12 | our favourite hero

13.9K 1K 125
                                    

sila jaga tatasusila dalam berkata-kata di ruangan komen. terima kasih

++

"Asyura Afiqah, don't you ever dare to--" tak habis ayat Syahran, si manis dah masukkan coklat Ferrero Roche itu ke dalam mulut.

Menambahkan tembam pada wajahnya.

"It's not healthy lah!"ucap Syahran tegas.

"Baby yang nak!"jawab Asyura dengan mulut yang penuh dengan coklat. Membuatkan giginya turut berubah kecoklatan.

"Don't fitnah baby!"tegas Syahran.

Tangan bercekak di pinggang, dan dia memberi tatapan menantang pada si manis yang kebelakangan ini sangat nakal.

Dengan perut besar dia tu.

Bila orang kata no, itulah yang dia nak buat. Contohnya, situasi sekarang.

Syahran beli Ferrero Roche tu untuk hadiah seseorang, tengok-tengok Asyura dah baham dulu. Padahal Syahran dah beli untuk si manis punya.

Kata Asyura, dia punya dah habis.

Hairan Syahran dibuatnya.

Dia makan coklat tu cepat sangat. Sekelip mata dah habis.

"Tapi saya nak makan coklat.."muncung sedepa Asyura muncul. Tangannya entah bila naik menguis t-shirt milik Syahran.

Syahran memeluk tubuh geram.

"Look at me,"arah Syahran dan dengan patuh si manis menurut. Terus Syahran luluh dalam diam.

Aduh, efek mengandung Asyura tu buatkan si manis nampak dua kali ganda comel tahu tak.

Wajah datar dipasang.

"Say what?"soal Syahran tegas. "S-Sorry-"

"Louder!"bentak Syahran kuat hingga bahu si manis terinjut. "Sorry, An."

Diam seketika.

Sebelum Syahran peluk tubuh itu lembut. "Coklat boleh buat kencing manis, babe. Aku tak nak risikokan kau, and baby."

Asyura memuncung.

"Tapi sedap,"si manis memberi alasan.

"Baby, tengok umi ni nakal,"Syahran pura-pura 'mengadu' pada baby di dalam perut Asyura.

"No i'm not!"si manis menafikan. Tak lama kemudian dia meringis sakit. Memegang perut.

Syahran turut menunduk saat merasakan tendangan kecil di dalam sana. Tangan diletak di sana.

"Dia kick,"beritahu Asyura.

"I know."Syahran usap permukaan perut Asyura yang dibaluti blaus ibu mengandung lembut. "Baby pun tak suka umi tak dengar cakap abi,"

Asyura kembali memuncung.

Namun muncung ditarik kembali saat Syahran tunduk dan mengucup perutnya lembut.

"Baby jangan sakitkan umi okay? Umi dah janji tak nak nakal-nakal dah. Umi dah janji dengan abi akan dengar cakap abi,"

Oh damn, my weak heart~

"Jangan kasar-kasar tau kick tu? Nanti umi sakit,"

Argh sejak dia mengandung, sisi soft Syahran sangat menyerlah. Kalau dulu, nak ambilkan tisu pun dia tak hingin.

Sekarang ni, dia rajin cuddle, dia rajin jaga si manis. Menjaga si manis dengan penuh prihatin. Sesekali mengucap kata terima kasih tanpa sebab.

"An,"

1 | He's Afraid To Lose Me [lengkap]Where stories live. Discover now