Ivan Qidran : His Pleasure Addiction
"oh my abe iqie"☆꧁༒~~~~~༒꧂☆
"Tell me Ivan! Ami tak suka Ivan buat perangai bukan bukan" sekali lagi suara Puan Aida kedengaran tegas.
Ivan menghela nafas pendek.
"It's not like what you think Ami"
"Then tell me what I'm supposed to think. Ami ni hidup bukannya lama lagi, jadi tolong jangan buat Ami kecewa dengan benda benda macam ni"
Irzan mengaru kepala tak bersalah. Lagi sekali dia menjadi punca tercetusnya perbalahan. Ingatkan Aminya sudahpun tidur. Namun lain pula jadinya.
Rasanya lebih elok dia memberi ruang untuk Ivan berbincang dengan Puan Aida sahaja, dia tidak mahu ikut campur. Perlahan lahan Irzan beralih ke ruang atas.
"Ami.. Ami tak percayakan Ivan ke? Mana mungkin Ivan akan kecewakan Ami. Macam ni lah Ami, kita duduk dulu. We seat and relax so that Ami akan lagi calm down"
Puan Aida menurut, memandangkan kondisi dirinya yang masih tidak sihat.
"Okay now tell me the truth. Kenapa sampai bawa perempuan tinggal serumah? Apa semua ni? Sejak bila Ivan buat perangai macam ni?"
"No, Ivan tak buat perangai bukan bukan pun Ami. Sumpah. Sepanjang dia tinggal dekat rumah Ivan sekalipun Ivan tak pernah bermalam kat situ. Ivan cuma balik kejap kejap waktu siang time Mak Yam ada. I know my limit Ami"
"Siapa dia? Kenapa nak sorok? Ke dia calon isteri Ivan?"
"Ttakk, bukan!" Cepat cepat Ivan menidakkan.
"But..., she's is her" sambungnya lagi.
Puan Aida mengerutkan kening tanda tidak faham makud Ivan. "What do you means?"
"She's Alaia"
"For real? You found her? You finally found her?" Terus berubah riak wajah Puan Aida.
Ivan mengangguk.
"Since when?"
"Not a long time ago. Actually I've been following her before, as soon as I got her infos. Cuma masa tu Ivan dalam dua takut tersalah orang. So, I checked her background again and it's confirmed she is Aeris Alaia the one you asked me to find for"
"Alhamdulillah, dah lama Ami tunggu saat ni. Why you didn't tell me earlier? Maksudnya dah lama lah Ivan ajak dia tinggal kat situ?"
"Supposedly Ivan memang nak bagitahu Ami by this week. Tak sangka pula Irzan dah terlepas cakap. Baru seminggu Ami"
"Baru seminggu? Dah 7 hari Ivan. Bawak dia jumpa Ami, I wanna see her"
"As i said, Ivan perlukan masa untuk betul betul buktikan dia orang yang kita cari. Ivan minta maaf Ami, Ivan bukan sengaja nak sorok pasal ni dari Ami"
"It's okay, esok Ami nak jumpa dia"
"Dinner boleh? Sebab esok Ivan ada kerja. Petang macam tu baru settle"
YOU ARE READING
Ivan Qidran : His pleasure addiction
RomanceSiapa sangka disebalik wajah ceria Aeris Alaia menyimpan seribu satu rahsia. Namun semuanya berubah sejak dia bertemu dengan Ivan Qidran sehingga dia nekad untuk mengajak lelaki asing itu berkahwin dengannya. Kalau biasa dengar lelaki yang paksa per...