الحلقة الثامن عشر

10.7K 275 2
                                    

الحلقه الثامنة عشر🖤🖤🖤

الكاتبة اسراء سعيد 💜✨

روايه ملاك الاسد❤🦋

•••••••••

قالهاالخطوة الخطأ بتعلمك و بتقويك ، أكثر من كلشي صح عملته بحياتك 🖤!
....

في غرفة ملاك و الدموع تتساقط منها كا الشلالات واقفة في البلكونة و ساندة جبينها علي الحائط تتذكر كل شئ مرت بية مع امها و ابوها و كانو اد اية مبسوطين لكن انقلب كل حاجه رأسأ علي عقب..

كنان بيخبط علي الباب دخل كنان كي يواسي ملاك و يحاول يطلعها من المود اللي هي فيه..

كنان / عاملة اية دلوقتي طمنيني عليكي ملاك / بخير الحمدلله كنان تفتكري مامتك لو كانت موجودة لحد دلوقتي كنتى هتبقي بي الحالة دى ملاك وقد عقدت حواجبها بمعني ماذا تقول...

كنان / اقصد انتى هربانة من اهلك و مشفتيش مامتك تعيشي مع الوضع تخيلي انها موجودة اكيد مامتك مش بتحب تشوفك مكسورة و ضعيفة مش هتفرح لزم تبقي قويا و توجهي هتفرح بدة وانسي خالص فكرة انها ماتت او تخلت عنك...

كنان / اخر حاجه قالتهالك مامتك اية هي..

ملاك / انتى قويا... انتى اد المسؤلية... انتى اد كل حاجه صعبة... انتى بتعرفي توجهي... انتي بتتخطي الصعاب دائما..  خليكي ديمأ نجحا... انتى ديما ملاك..

قالت الجملة الاخير ونفرت اخر دمعتين علي خدة ومسحت وجهها بعنف وهي بداخلها تنوي الانتقام و بداخلها قوتها تذداد...

نعم القلب المحطم يقدر علي فعل شئ غير متوقع..!

كنان ببتسامة / يبقي لزم تاكلي وكمان هخدك مشوار كدة انتى و ادم....

ملاك/ شكرا بجد حسيت معاك بي الامان اللي محستوش مع اخويا...

كنان / اخوكي اي بس.....
ملاك بضحك/ بس يولا طب تعرف ان الجوز دة مصيبة...

كنان بستغراب / مصيية!!
ملاك بضحك هو لو مكنش نصيية كانو جابولو اتنين شهود!

كنان../ لا اكتأبي احسن... ملاك بضحك بهزر يا رمضان اية مبتهزرش..
كنان وهو يقلد فيلم رمضان مبروك ابو العالمين حمودة...
لا يختى بهزرر راح ضربها علي رأسها بخفه..

ملاك ريح فين... كنان/ ريح حفلة تحبي تيجي معايا..
ملاك بفرحة / امم اجي طبعا....

كنان / طب يلا عشان تاكلي واطلبلك فستان عشان الحفلة....
ملاك / اوك............

••••••••••••

شئ رائع يا صديقي ان الجميع تراه يذهب ف مكااان وانت تذهب ف مكااان اخر لكيي يرتاح قلبك ف الهدوء

•••••••••••••••••

في منزل اسماء...

في غرفتها حاطه الهاند وتستمع الي اغنية حب ذائف لي Bts........

ملاك الاسدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن