Gelap.
Tiada siapa yang berani bercakap.
Bau asap rokok memenuhi ruang bilik itu. Darah di sana sini. Jeritan orang, aku endahkan."Aleena."
Dengan perlahan aku menoleh ke arah suara itu.
"Yes, Grandfather? Do you need anything?" Soal aku dengan penuh hormat.
"Where's your sister? Aleesa?" Soalnya balik kepada aku. Aku terdiam sejenak.
"She's with Haykarl..." Jawab Warren dengan selamba. Aku hanya meneguk air liur.
"Aleena, why don't you bring back your sister here?" Arah Grandfather, iaitu Master kepada Heartfillia Family.
"No!" Soal Grandmother dengan geram. Ia, dari dulu lagi Grandmother memang tidak suka dengan kami adik-beradik.
"Nur Aleesa Aisyah adalah pewaris utama Heartfillia Family." Jelas Grandfather dengan serius.
Semua orang di ruang bilik itu terkejut kerana mereka sangkakan pewaris utama Heartfillia Family ialah Darren Heartfillia.
"But father! Darren is more suitable to be the heir of this family not that unwanted child! Carla ni anak sulung so mestilah anak Carla yang patut jadi pewaris utama! Tapi kenapa?! Anak Camilla juga father pilih!" Bantah Carla dengan penuh amarah.
Aku hanya endahkan keluargaku dicaci. Demi bertahan hidup di dunia gelap ini. Aku mesti buang semua perasaan termasuk cinta.
"Betul tu Father! Kalau Darren yang jadi pewaris utama, Cayden takkan bantah! Tapi ini! Si budak mentah tu juga! Father nak pilih! Cayden tak setuju!" Bantah bapak saudara ku dengan kesal.
Semua orang takkan hairan kenapa bapak saudara aku, Cayden Heartfillia lebih memilih Darren daripada Kakak aku.
Kerana Darren Hearfillia bukanlah nama yang asing bagi semua orang di dunia gelap.
Kehebatan menembaknya menggemparkan seluruh dunia gelap. Kekejamannya lebih kejam daripada Grandfather. Hampir semua seni bela diri dia pelajari.
Namun bagi Darren, kakak aku, Aleesa bukannya lawan yang mudah. Kakak aku tidak terkenal di dunia gelap kerana dia tidak suka pada dunia gelap.
Aleesa sangatlah pentingkan agama hingga dia tidak mengaku dirinya adalah seorang Heartfillia. Akan tetapi dia mengaku yang dia ada keluarga seperti kami.
Grandfather lebih memilih Aleesa kerana Aleesa lebih cekap akan situasi dan pintar. Tapi apakan daya, Aleesa lemah dalam kekuatan fizikal.
Namun aku bukan seperti kakak aku, Aleesa. Aku mempunyai kekuatan yang sangat kuat. Namaku terkenal di seluruh dunia gelap. Akan tetapi aku tidak cekap dengan situasi. Aku bodoh.
"Fine, kalau nak sangat Darren jadi pewaris utama. Darren Heartfillia!" Panggil Grandfather pada Darren. Darren yang sebelum ini fokus dengan menghisap rokok akhirnya memberi tumpuan kepada Grandfather.
"Yes, Grandfather?" Jawab Darren dengan penuh hormat.
"Do you want to be my successor? The Master of Heartfillia Family?" Soalan itu membuatkan semua orang yang berada di ruang bilik itu meremang bulu roma.
"Bring back Aleesa to me. Safe and sound. If you success this mission. I will make a battle between you and Aleesa. The one who wins! Will be The Master of Heartfillia Family." Jelas Grandfather sebelum pergi dari bilik ini.
Namun sebelum Grandfather keluar dari bilik ini. Dia dengan lebih lanjut memanggil nama aku.
"Aleena, follow me." Arah Grandfather dengan serius.
YOU ARE READING
Seduce My Mafia's Husband
RomanceBeautiful Cover made by @ozhanqishh 🅣🅗🅔 🅐🅛🅥🅐🅝'🅢 🅢🅔🅡🅘🅔🅢 1 𝔑𝔲𝔯 𝔄𝔩𝔢𝔢𝔰𝔞 𝔄𝔦𝔰𝔶𝔞𝔥 X 𝔗𝔢𝔫𝔤𝔨𝔲 𝔖𝔶𝔞𝔣𝔦𝔮 𝔉𝔦𝔯𝔞𝔰𝔥 ℌ𝔞𝔶𝔨𝔞𝔯𝔩 X 𝔑𝔲𝔯 𝔄𝔩𝔢𝔢𝔫𝔞 𝔄𝔪𝔞𝔫𝔡𝔞 𝕹𝖚𝖗 𝕬𝖑𝖊𝖊𝖘𝖆 𝕬𝖎𝖘𝖞𝖆𝖍 𝓞𝓷𝓵𝔂 𝓸𝓷𝓮 𝔀...