Tähä alkuun ilmotan siitä, että toi kuva on vaihdettu se oli ennen tää:
Joonaksen pov:
Nette meni Linneaa vastaan ovelle Niko kannoillaan.
He tulevat eteisestä ja kävelen heitä vastaan.
"Tos on Joel, Aleksi, Joonas, Tommi ja Olli", Nette sanoo ja vetäisen hänet kainalooni."Moi" Linnea sanoo hieman hermostuneesti. Näen miten Olli katsoo Linneaa. Olli on yleensä todella (ja tällä tarkoitan todella) skeptinen uusiin ihmisiin, eli hän ei yleensä katso ketään niinkuin nyt Linneaa.
Katsahdan Netteä, mutta hän ei ymmärrä mitä vihjaan.
"No etkö sä nyt tajua?" kysyn. Tuo näyttää vain hämmästyneeltä.
"Sun jos jonku pitäs liittyy Sokeeseen kanavaan", naurahdan.
Huomaan, kun Neten kasvoille vääntyy virneen ja yllättyneen naaman sekoitus. Vihdoin.——
Kaikki muut paitsi minä ja Nette lähtivät hakemaan ruokaa ja redbullia kaupasta, sillä alkoholi rupesi kyllästyttämään kaikkia. Kyllä myös minua.
Nette oli sylissäni sohvalla ja pyöritteli kädessäni olevia sormuksia. Häntä alkoi todenteolla kiinnostamaan yksi niistä.
"Tykkäätsä siitä?" kuiskasin tuon korvaan. Hän säpsähti, mutta nyökkäsi. Otin sormuksen sormestani ja annoin sen Netelle.
"Ota se", sanoin.
"Emmä voi se on sun pidä se vaan", Nette sanoi.
"Eiku oon tosissani se on nyt sun", sanoin ja pujotin sen Neten sormeen, johon se meni kuin bisse Joelin kurkusta alas Euroviisuissa. Tiedät kyllä mitä tarkoitan.
Sormus oli minulle todella nafti, joten en ihmettele, että se sopi juuri täydellisesti Netelle.Hän katsahti minuun ja hymyili. Vedin Neten lähemmäs minua ja suutelin häntä.
"Nette", sanoin irtautuessani suudelmasta.
"Mä rakastan sua. Oikeasti", sanoin ja odotin vastausta.
"Mäkin sua, Joonas Porko. Oikeesti", hän sanoi hymyillen.Siihen me sitten nukahdettiin.
—
Kuulen viheltelyä. Siihen ääneen herään. Hemmetin Joel. Ja kyllä olen todella varma, että se on Joel, koska no sellainen hän on. Maleksii keittiössä ja viheltelee, kun hakee ruokaa jääkaapista - mitä siellä ei kyllä ikinä ole - ihan muina miehinä.
Huomaan Neten sylissäni tuhisemassa vielä. En viitsi herättää, joten tyydyn makoilemaan sohvalla vielä hetken.
Pitää muistaa, etten saa enää ikinä nukahtaa studion sohvalle. Selkään saattuu enemmän kuin Ollia sillonkun hän rikkoi bassonsa muutama vuosi taaksepäin.Kello on aamu. En tiedä kellonaikaa, mutta tiedän, että on aamu koska ikkunasta tunkeutuvat auringon säteet heijastavat silmiä.
"Haha tosi hauskaa", sanon Joelille, joka on ilmeisesti vasta herännyt.
"Missä muut on?" kysyn.
"Ööh Tommi tais lähtee illal, Aleksi ja Niko nukkuu varmaa jossain täällä ja Ollista tai Linneasta ei mitään hajua", Joel sanoi haukatessan ruisleivästä palan."Te ette tainnu saada pizzaa eilen", Joel totesi haukotellen. Nyökkäsin vain haukotukseni päältä. Totta se taru on, että haukotus tarttuu.
"Ihan hyvä vaa se maistu paskemmalt mitä joku kurkkukipu lääke, muistuta, ettei enää ikin haeta siitä paikasta pizzaa", hän jatkaa.
"No mut teillä näytti olevan mukavaa", Joel sanoo virnuillen.
"Hehheh emmä ny tiiä tai siis joo oonha mä ny iha umpirakastanu mut olisin mä halunnu vielä valvoo vähä mutta mun aivot oli eri mieltä asiasta", sanon.Tunnen kun Nette alkaa liikkua. Hän varmaan heräsi minun ja Joelin jutteluun.
"Huomenta", sanon ja leikin tuon mustilla hiuksilla.
"Nonii ja molemmat kyyhkyläiset heräs", Joel sanoo ja kävelee jääkaapille.
"Et voi olla tosissas et täällä on vaa redbullii ja voita", hän sanoo avatessaan jääkaapin.
Nette naurahtaa ja kääntyy minuun päin. Hän hymyilee kaunista hymyään ja seuraavaksi tunnen hänen huulet omillani."Pakko alkaa nuoleen kello yheksältä aamulla?" Joel kysyy turhaantuneesti. Siinä selvisi kellonaika.
Nette lähti vessaan ja jäin Joelin kanssa kahdestaan.
"No mitä mieltä?" kysyn Joelilta. Joel katsoo minua hämmentyneesti.
"Niin, että voisko Nette tulla sinne kiertueelle?"
"Aa no kyllä se mulle sopii, mut eiks se ois sinänsä kiva et pyydettäs Linneaki meinaa ettei Nette joutus olee yksin sillonku me ollaan lavalla", Joel ehdottaa."Sitä paitsi Olli näytti nauttivan Linnean läsnäolosta eilen", hän jatkaa. Hymy levisi korviin asti koska meidän Matelalla ei ole ollut seuraa varmaan 3vuoteen ja tässä on jo yksi ehdokas.
Päätän vielä varmistaa bändin Whatsapp ryhmässä asiaa, sillä en tiedä missä Olli, Tommi tai Niko ja Aleksi ovat, enkä jaksa lähteä etsimään.
Apinalauma
Porko: Mitä mielt olisitte ny siit jos Nette SEKÄ Linnea tulis sinne rundille, ettei niitten tarvii kesää täällä masentua.
Olli: Mulle käy
Niko: Matelan poju vastas epäilyttävän nopeasti mutta mulle ja Aleksille käy (tää idiootti ei löydä sen puhelinta nii pitää vastata senki puolest)
Olli: No kai ny saan vastata jos satun puhelimel olemaa?
Aleksi: LÖYTY
Tommi: Mikäs siinä tulkoot vaa eihä ne ny tiellä voi olla.
Porko: Hyvä ja Joelille käy kans nii öö mä vaik kerron Netelle ja tää meiä matela voi kertookki Linneal
Olli: Mitä sä selität emmä oo sen kaa
Joel: Olli kuule me ei olla sokeita me nähtii ku te lähitte yhes nopeempaa vauhtii ku Porko Joensuun pizzeriast
Porko: Nonii eipäs muistella vanhoja
*Olli left the group*
Niko: Älä jaksa Joel sä sait sen taas lähtee
Aleksi: Kyl se huomisen aikana vie pyytää et me lisätään se takas
YOU ARE READING
Be mine || Joonas Porko
FanfictionJanette (Nette) on 24 vuotias nainen, joka tapaa sen unelmiensa miehen, mutta mitä käy, kun Janeten nykyinen poikaystävä ei tykkääkään tästä uudesta hattarapäästä ja alkaa väkivaltaiseksi molempia kohtaan. Voiko Janette ja tämä unelmien mies ollakaa...