V sedang bersiar-siar sambil mengambil gambar pemandangan bandar Seoul. Telefon berbunyi lagu Best of Me. V mengambil telefonnya berada dipoket sebelah kiri dan menjawab panggilan.
"Hello, bbangdeokie"
"V tolong aku. Sakit sangat aku ni" V terus panik mendengar suara wanita yang menelefonnya.
"Kau kat mana ni ?"
"Aku kat Malaysia ni"
"Hah! Mana Max bukan kau dengan dia ?"
"Dia sibuk sekarang ni, kau kat mana ni ?"
"Seoul"
"Tolong V aku tak tahu nak buat apa. Sakit sangat aku ni"
"Kau ni geram aku bagi alamat kau kat mana. Aku tutup."
"Okay. Bye V"
"Eeemm" V menamatkan panggilan.
"Kau memang menyusahkan aku Sofia Emily Ryu. Nasib kau aish. Dahlah aku nak beli tiket"
"Kenapa ni V ?"
"Oh Jeremias. Aku perlu pergi ni"
"Aihh bukan kau free ke hari ni?"
"Aku ada kecemasan ni. Boleh tak kau hantar aku pergi airport"
"Yela2 jom aku hantar kau"
.
"Sopie, aku ni V" V mengetuk pintu bilik yang bernombor 3012.
"Haih, nombor yang sangat tidak asing bagi aku. Mana Sopie nie. Sopie aku ni buka pintu"
Pintu pun terbuka menampak Sopie yang bermuka pucat dan berdiri menggunakan shoulder crutches.
"V akhirnya kau datang juga" Sopie terus memeluk V.
"Hai crybaby, dahlah aku ada bawakan kau spicy chicken dan chicken feet cheese ni"
"Aku tidak ada mood nak makanlah V. Sakit sangat ni" kata Sopie yang masih lagi memeluk V.
"Kau ni. Selalunya kau akan makan banyak time sakit ni kenapa pula tak ada mood" geram V.
"Sofiaaa?" V melihat Sopiee berada didekapannya lalu menyetuh dahi Sopie. "Uish, Sopie kenapa panas sangat badan kau ni". V membawa Sopie alah bridal style dan membaringkan Sopie ditilamnya. V membuka beg Sopie untuk mencari sapu tangan kecil. "Ada pun". "
.
"Kau ni tak boleh sekali jangan risaukan aku. Sini dekat aku. Aku nak suap ni"
"Kau ni V tak payah marah-marah dengan aku. Kau tak kesian ke keadaan aku ni"
"Tak" V terus menyuap sup kepada Sopie.
"Kau ni ish merajuklah aku" Sopie memeluk tubuh terus berpaling melihat tingkap.
YOU ARE READING
Finally I Like You
Fanfiction"Alex Vance Kim!" Jeremias dan Judson terus menghalang V agar tidak melihat seorang wanita yang memanggil namanya. "Dengar kata aku ni V. Jangan sesekali kau pusing belakang" bisik Jeremias kepada V "Sofia !" V ingin melihat belakangnya tapi dihalan...