Jeanatte Skylary Blaze,(zatím) osmiletá holčička, která se prochází po knihovně.
"Tu ne, tuhle taky ne. Ne, ne, ne," mumlá děvčátko.
"Tuhle," špitne dítě když najde knihu kterou hledalo.
Je tlustá a tmavě zelená s nápisem DRAČÍ KŘÍDLA. Autorem je Darling Woltr(smyšlený Fantasy a Sci-fi spisovatel), na obalu je zlatě vyvedená letící dračice. Na první straně je obsah:
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
Hrozba/Prolog/
Snad bezpečný ostrov/1/
To je hlupák/2/
Hon na hlupáka/3/
Nejtmavší noc/4/
Vejce/5/
Věštba/6/
Strach nad Alirem/7/
Oprava, nebezpeční hlupáci/8/
První boj/9/
Jak to že máme knihovnu?/10/
Průšvih/11/
Trest/12/
Učení, učení a.....další učení!/13/
Odlet/14/
Drake/15/
Plány/Epilog/
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
Jeanatte se začte do knihy tak, že ani neslyší podivné skřípání. Jako když někdo zapomene namazat panty od dveří. Až teprve když knihu odloží tak podivný zvuk zaregistruje a, jako každé zvědavé dítě, začne pátrat po zdroji zvuku. Pochvíli objeví truhlu, ze které se podezřelý zvuk ozývá. V bedně leželo-teda, v bedně A spoustě látky-tmavě zelené s malými zlatými šupinkami, náhodně roztroušených po celé ploše, dračí vejce.Otec říkal že je ta knihovna kouzelná.
←→←→←→
Momentálně je Jeanatte Skylary Blaze 16 letá dívka, chodící na gymnázium. Dračí vejce, tedy, teď už drak, se vylíhlo před osmi lety a dostalo jméno Glaurung, podle otce draků. když to vezmeme stručně tak Glaurung je velký jako dodávka a dost ukecaný.
"Kam jdeme?" nevydrží to dál drak.
"Do knihovny," dostane se mu strohé odpovědi.
"A proč?"
"Protože potřebuju vrátit Časoděje-a pučit si nový-pak taky Apollónův pád a Silmarillion, a hlavně nemám co číst."
"Vyvěste prapory! Ona mi odpověděla!" většinou se mu od Jeanatte dostalo naštvaného "Hm".