantung..?? " kata Choon Hee terselit sindiran di ayatnya.

Yuki yang melihat dirinya telahpun membuat bosnya hampir mempunyai riwayat penyakit jantung tersengih-sengih sama persis yang dilakukan oleh sumi pagi tadi.

"Hehehe.. Mianhae bos. " balas yuki dengan tangan yang mengosok lehernya kekok.

Menghela nafas entah untuk yang ke berapa kali akhirnya Choon Hee kembali memandang salah satu pekerjanya untuk menanyakan apa yang yuki inginkan sehingga mengejutkan dirinya yang sedang asik mengira stock.

"Hmss.. It's okay.. Ni nak apa cari aku sampai ke sini ada masalah ke?? " tanya Choon Hee dan kembali melanjutkan pekerjaannya mengira stock yang sempat tertunda akibat kedatangan yuki yang secara tiba-tiba.

"Oh itu bos.. Erm boleh tak kalau harini saya nak minta balik awal?? Sebab eomma saya tak sihat dan saya kena jaga eomma saya bos. "

"Oh nak minta balik awal ingat apa tadi. Boleh apa salahnya walau macam mana pun eomma adalah sosok yang penting kalau dia tak sihat kau boleh balik awal untuk jaga eomma kau. "

"Baiklah thanks bos kalau macam tu saya sambung kerja dulu dan sekali lagi mianhae sebab buat bos terkejut tadi. "

Choon Hee tersenyum manis kearah yuki sebagai tanda tidak mengapa sebelum akhirnya yuki meminta diri untuk berlalu pergi meninggalkan Choon Hee kembali ke kegiatan awalnya iaitu mengira stock yang tinggal di restoran.

Setelah hampir beberapa jam di dalam stok hanya untuk mengira keperluan makanan yang masih tersisa akhirnya Choon Hee berjaya keluar dari tempat yang penuh akan bahan-bahan basah juga kering yang tersimpan rapi.

Berjalan untuk menuju kearah pejabatnya yang berada di tingkat atas restoran tetapi niatnya harus dihentikan apa bila mendengar suara seperti sorang customer yang tidak berpuas hati akan sesuatu perkara.

"Aku nak jumpa dengan pemilik restoran ni sekarang juga. "

Berjalan perlahan dan berusaha mengubah wajahnya menjadi seramah mungkin sebelum akhirnya menegur seorang namja yang menjadi customer di restorannya.

"Maaf encik saya pemilik restoran ni. Ada yang boleh saya bantu?? Apa ada apa-apa masalah yang pekerja saya lakukan?? " ujar Choon Hee berserta senyuman manis diwajahnya.

Sangat manis sehingga membuatkan namja yang tadinya dalam keadaan marah tiba-tiba menjadi terdiam seribu bahasa sambil memandang kearah Choon Hee yang berada didepannya.

"Y-ya.. Ehem.. Ya ada kenapa servis dekat restoran ni lambat sangat makanan yang aku order tadi tak sampai-sampai aku kena cepat. "

Mendengar apa yang dikatakan namja didepannya Choon Hee terus mengalihkan pandangannya kearah para pekerja untuk meminta jawapan atas apa yang dikatakan oleh namja itu.

"Mianhae bos harini ada banyak customer jadi kami agak kelang-kabut. " jawap ayeong bagi pihak semua. Sedangkan yang lain menundukkan wajah mereka kerana takut dimarah oleh Choon Hee.

Choon Hee yang merasa kasihan akan para pekerja akhirnya menyuruh mereka untuk menyambung kembali berkerja. Pastinya setelah menyuruh para pekerjanya meminta maaf kepada namja yang tadinya itu.

"Mianhae encik atas apa yang berlaku. Saya betul-betul menyesal atas apa yang terjadi. Harap encik dapat menunggu sebentar lagi. Makanan encik akan sampai segera. "

Choon Hee menundukkan kepala ke arah namja tersebut sebagai tanda meminta maaf atas kesalahan yang pekerjanya lakukan kepada customer namja didepannya.

"Ok-okay.. Ehem... Ehem.. Ermm.. Can I know you name..?? "

"Excuse me for what you want to know my name sir?? " pelik Choon Hee apa bila namja didepannya tiba-tiba menanyakan nama dirinya.

"Because I want to know you name. Any problem about that??

Menarik nafas dalam-dalam setelahnya Choon Hee memperkenalkan diri dengan terpaksa memandangkan namja didepannya sekarang adalah customernya jadi nak tak nak Choon Hee harus berlaku sopan.

"Choon Hee. Jung Choon Hee.

"Oh annyeong Choon Hee-shii. Nama aku Jung Ho Seok salam kenal. " kata Hoseok terlebih peramah seakan-akan mereka telah lama berjumpa.

"K annyeong Hoseok-shii. Can I go now?? " Choon Hee entah mengapa merasa jengah dengan customernya yang satu ini jika boleh dirinya mahu pergi sejauh mungkin sekarang ini.

Ditambah dengan Hoseok yang tersenyum kearahnya. Seperti mereka ini teman lama yang baru berjumpa kembali. Sedangkan perkenalan mereka baru dilakukan tadi.

"No. Aku nak kau duduk sini teman aku makan sebagai tanda minta maaf sebab dah buat aku menunggu. " kata Hoseok menghalang Choon Hee daripada berlalu pergi.

Dan tepat disaat itu juga makanan yang dipesan oleh Hoseok akhirnya sampai dan dihidangkan dengan rapi oleh sumi dihadapan Hoseok dan setelah selesai menghidang sumi kembali berlalu pergi dari hadapan Choon Hee juga Hoseok.

"Mianhae tapi saya ada banyak kerja yang perlu saya buat. Jemput makan dan semoga encik suka dengan masakan chef kami. Saya minta diri dulu. " tanpa berlengah Choon Hee terus berlalu pergi walaupun dirinya ada terdengar Hoseok memanggilnya.

Namun diabaikan panggil tu oleh Choon Hee sendiri dan terus dirinya menuju kearah dimana pejabatnya terletak. Iaitu ditingkat dua restoran.

"Annoying customer!! "














TBC~

⇨DON'T FORGET TO VOMEN OKAY⇦

 (o^^)o ♡♡

Annoying Customer Where stories live. Discover now