Tek Yönlü Bilet

19 6 14
                                    


Anlayamıyordum. En yakında arkadaşım -hatta tek arkadaşım- hastane yatağında sakince yatıyordu. Klasik bir uykuda gibiydi. Doktorun söyledikleri yeniden aklıma geldi. 

"Hiçbir bulgu yok. Birden bitkisel hayata girmiş gibi. Bir şey onu tetiklemiş olabilir. Sizin bildiğiniz bir şey var mı?". 

Benim vardı. Onun birden bu derin uykuya kapılmasının sebebini biliyordum. Ya da öyle düşünüyordum. 

Çiçek Abla yanıma doğru yaklaştı. "Ülkü, sen eve geç istersen. Bir gece daha burada tutup sonra eve yatak kiralayacağız.". 

Yüzüne baktım. "Yani uyanacağını sanmıyor musun?".

"Nasıl öyle düşünebilirim ki?" dedi. Şokta ve yorgun görünüyordu. "Haklısın," dedim. Gözyaşlarımın geri dönmesini bekledim ve gözlerimi kapatıp açtım. "Üzülme," dedi Çiçek Abla ve  eliyle sırtımı sıvazladı. "Siz de." dedim ve ayağa kalktım. O arkamdan bakarken sert adımlarla hastanenin koridorunda ilerledim.


Eve döndüğümde bilgisayarın başına geçtim. Merdivenleri çıkma bile çok zor gelmişti. Sonunda kendimi bilgisayar karşısında sandalyeme bıraktığımda derin bir nefes aldım. Şimdi o "an"ların içerisinde gezmeli, Leyla'yı bulmalıydım. Bulmalı ve geri getirmeliydim. 
Ama nasıl?

Gündüz asla uyuyamadığım için bilgisayarı açtım. Biraz araştırma yapmaya karar verdim. Bu sırada açık olan pencereme gözlerimi diktim. Önce perdem yavaşça oynamaya başladı. Ardından odada bir hava akımı oluşmaya başladı. Ellerimle yüzümü kapattım ve temiz havayı içime çektim. 

"Böyle bir şey nasıl olur?" diye sordum kendi kendime. Sanki birisi duyar da cevap verirmiş gibi. Hava akımı devam ederken arama motoruna girdim.

"Uykuda girilen koma hali".

Çok saçma bir araştırma olduğunu, bir sonuç alamayacağımı biliyordum. Yine de denedim. Birkaç kanser hastası, birkaç beyin hasarı almış olan hastalar ve birkaç travma geçiren kişi. Bunların hiçbiri Leyla'ya uymuyordu. 

Arama sayfasının sonlarına doğru bir kelime gözüme çarptı. Astral seyahat. 

Bizim yaptığımız şeye astral seyahat diyebilir miydik?

Kelimeleri tuşladım.

Astral seyahat sırasında yaşanan koma.

Astral seyahatin tanımları, nasıl yapılacağına dair yarım yamalak bilgiler ve tehlikeleri. Hepsini üstün körü okumaya başladım. Aslında astral seyahat sırasında yapılan şey mekanlar arası bir gezi gibi duruyordu ama bunun sayesinde zamanlar arası bir gezi de mümkün olabilir miydi?

Bir forum sitesine tıkladım. Birisi başına gelenleri anlatmıştı. Paragrafa göz atmaya başladım.

"Arkadaşımla beraber zamanlar arası bir astral çalışma yapıyorduk. Bir gece onun zamanlar arasında kaybolduğunu öğrendim. Çünkü o bir daha uyanmadı. 2 yıldır yoğun bakım ünitelerine bağlı yaşıyor. Aranızda bunun benzeri bir şey yaşayan var mı?". 

Benzerini yaşayan kimse yoktu. Hatta kullanıcı ile alay eden bile olmuştu. Yazı bir yıl kadar önce yazılmıştı. Yani, arkadaşı hala yoğun bakımda ise 3 yıl olacaktı. Mesaj sahibinin profiline girdim. İstanbul'da yaşıyordu. En azından aynı şehirdeydik. Başkalarının sorularına verdiği yanıtlara bakmaya başladım. Birinin bir restoran sorgusuna, evine çok yakın olduğu için gittiği ve çok lezzetli yemekleri olduğu yanıtını vermişti. 

Kendi kendime güldüm. Zamanda yolculuk yap, arkadaşını zamanlar arasında kaybet ve sonunda bir forum sitesinde adeta açık adresini ver. 

Ne sersem ama. 

The Otherside / Diğer TarafHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin