Na de mi is az a HAIKU?

11 2 0
                                    

A haiku, avagy haikai (kajakra így hívják Xd) a japán költészet egyik jellegzetes versformája, amely a 17. században jelent meg Japánban. A ma használatos elnevezését 19. század végén kapta, azelőtt hokkunak hívták.

A szó jelentése:
HAIKU (hai = színész; ku = mondat, vers)
HAIKAI (hai = színész; kai = harmónia, rend)

>>>>>>>>>><<<<<<<<<<

Követelményei:
- 17 szótagból áll (modern alak esetén: első sor 5, második sor 7, harmadik sor 5)
- Az első és ötödik szótag a hangsúlyos
- Kell, hogy legyen benne évszakszó
- Csattanóval záródik

(Na most... én ezek közül a szótagszámokat és a csattanószerű befejezést mindenképpen tartani fogom, a többit pedig a sorsra bízom; hiszen ezek pillanatnyi gondolatok, érzések leírásai, és nem szeretném, hogy a követelmények miatt görcsölve, elvesszen a mondanivaló lényege.
Persze nem zárom ki a tökéletes formaiság szentséges négyesének bekövetkezését sem, hátha véletlenül összejön, aztán majd nagyot nézek... ~hehe)

Akit bővebben is érdekel, ez a tömör leírása:

[forrás:Wikipédia](mert tudom, hogy úgyis ott néznétek utána) :3

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

[forrás:Wikipédia]
(mert tudom, hogy úgyis ott néznétek utána) :3

Szóval a lényeg, hogy nem tartom be a követelményeket, mert izé... lázadó vagyok vagy mi; régen egy sorba írták a Haikukat; és vele megegyező formában íródnak a dzsiszeiek (ne is akarjátok, hogy kiejtsem), vagyis a halál előtti búcsúversek.
Hát nem mókás!?
Szerintem sem.

𝐋𝐔𝐌𝐄𝐍𝐓𝐑𝐈𝐒

H̶aiku (ᴇɢʏ) ₳ma ₮őrébőlDonde viven las historias. Descúbrelo ahora