[Prolog]

677 16 0
                                    

Ivan Qidran : His Pleasure Addiction
"oh my abe iqie"

☆꧁༒~~~~~༒꧂☆

Aeris menyanyi kecil sambil mengemas ruang dapur. Sudah seminggu dia 'berkampung' di rumah Ivan. Walhal sebelum ini dia tidak pernah langsung mengenali lelaki itu.

Entah dia sendiri buntu kemana lagi dia perlu pergi disaat dan ketika ini.

Wajah dingin Ivan Qidran menyapa pandangan mata Aeris, sebaik lelaki itu membawa sebungkus plastik yang dipenuhi barangan dapur.

Tanpa bercakap lebih Ivan terus meletakkannya di atas kaunter dapur dan ingin segera beredar ke ruang atas. Sejenis Ivan yang sememangnya tak suka bercakap panjang.

"Awak, awak nak kahwin dengan saya tak?"

Soalan Aeris menyentakkan langkah Ivan.

"Desperate sangat ke kau ni sampai ajak aku kahwin?" Soal Ivan tegas dengan muka tanpa perasaannya.

"Haah memang saya desperate sebab saya terpaksa. Kita kahwin jom"

"It's not funny Alaia"

"Saya serius"

"Kau ingat ni drama dalam tv ke? Kau tak takut ke kalau aku ni pembunuh bersiri ke perogol bersiri ke? Suka hati je ajak strangers kahwin. You don't even know me budak"

"Saya tak kisah lah semua tu, sebab saya tahu awak baik. Buktinya dah seminggu saya kat sini awak takda buat benda bukan bukan pun dekat saya. Awak je satu satunya harapan saya. Please..."

"Nonsense!"

"Yes pleaseeeee"

"No and neverrr!" Suara Ivan kedengaran semakin tegas.

"Garunkkk I loikeee" sempat Aeris menyakat Ivan.

"Wtf"

"Tak baik mencarut dosa tau"

"Whatever"

"Rugi tau kalau awak reject saya, saya ni dahlah perempuan cute, limited education pulak tu"

"Limited what?"

"Hehe alaa takkan awak tak biasa dengar ayat budak budak muda jaman now. It means limited edition. Kita kahwin eh?" Aeris mengerdipkan matanya beberapa kali. Mengharapkan Ivan bakal terpujuk dengan kecomelannya.

"Hell no. You are not even my cup of tea"

"Hmm marah pun handsome lah Abang Iqie ni"

"What?! Abang Iqie? Jangan nak bukan bukan eh budak, macam nama pondan! Nama aku Ivan Qidran. Iqie celah bedah mana kau panggil"

Aeris tergelak.

"Lahh Iqie tu nama manja awaklah I stand for Ivan dan Qi for Qidran. So bila gabungkan initial jadi Iqi"

Ivan menggeleng kepala malas melayan. Yang pelik pelik jelah si budak Aeris sorang ni.

Parah Ivan parah, tak pasal pasal kau kena layan budak yang belum habis sel otak berhubng.

"Abang Iqie nak pergi mana tu? Aeris belum habis cakap lagi ni"

"Shut the fucked up Alaia!"

Aeris tergelak kecil melihat muka berang Ivan yang berlalu pergi.

"Eleh awal awal bukan main berlagak dingin, nak bercakap sepatah dua pun susah. Haa kan elok tu boleh ja bercakap" sempat Aeris mengutuk Ivan.

Baru beberapa langkah Ivan mendaki tangga, langkahnya disaingi oleh Aeris. Kedua tangan Aeris didepa bagi menghalang laluan Ivan.

"Move aside sebelum aku tolak kau" jelas Ivan mempamer muka malas melayan.

"Wait wait, let's make a deal? Please?"

"No!" Balas Ivan sepatah sebelum badannya merempuh perlahan Aeris. Nasib Aeris sempat perpegang pada penghadang kalau tak mahunya tergolek ke bawah tangga.

"Ciss tak makan pujuk. Fikir Aeris fikir..."

꧁༒ <><><><><>༒꧂

Prolog is done! First chapter akan menyusul kemudian kalau dapat sambutan daripada readers😜

Jangan lupa vote okie? mwah

(P/s: Ivan pronounced as Ai-Ven not E-van)

Ivan Qidran : His pleasure addictionWhere stories live. Discover now