Selepas mendengar bebelan dari hyeko, taehyung terus berjumpa dengan j-hope ataupun nama asli beliau adalah jung hoseok.
Taehyung dan j-hope berkawan dari zaman universiti lagi. J-hope juga merupakan seorang cikgu tapi bukan satu sekolah dengan taehyung. Dia mengajar sekolah lain.
"Kalau muka kau macam ni mesti dari rumah mama kau kan?" said j-hope. Taehyung angguk tanda betul tekaan dari j-hope tu.
"Mama kau membebel pasal kawin lagi?" Taehyung angguk lagi. Betul sangat tu.
"Aku dah agak dah, habis tu kau macam mana?" said j-hope.
"Aku macam mana lagi, aku cakap lah tak sedia lagi nak berumah tangga" answered taehyung jujur.
"Kau tak bersedia lagi ataupun kau masih menunggu first love kau datang dekat kau?" said j-hope.
Betul cakap j-hope, taehyung masih menunggu first love dia. Dia masih belum move on dari perempuan tu walaupun perempuan itu tak pernah contact nya lagi. Mereka dah lama lost contact.
"Taehyung, aku rasa kau elok move on je la. Dia tak akan kembali dekat kau lagi dan cari pengganti baru" said j-hope suruh move on dari perempuan tu dan hidup baru dengan perempuan lain.
"Tapi kami pernah berjanji untuk sehidup semati j-hope, macam mana aku nak move on dari dia? aku sangat mencintai dia j-hope sampaikan aku tidak boleh mencintai perempuan lain dekat luar sana"
Sebelum first love taehyung pergi tinggalkan nya perempuan itu pernah berjanji untuk hidup bersama dan taehyung masih pegang janji-janji tu.
"Andai kata perempuan tu dah kawin dan ada anak, kau nak buat apa?" said j-hope. Dia nak tengok reaksi taehyung.
"Tak mungkin, dia tak akan mungkir janji j-hope" Deny taehyung. Dia sangat confident yang first love nya itu tak kawin lagi dan tidak memiliki anak apa j johe katakan.
"Suka hati kau lah, satu hari nanti kalau kau dah jumpa perempuan tu dan dia kawin ada anak, kau Jangan menangis depan aku pula"
J-hope tak tahu nak buat apa lagi dengan taehyung, dia suruh move on tapi taehyung tak nak degil.
"Okay" Balas taehyung tanda setuju tidak menangis depan j-hope kalau perempuan dia cinta dah kawin dan ada anak.
----
To be continued
ENJOY
See you next chapter... 😀
YOU ARE READING
IsteriKU JiranKU
Fanfiction"Ini kim taehyung bakal suami saya. Tak lama lagi kami akan menikah, saya akan jemput awak dan awak dialu-alu kan datang. Saya harap awak datang ke majlis perkhawinan kami" Kim Jisoo "Sebelum aku pikat hati mak dia dulu, lebih baik aku pikat hati an...