7

16 1 1
                                    

Jisoo berlari masuk kedalam bangunan menuju kearah apartment nya. Dia risau kan lauren. Kalau jadi apa-apa pada lauren dia tidak akan memaafkan diri nya sendiri.

Sampai di lantai apartment nya, dia nampak lauren bersama seorang lelaki. Lelaki tu sedang melutut depan lauren sambil menanggalkan tali kasut lauren. Lauren terikat kasut nya mati.

"Lauren!" jisoo berjalan pantas menuju kearah mereka dan berdiri sebelah taehyung . "Kenapa suruh cikgu awak tanggalkan kasut awak?" lauren hanya diam. Mami nya tengah keadaan marah sekarang.

"Tali kasut lauren terikat mati, takpe lah saya tolong tanggalkan" answered taehyung. Dia masih tidak memandang ke jisoo malah dia tidak dapat cam suara jisoo. Jisoo pun tak dapat cam taehyung dan suara nya.

Taehyung bangun dari melutut. Taehyung dan jisoo saling berpandangan. Kedua-dua mereka terus membisu tak kata apa-apa. Seolah-olah dunia ini hanya mereka berdua yang tinggal.

Lauren memandang jisoo dan taehyung silih berganti lalu lauren bertanya. "Mami?" Pandangan jisoo terus beralih ke anak nya.

"Lauren masuk dulu dan terus mandi, nanti mami masuk" said jisoo mengarah anak nya masuk dahulu. "Okay mami dan terima kasih cikgu tumpang kan saya" said lauren berterima kasih sebelum masuk ke dalam. Taehyung hanya mengeluarkan senyuman yang kecil.

Taehyung pandang lauren kemudian jisoo. No wonder lah lauren nampak seiras jisoo, anak jisoo rupa nya. Lauren dah masuk ke dalam rumah tinggalkan jisoo dan taehyung di luar.

"Thanks cikgu tolong hantar kan anak saya pulang dengan selamat" said jisoo. Dia nak masuk ke dalam rumah tapi taehyung memanggil nya. Jisoo masih tidak bersedia nak menghadap taehyung buat masa ini.

"Sooyaa?" jisoo pejamkan mata nya, itu nama manja nya dan taehyung sewaktu belajar dan masa mereka bercinta dahulu. "Tunggu dulu sooyaa" said taehyung again, dia menarik lenggan jisoo perlahan. He want talk with her.

Jisoo mengeluh berat dan pusing badan nya ke arah taehyung. "Lepaskan saya, Saya rasa cikgu ni salah orang" said jisoo dengan wajah yang dia tidak kenal taehyung. Taehyung lepaskan tangan nya dari lenggan jisoo.

Taehyung kerutkan dahi nya. Takkan jisoo dah lupakan kan dia?. "Sooyaa, ini i taehyung. you dah lupa i ke?" said taehyung. Dia ingin memandang anak mata jisoo tapi jisoo alih pandangan ke tempat lain. Jisoo tak balas kata taehyung. Dia hanya diamkan diri nya. Dia tak tahu nak cakap apa.

"Kim jisoo! jawab lah. Jangan diam macam ni. I tahu you ni sooya kan?. Dah lama i cari you. You pergi mana?" said teahyung. Pandangan nya ke jisoo tanpa putus walaupun jisoo tidak memandang nya.

"Okay fine, i kim jisoo atau sooya yang you kenal dulu. Puas hati?" answered jisoo. Dia memandang taehyung balik. Mata dia bertentangan dengan taehyung. Jantung mula berdenyut. Adakah diri nya masih ada perasaan pada taehyung?.

"Lauren tu anak you?" asked taehyung. Dia harap lauren bukan anak jisoo. "Yes, he's my son. You tak dengar ke dia panggil i mami tadi?. For you information he's mine biology son yang keluar dari perut i" answered jisoo dengan sombong. Taehyung terdiam, dia terus speechless. Hati nya sakit dengar kata-kata jisoo tu. Raut wajah nya juga berubah jadi kekecewaan.

"I rasa u boleh pergi kot. Sekejap lagi husband i akan balik. Apa dia cakap an bila you dekat depan rumah i ni and thanks once again sebab hantar kan anak i pulang" said jisoo. Part husband akan pulang tu dia menipu.

Apabila jisoo hendak tolak pintu, taehyung bersuara lagi. So jisoo terpaksa batalkan niat dia hendak masuk rumah dan mendengarkan taehyung. "Mana janji you dulu? you kata nak semati sehidup dengan i. You nak kawin dengan i. I tunggu you sampai sekarang. I tidak dapat mencintai orang lain disebab kan you. Cinta you i tidak boleh padam di dalam hati i ni tapi kenapa you buat i macam ni?. Kenapa you langgar perjanjian kita?" said taehyung dengan suara bergetar dan sedih. Air mata nya sudah mengalir ke pipi nya. Dia tidak dapat kawal air mata keluar. Dia sangat terluka pada saat ini.

Jisoo mengigit bawah bibir nya dengan kuat. Dia tak nak tunjuk yang dia juga turut bersedih. Jisoo clear her throat. "Just move on. Lupakan semua kisah kita dulu. Kisah cinta kita dulu hanya tinggal kenangan je. You deserve better girl than me. Bye" jisoo terus masuk rumah.

Taehyung mengeleng laju. Dia ketuk pintu rumah jisoo banyak kali. "No sooyaa, i tak nak orang lain, i nak you. Sooya please?. I love you. I love you fucking much. I janji i akan tunggu you sehingga nafas terakhir i" said taehyung masih dalam keadaan kecewa dan menangis.

Jisoo belakang pintu turut menangis tapi dalam diam. Dia tak nak taehyung mendengar nya. Dia dengar luahan hati taehyung. Dia tidak pantas untuk lelaki tu.

----

To be continued

ENJOY

See you next chapter... 😀

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 13, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

IsteriKU JiranKUWhere stories live. Discover now