"Wowww~ Aku tak sangka pulak yang aku akan nervous masa kahwin.." Kata Aisyah dengan janggal sambil berjalan ke hulur-hilir di dalam bilik itu dengan memakai baju kurung moden putih manakala tudung yang dipakai olehnya sangatlah cantik berwarna putih.
"Bawa bertenang cik adik~" Kata Jessica sebelum mengemas barang solekannya itu selepas menyolek muka Aisyah.
"Esya... Wow tak sangka ya~ Baru berjumpa dah nak kahwin... Aku ni pulak macam mana? Dia ada member tak? Kalau ada kasi kenal aku" Tanya Syafiqah dengan gurau yang membuatkan Aisyah memadang Syafiqah dengan pelik.
"Kalau dah jatuh cinta, kahwinlah! Lagi cepat, lagi bagus!" Kata Aisyah dengan semangat yang membuatkan Syafiqah terkejut.
Tittt!
"Tak sabar nak kasi tunjuk kau punya bakal hubby~" Usik Hana selepas sahaja merakam video itu di dalam phonenya yang membuatkan aisyah tergamam. Aisyah dengan pantas pergi ke tempat hana dan ingin merampas phone Hana namun gagal.
"Eh eh! Bakal pengantin tak elok gerak banyak-banyak masa nak kahwin! duduk elok-elok" Tegur Amanda dengan tegas setelah melihat tingkah laku Aisyah. Dengan pantas Aisyah duduk dan membuat muka tidak puas hati.
"Weyy Esya... Hebat juga eh kau, boleh ingat Syafiqah punya number phone" Kata Malai sambil bermain dengan phonenya.
"Mestilah~ inikan Esya!"
Flashback
"Mana si esya ni! Aku call-call tak dapat-dapat boleh risau sampai mati aku ni!" Luah Amanda dengan risau sambil berjalan ke hulur-hilir di ruang tamu itu manakala Syafiqah cuba menghubungi nombor Aisyah namun tidak dapat.
"Macam mana ni... Dah beberapa hari dah ni!" Luah Hana sambil menangis teresak-esak manakala Malai disebelahnya cuba menenangkannya.
"Aku dah report polis tapi dorang tak dapat nak jumpa Esya! Tak guna punya polis! Ibu tiri si Esya pulak yang diorang boleh jumpa! Tapi mati ditembak so kemungkinan yang Esya dah m-ma-mat-" Jelas Jessica dengan gagap namun belum sempat Jessica ingin jelas dia disampuk oleh Hana.
"MATI!!!!" Jerit Hana dengan kuat sambil menangis dengan kuat yang menyebabkan Amanda, Syafiqah, Malai dan Jessica tergamam. Memang betul pun kalau bukan sebab author! mati sudah si Aisyah tu!.
"Diamlah author!" Jerit semua yang ada di situ termasuk kucing. Namun tiba-tiba phone Syafiqah pun berbunyi menandakan ada orang menghubunginya. Syafiqah dengan pantas mengambil phonenya dan mengangkat panggilan tersebut.
"Hello?" Kata Syafiqah dengan datar.
"Syafiqah! Ini aku, Esya! Ini nombor baru aku!" Kata Aisyah dengan teruja melalui talian. selepas sahaja Syafiqah dengar akan suara itu dia terus terkejut.
"Esya! Kau kat mana ni? Kau tahu tak kami ni risau tentang kau? Polis cakap kemungkinan yang kau dah mati adalah 78% sebab ibu tiri kau ditemukan mati!!!" Dengar sahaja apa yang Syafiqah katakan Amanda, Hana, Malai dan Jessica tergamam.
"What?!!! Ibu tiri aku mati?! Sebab apa?" Soal Aisyah dengan terkejut.
"Mati ditembak..." Kata Syafiqah dengan sayu.
"Inna lillahi wa inna ilaihi raji'un...takpelah.. Wehh nanti kau bagitau yang lain aku masih hidup... Nanti datang tau aku punya majlis kahwin, jangan risau nanti aku send location... Okaylah aku nak ukur baju dulu... Bye hati-hati!" Kata Aisyah dengan sedih sebelum mematikan talian itu.
YOU ARE READING
Seduce My Mafia's Husband
RomanceBeautiful Cover made by @ozhanqishh 🅣🅗🅔 🅐🅛🅥🅐🅝'🅢 🅢🅔🅡🅘🅔🅢 1 𝔑𝔲𝔯 𝔄𝔩𝔢𝔢𝔰𝔞 𝔄𝔦𝔰𝔶𝔞𝔥 X 𝔗𝔢𝔫𝔤𝔨𝔲 𝔖𝔶𝔞𝔣𝔦𝔮 𝔉𝔦𝔯𝔞𝔰𝔥 ℌ𝔞𝔶𝔨𝔞𝔯𝔩 X 𝔑𝔲𝔯 𝔄𝔩𝔢𝔢𝔫𝔞 𝔄𝔪𝔞𝔫𝔡𝔞 𝕹𝖚𝖗 𝕬𝖑𝖊𝖊𝖘𝖆 𝕬𝖎𝖘𝖞𝖆𝖍 𝓞𝓷𝓵𝔂 𝓸𝓷𝓮 𝔀...