CH.2

13 2 1
                                    

2014

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

2014

"Penat juga jadi MC  untuk majlis ni" Sopie terus duduk dikerusi yang disediakan untuk dia dan V.

"Kau ni cakap pun nak penat. Lagipun kalau kita nak cakap naik pentas dah habis turun. Lagipun berapa tangga ja pun nak turun" sindir V kepada Sopie

Sopie terus menjeling V.

"Taulah berpengalaman jadi MC. Aku ni baru lagi. Dahlah baik kau temakan aku tengok persembahan ni. Jom" Sopi menarik tangan V pergi bahagian belakang penonton.

Sopie yang menikmati persembahan. Datang V membawa 2 coca cola.

"Dahlah rakam tu kau ni aku ada bawa minuman ni"

"Tolonglah aku. Kau ni V aku taknak terlepas persembahan ni" V membukan penutup coca cola.

"Buka mulut kau tu cepat aku nak tuang coca cola ni dekat mulut kau"

"Takde straw ke ?"

"Malas aku nak ambil. Cepatlah sebelum aku minum kau punya ni"

V dengan berhati-hati menuang coca cola itu ke mulut Sopie. Nasib tak tumpah.

"Thanks V"

"You're welcome princess"

"Hebatkan persembahan ni"

"Hebat sangat" jawab V dengan coolnya.

"Sofia Emily Ryu !" V melihat lelaki yang memanggil nama penuh Sopie membuat muka nak muntah. "Aish dia lagi kacau betul"

Sopie yang melihat gerangan yang memanggilnya membulat mata Sopie.

"Aku taknak nyanyi Max" rayu Sopie kepada Max. Max melihat lelaki sebelah Sopie. "Kau kawan Sofia ke ?"Tanya Max. V hanya mengaguk menandakan iya. "Kau nak tak aku bagi number kawan perempuan aku. Mungkin kau berminat?" pelawa Max. "Aku ta-" . "Kau jangan bagi dia Max banyak peminat dia tapi tak ingat number diaorang pun" potong Sopie. "Actually, aku ingat muka mereka sopie" jawab V.

"Jadi, Sopie  kau taknak nyanyi ?" tanya Max kepada Sopie.

Sopie berdiri dihadapan Max terus pegang pipi Max. "Max aku taknak nyanyi" Sopie merayu kepada Max.

"Hhhhmmm, sweet pun jangan disini". Sopie melepaskan tangannya dan melihat V yang berdiri sebelahnya sahaja. "Eleh jeles bagitaulah" Sopie mencubit pipi kiri V. V menepis terus mengusap pipinya yang sakit. "Sakit kau cubit Sopie"

"Ada lagu kegemaran kau Sopie" Sopie terus terkaku. Sopie menghampiri berbisik ditelinga Max. "Lagu yang mana satu?"

"Kau berbisik ingat aku tak dengar ?" . "Pergi jelah kau nak sangat nyanyi tu" arah V kepada Sopie.

"Jomlah Sopie" Max terus menarik tangan Sopie.

"Rakam aku tau V" Sopie memberi kameranya kepada V.

"Yelah aku rakam pergilah nyanyi"

Sebelum persembahan Sofia bermula V pergi ke kaunter memesan air kegemarannya dan satu untuk air  sahabatnya Sopie.

Sementara menunggu....

"Dua gelas kau pegang ni untuk kau ke?"

"Bukan. Ni untuk kawan aku"

"Oh, samalah dengan aku juga"

"Haih, kenapalah mereka tak boleh ambil sendiri?"

"Pertanyaan kau tu bagus. Kawan aku dia sedang menari dengan boyfiend dia."

"Jadi, kau kawan baik dia. Mesti kau rasa sakit hatikan tengok muka kau pun macam kecewa. Kita ni sama sahaja, biarkan orang kita sayang bersama orang lain"

V mengambil 2 air yang dipesannya dan beredar dari kaunter itu.

"Hello"

"Ya ?" V membalas sapaan 2 lelaki yang sibuk bercerita tentang mereka.

"Satu gelas tu untuk kawan ke?"

"Hah ? Taklah dua gelas ni aku punya" balas V terus beredar meninggalkan dua lelaki itu.

"Biar betul dia minum gelas tak pahit ke ?"

"Tak tahulah dah jom kita pula"

"Aku yang pertama dulu"

.

V duduk bersendirian sambil memerhati Sopie membuat persembahan dengan sahabat Max.

"Sopie2, terlampau best suasana kau ni sampai tak sedar masuk lagu tu terlari sikit"

Sopie melepas mikrofon dan melihat pasangannya. Mereka berdua berundur sehingga Sopie tersadung dan jatuh dari pentas.

"Sofia!"

"Yakk Sopie!" V melihat keadaan terus berlari ke arah Sopie meninggalkan 2 air yang dipesannya tadi.

Max pun menghampiri V. "Call ambulance Max!" arah V kepada Max. Max terus pergi mendapatkan bantuan.

"Sopie gwaenchanayo ?"

.

"Kau okay tak ni Sopie?" Tanya V. V dan Max menolak Sofia Emily Ryu menggunakan katil pesakit yang disediakan oleh pihak hospital.

"Sekejap sahaja kau menari Sofia" kata Max.

V dan Max menolak Sofia masuk ke van ambulance. Baru sahaja mereka ingin menaikki van itu. "Hanya seorang sahaja boleh naik". V melihat Max. Max melihat V. V ingin naik Max pun naik. Geram V melihat Max pun mahu menemani Sofia ke hospital.

"V ?" Panggil Sofia.

"Aku rasa kau patut balik. Lagipun tak teruk sangat kaki aku ni" jelas Sopie kepada V.

"Max" Sopie memanggil Max. Max pun menaikki van ambulance itu.

"Nanti, kalau ada apa-apa aku chat kau" Max menggenggam tangan Sofia

V pun mengundur kebelakang sakit hati kerana Max menggenggam tangan Sofia. Van ambulance itu pun pergi meninggal tempat majlis ini.

.

.

.

"Tapi nak buat macam mana aku dengan Sofia aka Sopie tu hanya sebatas teman sahaja. Aku tak ada hak nak halang" jelas V selepas menceritakan dia bersama Sofia Emily Ryu pada tahu 2014.

"Aku faham V. Kau bersembang dengan dia berjam-jam. Tapi, dia cerita tentang orang lain." kata Judson

"Begitulah Judson"

"Dia berasa selesa dengan kita. Tapi sayangnya mereka akan pergi bersama kekasih mereka" tambah Jeremias.

Mereke diam dan menikmati air kegemaran mereka.

"Jadi kau dah mengalah dengan dia?" Tanya Judson.

V melihat kearah Judson dan berpindah melihat wanita yang sedang bernyanyi diatas pentas.

"Dimana ada peluang, disitu kau perlu ambil risiko" balas V.

Finally I Like YouWhere stories live. Discover now