Ivan Qidran : His Pleasure Addiction
"oh my abe iqie"☆꧁༒~~~~~༒꧂☆
"WHAT?!" Irzan masih tak percaya dengan apa yang baru dia dengar. Begitu juga dengan Puan Aida.
"STOP BEING RIDICULOUS ALAIA!" Marah Ivan tapi masih dalam nada terkawal kerana dia memikirkan Puan Aida.
"Hehe alaa gurau jelah, janganlah serius sangat. Sorry Aunty kalau Aeris bergurau keterlaluan, tapi Aeris boleh je jadi caregiver Aunty kalau itu yang Encik Qid nak" Aeris cuba meneutralkan kembali keadaan yang agak tegang itu.
Irzan tercengang, tidak tahu bagaimana untuk bereaksi. Jujur dia masih terkejut dengan ucapan Aeris yang tiba tiba mengajak abangnya berkahwin.
"Macam ni lah, Ivan dengan Aeris berbincang dulu. Ami ikut aje apa keputusan yang kamu berdua buat. Cumanya Ivan jangan mendesak atau paksa Aeris, Ami tak suka. Ingat sifat orang lelaki untuk melindungi bukan untuk menyakiti"
Ivan mengangguk faham.
"Ami, jomlah Izan bawak Ami naik atas. Kalau ikut sekarang dah waktu Ami berehat dan makan ubat"
"Alaia! Your are way too much. Bukan aku dah pesan jangan buat perangai tak semengah depan Ami! Suka sangat jadi attention seeker kan? Macam orang tak cukup kasih sayang!" marah Ivan sebaik Irzan dan Puan Aida beredar.
"Yang tu memang tepat, dari kecik saya tak dapat kasih sayang yang cukup dari mak ayah saya. Bila dah besar macam ni lah jadinya" balas Aeris selamba.
"Cut the crap Alaia! Lusa kau akan start jaga Ami. If you ever brag about that fucking marriage, i'll make sure you gonna regret it"
"Baik Encik Qidran, saya akan jaga Aunty baik baik macam Mak saya sendiri. You can count on me" balas Aeris seperti tidak mengambil serius ayat terakhir Ivan.
Ivan mengela nafas kasar, si budak Aeris ni bukannya makan saman. Orang cakap apa pun dia bukannya amik serius.
"Make sure you keep your words. Kalau apa apa jadi dekat Ami kau orang pertama yang aku akan cari"
"Small matter, saya janji saya tak akan kecewakan Encik Qid. By the way, memandangkan sekarang Encik Qid secara tak rasminya dah jadi majikan saya, boleh tak esok saya nak mintak kebenaran untuk keluar? Saya ingat nak pergi melawat Mak saya, lepastu nak--"
"Belum apa apa lagi dah demand macam macam?" Sinis Ivan berkata.
"Bukan demand, saya cuma rindukan Mak saya. Dah lama saya tak melawat dia. Lagipun fon saya rosak, saya nak kena beli fon baru. Susah nak tahu perkembangan Mak saya, nasib haritu Mak Yam pinjamkan fon dia"
Ivan buat buat tak endah dan tidak berminat untuk mengetahui perihal Aeris lebih lanjut.
"Are you done? Because I don't care" putus Ivan dan bergerak ke arah kereta.
꧁༒<><><><><>༒꧂
Seawal jam 10 pagi, Aeris sudah bersiap untuk keluar ke Mall. Tujuan utamanya untuk membeli telefon baru dan kemudiannya dia ingin melawat Puan Nani di hospital.
YOU ARE READING
Ivan Qidran : His pleasure addiction
RomanceSiapa sangka disebalik wajah ceria Aeris Alaia menyimpan seribu satu rahsia. Namun semuanya berubah sejak dia bertemu dengan Ivan Qidran sehingga dia nekad untuk mengajak lelaki asing itu berkahwin dengannya. Kalau biasa dengar lelaki yang paksa per...