3 fejezet

882 53 3
                                    

Sziasztok, Srácok! Ebben a részben újabb fogalmakat fogok nektek leírni! Tudom, hogy ma már volt egy rész, de nem bírtam már várni!

Interszexuális: Ezek az emberek olyan jellegzetességekkel rendelkeznek, amelyek nem illenek bele a férfi vagy női testek tipikus bináris rendszerébe, vagy mindkettőnek megfelelnek. Ezek a különbözőségek megjelenhetnek a kromoszómákban, nemi mirigyekben, hormonokban vagy nemi szervekben is, tehát eredményezhetnek kívülről látható vagy nem látható tulajdonságokat. Az interszexuális jelző nem az embert írja le, hanem egy testi állapotot. Ugyanúgy lehetnek heteroszexuálisak, homoszexuálisak, stb. Előfordul, hogy egy interszex embert születésekor fiúként vagy lányként sorolnak be, de a nemi indentitása eltér ettől.

Queer: Gyűjtőfogalomként használják azokra, akik a kétváltozós genderen kívül határozzák meg magukat. Eredeti angol jelentése "furcsa" vagy "különös".  A queer aktivisták  fektették le a közösség alapjait, és egy különálló indentitást (queer) hoztak létre. A tradicionális nemi identitásoktól elhatárolódó, és  egy szélesebb, nem egyértelmű alternatívát kereső emberek utalhatnak magukra queerként.

Transzszexuális: aki konkrét lépéseket tett/tesz, hogy külső megjelenésében is kifejezze kijelölt nemétől eltérő, de a hagyományos férfi vagy női testképnek megfelelő genderidentitását.

Demi-szexuális: Olyan emberekre használjuk a demi-szexuális jelzőt, akik csak akkor éreznek szexuális vonzalmat, ha valamilyen erős érzelmi kötelék fűzi őket az adott emberhez.

Coming out: A saját nemi identitásunk elfogadása és nemi identitásunk felvállalása mások előtt. Az angol kifejezés előbújást jelent a rejtőzködésből (vagyis az illető felvállalja magát a társadalomban)Az előbújásra leginkább azért van szükség, mert az LMBTQ+ embereknek is fontos , hogy családtagjaikkal, barátaikkal őszinték lehessenek, ne kelljen titkolózniuk előttük, ne kelljen megjátszaniuk magukat azok előtt, akik fontosak számukra.

Gender: a nemi identitás, a nemiség kifejeződésének társadalmi megfelelője. Teljesen független a biológiai/kijelölt nemtől.      

Genderindentitás: Ez a kifejezés arra utal, hogy egy személy hogyan (férfiként, nőként, mindkettőként, egyikként sem, stb...) határozza meg magát. Ennek nem feltétlenül vannak külső jelei.

Kijelölt nem: A kijelölt nem az, amit születéskor az orvos az elsődleges nemi jegyek vizsgálata alapján megállapít. Ez ráerőlteti a bináris férfi-nő nemiség koncepcióját egy olyan személyre, akinek még nincs kialakult szexuális önidentitása.



Sziasztok, Srácok! Ennek a résznek a megírásakor már korántsem volt könnyű dolgom, ugyanis ezeknek a kifejezéseknek egy részét én sem ismertem eddig. Szóval, ha bármi észrevételetek, megjegyzésetek van a sztori kapcsán, írjátok le kommentben. Ha valamit számotokra sértőn vagy rosszul írtam, akkor javítsatok ki nyugodtan. Legalább én is tanulhatok valami újat!

LMBTQ+ fogalmak, sztorik, sztereotípiák és coming outokDonde viven las historias. Descúbrelo ahora