9 fejezet

254 27 2
                                    

Sziasztok srácok!

Az előző részek óta több, mint fél év eltelt. Próbálom újra felvenni az írás ritmusát és az eddig kimaradt részeket publikálni.

Akkor következzen ismét pár fogalom:

Nembináris/Non-Binary: Ez a kifejezés azokra utal, akik sem férfiként, sem nőként nem határozzák meg magukat, a kétváltozós genderen kívül határozzák meg magukat. A gendersemleges kifejezés a mindenféle genderindentitást (Non-Binary közöséget is) figyelembe vevő közösségi terek és nyelvhasználat összefoglaló neve, pl.: olyan vécé, amit nemre való tekintet nélkül bármely személy használhat.

Poligender/multigender: Ezt a kifejezést azokra használják, akik egynél több genderrel azonosulnak.

Genderfluid: Ez a kifejezés olyan emberekre vonatkozik, akinek a neme az idő folyamán változik a nő és a férfi vagy más nemek között. Ez a változás bekövetkezhet akár naponta, havonta vagy néhány évente is, de egy genderfluid személy akár egyszerre több nemre jellemző tulajdonságokkal is rendelkezhet. A kifejezés a nemek egymásba folyására, elmosódottságra utal.

Gender-nonkonformizmus: Ezt a kifejezést olyan genderkifejezésekre használják, amik nem felelnek meg a társadalmilag elvárt genderszerepeknek, illetve azokra a személyekre vagy közösségekre vonatkozik, akik ugyan nem transzgenderként határozzák meg magukat, de nem azonosulnak a hagyományos gendernormarendszerrel.

Gendervariáns: Ez a kifejezés a társadalmi normáktól eltérő genderidentitásokat jelöli.

Genderszerep: A hagyományosan elvárt férfi-női viselkedésmintákat jelenti, melyek azonosak egy személy biológiai nemével.

Társadalmi gender: A férfiasság vagy nőiesség elvárt viselkedésen vagy kinézeten alapuló társadalmi konstrukciója/meghatározása.

Questioning: Az a személy, aki épp folyamatában van saját genderidentitása, szexuális irányultsága, genderkifejezései megtalálásában/azonosításában.

Köszi, hogy elolvastátok!

LMBTQ+ fogalmak, sztorik, sztereotípiák és coming outokDonde viven las historias. Descúbrelo ahora