3.

159 21 5
                                    

JOEL

Päätimme sitten mennä baariin. Juhlimisestahan tunnetusti en kieltäydy. Päätimme tänään ottaa rauhallisemmin, joskus menee liian lujaa. Saavumme vakkaribaarin pihaan ja olemme jo menossa sisälle, mutta sitten Tommi pysäyttää meidän hetkeksi. "Nyt on jätkät semmonen homma että tänään mä en ole kuskaamassa teitä kotiin, koska meinasin itsekkin juoda. Eli ette nyt vedä hirveitä perseitä kun en vahdi." Tommi sanoo perinteisellä "Oululainen kääpiörumpali on tosissaan - äänellä". Nyökkäämme kaikki hiukan ja menemme sisälle.

ALEKSI

En tiedä paljonko kello on. Mutta sen tiedän että olemme olleet täällä kauan. Lähtemisestä ei tule puhettakaan. Muut ovat jo aivan kännissä, minä ja Joel emme niin paljoa. "Mennääks tilaa pari shottii?" Joel kysyy minulta. Se siitä "ei niin kännissä" jutusta. Tilaamme shotteja, ja ne sitten kuluvatkin aika nopeaa vauhtia.

JOEL

"Mennään tanssimaan!" Aleksi sanoo minulle kovaan ääneen. Suostun tälle sinisilmäiselle pojalle, ja astelemme tanssilattialle. Kun astumme tanssilattialle alkaa soimaan saksofonin ääni. (onhan se saksofoni, en tiiä puhaltimista mitään :D) Careless Whisper, mikäs muukaan. Kello taisi lyödä 12. Aleksi katsoo minua toiveikkaana. Katson häntä suoraan sieluun hymyillen. Hän hymyilee hiukan minulle takaisin.
"Saanko luvan?" Kysyn häneltä, hänen silmänsä kimaltavat. "Kuka sulle ei suostuisi?" Hän naurahtaa ja tarttuu käteeni. Nostan sitä hiukan ja painan siihen hennon suudelman. Katson häntä silmiin, jälleen hymyilemme molemmat.  Asetamme kätemme oikeisiin kohtiin tanssiaksemme. Kumpikaan meistä ei ole mikään mestari tanssimaan, mutta se ei haittaa tässä tilanteessa ketään. Ei minua, ei Aleksia. Kukaan ei katso meitä. Kukaan ei välitä. Minäkään en välitä. Tansimme hitaasti musiikin soidessa.
"I'm never gonna dance again, guilty feet got no rhytm, thought it's easy pretend, I know you're not a fool" "Should've known better than to cheat a friend and waste the chance that I'd been given so I'm never gonna dance again, The way I danced with you"
Katseeni harhailee Aleksin huuliin. Aleksin merensinisien silmien katse käy ensin silmissäni, jonka jälkeen huulissani. Ne toistavat saman useaan kertaan, nopeaan tahtiin.
Suutele häntä.
Näin järki ja sydän sanoo.

IM NEVER GONNA DANCE AGAIN.
Edetäänkö tässä liian nopeaa vai onks tää ihan hyvä? Kertokaa mulle, oon liian epävarma näistä.
Mut mitä mieltä ootte tän vuoden UMK - edustajista. Mun mielest ainoot hyvät on The Rasmus ja Cyan Kicks 💘 Mut en valita, katotaan ku loputkin biisit julkastaan.

I Never Gonna Dance Again - Joel X Aleksi Fanfiction in FinnishWhere stories live. Discover now